Beoordeeld op 22 augustus 2017

Melina Beach is een resort dat helemaal op zichzelf staat. Er is niets in de buurt en het hotel is alleen te bereiken via het water of een stuk door de jungle lopen, waar niet een echt makkelijk te lopen pad is. Wel een leuke uitdaging.
Het hotel is erg leuk. Wij hadden een kamer aan het strand, heel idyllisch. Het is schoon en ruim voor 2 personen, voor 4 personen erg klein. In principe leef je buiten maar wij hadden ook best veel regen. Er is een spa waar je je heerlijk kunt laten masseren. Voldoende mogelijkheden om te snorkelen, zowel verder weg als voor hotel. Superhandig dat je de snorkels gratis mag lenen.
Eten is goed! Nadeel is wel dat je nergens anders kunt eten of drinken en de prijzen in het hotel zijn best hoog. Personeel is superaardig en proberen je het echt naar de zin te maken. Prijs/kwaliteit van de kamers vond ik niet helemaal kloppen.
s avonds is er ook niet echt veel te beleven, eigenlijk niets.

Kamertip: Aan het strand is denk ik de beste plek.
Datum van verblijf: augustus 2017
pjhtiomanPaya, Manager van Melina Beach Resort Pulau Tioman Malaysia, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 9 september 2017

Dear Lucille,
Thank you for your review, gal that you enjoyed your holiday. It is regrettable that you experienced a lot of rain during your visit, that is very unusual for the Island, however its great that you enjoyed the Spa and the relaxed atmosphere of the resort.
Best regards,
Patrick.

Beoordeeld op 3 september 2016 via mobiele applicatie

Verwacht hier geen 5 sterren resort met alles erop en eraan. Maar als je eens wil proeven van het paradijs en de rust is dit jou ding. Er zijn geschat een 25 kamers waarvan er een deel op het strand liggen (aanrader), de houten hutten zijn eenvoudig maar van alle gemak voorzien (mooie douche, wc, fan en airco). Alles ligt aan de rand/in de jungle dus het is niet uitgesloten dat er wat insecten etc te vinden zijn in de kamer, maar dat hindert niet. ( wij hadden overigens niks in de kamer gevonden.) verder bestaat het resort uit een mooi restaurant (eHet eten lekker en het bier goedkoop trouwens) waar je mooi op het terras of onderdak kan zitten vlak op het strand. Superromantisch! Er is een kleine SPA waar je massages,pedicure/manicure kan laten doen. Er is ook een strandbar. Alles is supercompact, klein en intiem. Omdat er weinig kamers zijn heb je echt het gevoel dat je met een klein groepje op een onbewoond eiland zit. Het personeel (deels Iers/Engels/Maleis) is super vriendelijk. Ze zijn maar met enkelen dus na 1 enkele uren heb je het gevoel thuis te zijn. Het resort ligt tussen Genting en Paya, maar vanuit het resort lijkt het erop dat je ver weg van de bewoonde wereld bent. Beide dorpjes Kan je bereiken dmv een pad door de jungle. (20min).
Of je kan met het hotelbootje (5min) op vraag ergens naar toe gebracht worden.
Wij zijn reeds op veel plaatsen geweest en vele mooie dingen gezien, maar hier werd ik echt stil van....1 woord FANTASTISCH!!!!

Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 29 augustus 2016 via mobiele applicatie

Mooi om te zien. Ziet er nog mooi uit! Zelf ben ik er maar een half uurtje binnen geweest. Van buiten valt er eigenlijk al genoeg te zien. Dit kan je goed combineren met een bezoekje aan de stad. Hier vindt je namelijk ook de tempel van Augustus en rechts ernaast het stadshuis.

Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 8 augustus 2015 via mobiele applicatie

Het vervoer van de steiger naar het resort liet op zich wachten, dat was jammer...maar wat we ervoor terug kregen was fantastisch! We zullen de aankomst bij het resort nooit vergeten! Zo'n prachtig strandje! Je gelooft je ogen bijna niet. Ons strandhuisje stelde weinig voor maar in vier stappen stonden we op het strand, heerlijk. Personeel is erg vriendelijk. Ga absoluut snorkelen bij Renggis Island, je ziet de meest mooie vissen en koraal!

Datum van verblijf: juli 2015
Beoordeeld op 21 augustus 2014

Een heerlijk rustig kleinschalig resort! De staff is echt vriendelijk en proberen alles te doen om het iedereen naar zijn zin te maken. De omgeving is prachtig, je kunt er alleen lopend of met de boot komen. Wil je in alle rust en comfort genieten op een bounty eilandje, dan is dit zeker een aanrader!

Datum van verblijf: augustus 2014
pjhtiomanPaya, Manager van Melina Beach Resort Pulau Tioman Malaysia, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 21 augustus 2014

Dear Gerrit86,
Thank you very much for your review. We are delighted you enjoyed your visit and hope to see you back here in the future.
Best regards,
Patrick.