Beoordeeld op 17 augustus 2017

Wij (vader en zoon) verbleven in dit hotel van 12 t/m 15 aug. 2017. Via Blini reizen hadden wij eigenlijk een ander hotel gereserveerd, nl. Dostoevsky, maar dat bleek uiteindelijk niet door te kunnen gaan. Na zelf wat te hebben gekeken op Tripadvisor kreeg ik de indruk dat dit wel een acceptabel hotel zou moeten zijn, gezien de over het algemeen positieve beoordelingen.

We waren nog niet binnen of we kregen een papier van de receptionist dat hij ons kon helpen met het boeken van allerlei zaken, zoals een nachtboot waarmee je de Neva op ging om de open bruggen te bewonderen. Voor alle zaken rekende hij behoorlijk wat extra geld, dus je kunt het beter allemaal buiten dit hotel om regelen.

Hoe dit hotel tot een drie sterren hotel gerekend kan worden is mij werkelijk een raadsel, want dat is het in mijn beleving zeker niet. De kamers zijn van een dermate kleine omvang 2,5 bij 3 meter dat we onze koffer alleen op de vensterbank konden leggen want er was anders geen plaats meer. Je had er nauwelijks enige bewegingsruimte. We hadden gevraagd om een kamer met separate bedden, hetgeen ook was toegezegd, maar dat kregen we niet. Wat dat betreft zijn de gemaakte afspraken niet nagekomen.

Douches waren op zich wel schoon, maar dan hangt er zo'n stukje zeil dat aan je lijf gaat vastkleven zodra je de kraan openzet. En het hangt schots en scheef.

Het ontbijt is elke keer hetzelfde en is van een matige kwaliteit. De kelder van het hotel wordt als ontbijtruimte gebruikt en het is er ontzettend warm vanwege het ontbreken van enige airco. De drankjes die je kunt pakken zijn dan ook allemaal lauw. Appelsap, tomatensap en jus d'orange en melk. Als je dan denkt een soort van croissantje te nemen zit er een caramel achtige substantie in. Ze hebben twee soorten brood, witte sneetjes en een soort van lichtbruine sneetjes. Er is wel een broodrooster waarmee je de broodjes ietwat smakelijker kunt maken. Een bak met kleine knakworstjes en een bak met ei waar je vierkante stukken van ei uit kunt halen. Koude eitjes en een enkele keer waren er yoghurtjes. Het fruit dat er lag waren grapefruit reepjes of sinaasappel reepjes. Geen echt fruit gezien, alleen die dunne reepjes. Verder wat kaas en een soort vleeswaren. Het was een beetje op elkaar gegooid en zag er daarom nogal slordig en onverzorgd uit. De hitte van de ontbijtzaal maakte wel, dat je er niet al te lang wilde verblijven. Misschien is dat ook de tactiek.

Verder is dit hotel totaal ongeschikt voor mensen die slecht ter been zijn, want een lift kent men daar niet en je moet aardig wat trappen lopen. Je hebt een magneetje nodig om de voordeur open te kunnen doen. Een magneetkaartje om de deur van je verdieping open te kunnen doen en een sleutel voor je kamer.

Waar het hotel waarschijnlijk goed mee scoort is de locatie, want het ligt in de buurt van alle belangrijke bezienswaardigheden. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Voor degenen die het alleen als slaapplaats beschouwen en het ontbijt onbelangrijk vinden is het misschien voldoende, maar ik zou dit hotel aan niemand willen aanbevelen eerlijk gezegd.

Het is een soort van zijstraat van Nevsky Prospect en ligt aan een straat waar ook de nodige stripbars blijken te zijn. Als man word je 's-avonds continu aangesproken of je niet hun stripbar wilt bezoeken, waarbij men vaak nog eens geërgerd reageert als je daar niet op in wilt gaan. Maar er zitten ook enkele dure zaken waar beveiligers de boel bewaken.

Kortom, in mijn beleving voldoet het hotel niet aan de normen die ik persoonlijk verlang of verwacht van een drie sterren hotel. Maar iedereen heeft recht op een eigen mening tenslotte en wie weet zijn de normen van een drie sterren hotel in St Petersburg anders? Mij zullen ze daar nooit terug zien en ik adviseer iedereen nog maar eens om goed na te denken voor je dit hotel gaat boeken.

Kamertip: Kamers bijzonder klein. Bedden/matrassen zijn van een zeer matige kwaliteit. Zoek elders een hotelkamer zou ik als tip mee willen geven.
Datum van verblijf: augustus 2017
Beoordeeld op 11 oktober 2014

Nevskiy Aster is gelegen op een perfecte locatie. Zeer dichtbij Nevskiy Prospect en diverse interessant bezienswaardigheden, zoals de Hermitage. Tevens is er een metrostation op dik 5 minuten lopen.

Onze kamer was vrij klein, twee bedden + een beetje ruimte er tussen, breed.
Via een aparte ingang, dus niet bij de receptie, konden we ons gebouw naar binnen.
Het ziet er allemaal niet luxe of nieuw uit, maar het is prima.
Ontbijt ook prima, maar keuze niet enorm groot.

Indien je een eenvoudig en niet te duur hotel in het centrum zoekt, is dit hotel aan te raden. Evenals Nevskiy Grand Hotel, aan de overkant.

Datum van verblijf: november 2013
Beoordeeld op 7 maart 2014

Kleine kamers en badkamer, geen uitzicht van betekenis, maar redelijk schoon, vriendelijk en behulpzaam (maar niet altijd Engelstalig) personeel, en heel erg centraal gelegen net achter Nevsky Prospekt vlakbij de Moika.

Datum van verblijf: maart 2014
Beoordeeld op 30 juli 2013

Prima betaalbaar en eenvoudig hotel, ideale locatie aan grote zijstraat van de Nevski prospect, schoon, ruime kamer, rustige binnenplaats, ontbijt wat minimaal, receptie vriendelijk, behulpzaam en spraken goed engels. Als je niet te hoge eisen stelt (geen lift bijv.) is dit een aanrader.

Datum van verblijf: juli 2013
Beoordeeld op 13 juli 2013 via mobiele applicatie

We hadden een driepersoonskamer, maar door het derde bed was de badkamer niet meer te bereiken. Klein maar goed genoeg. Ontbijt prima, hele goede lokatie. Geen lift maar personeel bood aan te helpen met bagage.

Datum van verblijf: juli 2013