Google
Nara verkennen
1 beoordeling
vanaf 244,58 US$
Beoordeeld op 20 september 2018 via mobiele applicatie

Nara heeft mooie tempels en in het park lopen heel veel hertjes. Je kunt koekjes kopen om aan de hertjes te voeren maar het is nog veel leuker om te zien hoe andere toeristen worden belaagd door hertjes als ze koekjes hebben gekocht :-). In Nara heb je ook veel winkeltjes. Ook een overdekte winkelstraat. Erg fijn als je de hele dag regen hebt. Een dagje Nara is dus zeker de moeite waard. Wij zijn hier vanuit Kyoto naar toe gegaan (let op dat je de snelle trein neemt). Wij bleven een nachtje in Nara in het Super Hotel, direct bij het station van Nara.

Datum van activiteit: september 2018
Beoordeeld op 17 september 2018 via mobiele applicatie

Kom je uit de tempel wordt je begroet door een grote groep herten die in het park thuis horen. Ze vinden het fijn om geaaid te worden en likken graag aan je handen en armen voor wat zout.
Het is een gigantisch park met zoveel dingen te zien. Trek naar minimaal een halve dag uit voor een bezoek.
Top attractie in Nara

Datum van activiteit: september 2018
Beoordeeld op 26 augustus 2018

Een mooi park en de hertjes zijn erg leuk. Echter zijn zij wel altijd op zoek naar eten en kan je daarom erg lachen om de mensen die bang voor ze zijn. Zeker leuk om door heen te lopen als je toch naar tempels toe aan het lopen bent. De gratis wifi zoals er op vele plekken in Nara zijn is ook erg pretig

Datum van activiteit: juni 2018
Beoordeeld op 20 augustus 2018

Het is een prachtig park, met tal van historische tempels en gebouwen. Als ik dan toch een minpunt moet opnoemen dan zijn het de opdringerige herten, maar dat is dan weer de fout van de toeristen.

Datum van activiteit: augustus 2018
Beoordeeld op 10 augustus 2018 via mobiele applicatie

In Nara lopen dus echt óveral hertjes rond, over een groot gebied, tussen bomen, op wandelpaden, op het zebrapad als ze willen oversteken, tot aan de drempel van de tempels en soms eroverheen. Niks mis met een schattig hertje natuurlijk en zo aaibaar zijn ze in Nederland meestal niet. Hier kun je ze aaien en met ze op de foto, best leuk.

Maar de mensen om de hertjes heen zijn soms wel een beetje raar. Kinderen gaan ze lopen opjagen, dames gaan gillen als er een te dicht bij komt, iedereen loopt selfies te maken met die dieren, er komt een beetje een hysterisch sfeertje omheen. En die herten zijn niet dom, die komen op je eten af, in ons geval gingen ze er zelfs met een plattegrond van Nara vandoor, want wat jij in je hand hebt, kan wel eens eetbaar zijn...
Leuk wel dus de hertjes, maar laten we er een beetje normaal mee omgaan, het zijn geen tamme dieren tenslotte.

Datum van activiteit: augustus 2018