Inclusief ontbijt
Doubletree
Algotels
Beoordeeld op 2 augustus 2023 via mobiele applicatie

Dit is een moeilijke recensie om te schrijven.
Er zijn enkele hele goede punten maar ook heel wat dingen die beter kunnen.
Ik dacht dus echt een tophotel te hebben gekozen maar onze privé chauffeur hielp me meteen uit mijn droom. Ik raad dat hotel nooit aan, aan klanten. Er zijn veel betere 5 sterren hotels in Aqaba en helaas heeft hij gelijk.
Laat ik beginnen met een positief punt.
Het personeel is heel erg vriendelijk en behulpzaam.
De jongen die het zwembad in de gaten houdt is heel oplettend en lief met kinderen.
Bestel er echter liever een biertje dan een cocktail want in de cocktails is de alcohol bijna afwezig.
De standaard kamer is een ruime kamer voor 2 personen, wij zijn echter met 3 personen en na het plaatsen van een extra bed was er geen plaats meer voor de koffers.
We kregen uiteindelijk een gratis upgrade naar een junior suite. Een erg ruime kamer voor ons drieën met balkon en zeezicht.
Obada regelde een vlekkeloze overgang naar de nieuwe kamer.
De badkamer heeft een regendouche en de bedden liggen heerlijk!
De minibar is inbegrepen maar daarin staan alleen flesjes water (in de andere 5 sterren resorts stond er ook frisdrank in, inbegrepen in de kamerprijs).
We kozen voor full board, vol pension dus.
Het verschil met enkel ontbijt is 55€ pp per dag. Dus 165€ per dag met zijn drieën.
Eén tip: doe dit niet. Dit hotel ligt in een straat met massa’s eettentjes waar je voor dat bedrag de hele menukaart bestelt.
Toen we op de 2e avond er melding van maakten dat we al voor de 4e keer van dezelfde (beperkte) kaart gingen eten, kwam de chef echter aan tafel en stelde voor om iets anders te bereiden wat heel vriendelijk en behulpzaam van hem was. Niets ten nadelde van de kok want hij verstaat zijn vak: alle gerechten zijn smaakvol en de porties zijn ruim.
Vervolgens gingen we naar de 7e verdieping waar er een dakterras is met waanzinnig uitzicht. Daar kwamen we tot de conclusie dat je in deze bar/restaurant veel meer keuze in gerechten had en een betere ambiance/uitzicht.
Executive sous chef Salah Hamdallah zorgde ervoor dat we de volgende 2 avonden hier mochten dineren en dus niet alleen van de uitgebreide kaart konden kiezen maar ook genoten van de live band die er bijna elke avond speelt. Dat diner was top! Als je ervoor kiest hier te logeren, ga dan een keer op de 7e verdieping dineren!! (Zie foto’s)
We waren een beetje misleid door de 5 sterren rating en het merk ‘Hilton’.
We verwachtten heel wat van ons verblijf.
Eerlijk? Er zijn betere resorts/hotels met 5 sterren dan dit hotel.
Dit hotel heeft een openluchtzwembad op de eerste verdieping maar dat is echter klein voor een hotel met 7 verdiepingen.
Het zwembad echter is perfect van temperatuur volgens onze zoon.
De jacuzzi is dan weer verboden terrein voor kinderen (één of ander vaag verhaal over chemicaliën dat ik nog nooit eerder gehoord heb).
Bovendien is er wel wat achterstallig onderhoud (zie foto’s). Mijn zoon telde heel wat ontbrekende mozaïektegeltjes in het zwembad.
De ligzetels en bijhorende kussens zijn versleten en de muren kunnen wel een likje verf gebruiken. Er staan ook maar 16 ligbedden voor het gehele hotel waardoor (vooral op de eerste dag) heel wat mensen afdropen omdat er geen plaats was.
Er is me verteld dat ze gaan renoveren. Dus dit is de status van juli 2023.
Ze hebben geen privé strand maar wel een shuttle bus naar de Berenice beachclub.
Wil je daar gebruik van maken dan heb je 3 tijden voor de heen en 3 tijden voor de terugrit. Bovendien betaal je er ook nog entree.
Het ontbijt is prima: er is ruime keuze in brood, beleg, ei bereidingen en sap. In de andere 5 sterren resorts van deze reis (Holliday Inn Dead Sea resort en Mövenpick Hotel Petra) was wel meer keuze.
Al bij al zou ik dit hotel dus niet opnieuw kiezen en ik denk ook dat ik het merk ‘Hilton’ niet meer associeer met de beste hotels die er zijn. De 5 sterren zijn overgewaardeerd.

Kamertip: Geen full board (vol pension) nemen. Gewoon kamer met ontbijt. Betaal iets meer voor een junior suite met balkon zoals kamer 624
Datum van verblijf: augustus 2023
DoubleTreeAqaba DoubleTreeAqaba, Other van DoubleTree by Hilton Hotel Aqaba, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 9 augustus 2023

Dear Leen2707,

Greetings from DoubleTree by Hilton Aqaba! We would like to thank you for taking the time to share with us your very positive comments regarding your overall experience with us.

We are glad to hear you enjoyed your stay with us.

Definitely your review will be shared with the team members.

DoubleTree by Hilton Aqaba team looks forward to welcoming you again in the near future.

Front Office Manager

Beoordeeld op 15 maart 2023 via mobiele applicatie

Wij verbleven niet in dit hotel, maar konden wel gebruik maken van het restaurant op het dak. Vanaf hier had je een prachtig uitzicht over Aqaba en de zee. Wij hebben heerlijk gegeten, vriendelijk personeel en nog een borreltje toe.
Top avond!

Kamertip: Vraag beneden bij de ingang van het hotel naar het restaurant en ze wijzen je vriendelijke de weg.
Datum van verblijf: maart 2023
DoubleTreeAqaba DoubleTreeAqaba, Other van DoubleTree by Hilton Hotel Aqaba, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 26 mei 2023

Dear G8560MTisal,

We are glad to hear you enjoyed your stay with us.
Definitely your review will be shared with the team members.

General Manager

Beoordeeld op 24 oktober 2022 via mobiele applicatie

Na een stoffige dag in de woestijn, waren we veel te vroeg in het DT hotel. Desondanks zeer warme ontvangst in DT nu Hilton, met upgrade naar premium kamer. Dank daarvoor! Vanavond heerlijk gegeten in rooftop restaurant. Uitstekend bediend door Kaissy. Al met al geweldige overnachting.

Datum van verblijf: oktober 2022
Beoordeeld op 28 augustus 2022

Het hotel is uitstekend. Het personeel is vriendelijk en we werden goed geholpen. We konden zelfs al extra vroeg inchecken! We konden onze huurauto parkeren op de eigen parking naast het hotel wat erg handig was. De ligging van het hotel is erg goed, precies dicht bij de leuke restaurants.

De kamer was ruim, heel schoon en had een heel goed bed. De badkamer was uitstekend, met een heerlijke douche.

Het zwembad was schoon en netjes, wel weinig ruimte rondom het zwembad. Het ontbijtbuffet was ook erg goed met heel veel keuze. Ook het dakterras was erg leuk om iets te drinken.

Het hotel bood korting aan voor de Berenice Beach Club, wat erg handig was!

Datum van verblijf: augustus 2022
Beoordeeld op 21 mei 2022 via mobiele applicatie

We hebben een zeer aangenaam verblijf gehad door het zeer vriendelijke personeel, met name Mohammed bij de pool, die het iedereen ontzettend naar de zin maakte op een zeer betrokken en behulpzame manier!
De junior suite was erg mooi. Het zwembad en de Spa erg aangenaam en het eten op het mooie dakterras met geweldig uitzicht op de bergen en de zee waren zeer goed!

De ligging is ook prima, centraal, bij winkels en in de buurt van de rode zee.

Hygiëne en veiligheid zijn op een goed niveau

Datum van verblijf: april 2022
DoubleTreeAqaba DoubleTreeAqaba, Other van DoubleTree by Hilton Hotel Aqaba, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 4 juni 2022

Dear B9321CJbritteb,,

We are glad to hear you enjoyed your stay with us. Definitely your review will be shared with the team members.

Sherif Darwish
General Manager