Agoda.com
Volledig restitueerbaar voor wo 6 mrt.
Inclusief ontbijt
Geen toeslagen, alleen geweldige aanbiedingen
Beoordeeld op 4 oktober 2023

Aan het einde van de vakantie voor 1 nachtje hier geweest. Ligt buiten de stad Aqaba, dus in de directe omgeving niets eigenlijk te doen. Kamer was goed met een balkon, wel in de badkamer wat mankementen wat je toch in een 5* hotel niet verwacht (grote scheur in wasbak en het handdoekenrek hing half van de muur). Koffie/thee faciliteiten op de kamer en ook flesjes water. Zeer uitgebreid ontbijt. Groot complex met behoorlijk veel (5?) zwembaden en ook een strand. Wel opletten voor de zee-egels dus waterschoenen mee. Wel heel irritant is dat heel veel 'handdoekenleggers' in dit resort verblijven. Zo asociaal, voordat gasten gaan ontbijten leggen ze werkelijk overal op de bedden een handdoek en andere spullen neer. Vindt dan maar eens een vrij bed. Voor ons een reden om hier niet terug te keren, wij houden echt niet van dit soort gedrag (en het hotel doet er niets tegen).

Datum van verblijf: oktober 2023
Beoordeeld op 26 augustus 2023 via mobiele applicatie

Heel vriendelijk personeel en boven verwachting lekker eten. Het restaurant zelf lijkt beetje op een kantine maar de plaatsen buiten zijn daarentegen wel goed. De zwembaden en het strand waren heerlijk. Ook waren er genoeg faciliteiten voor ons.

Kamertip: Er zijn een beetje weinig bedjes bij het zwembad. Wees hier vroeg bij
Datum van verblijf: augustus 2023
Beoordeeld op 26 juli 2023 via mobiele applicatie

Een groots 5-sterrenhotel (eerder 4-sterren waard) aan de oevers van de Rode Zee.

De kamers zijn een beetje gedateerd, echter wel ruim en met een mooi uitzicht op het zwembad en de zee. De netheid in de hoeken van de badkamer en de gordijnen kon wel beter. Jammer dat er maar 1 flesje water (voor 2 nachten wordt voorzien) terwijl je het water niet mag gebruiken voor tandenpoetsen.

Er zijn 2 ruime zwembaden, waarvan 1 adult pool. Echter wanneer iemand beslist om daar de rust te verstoren en (zeeer) luide techno muziek te spelen, durft de redder niet ingrijpen tegen de locals.
De ligzetels aan zwembad zijn van slechte kwaliteit en niet netjes. Aan zwembad alles prima.

Het is hier wel behoorlijk warmer dan in de rest van Jordanië (daar kan hotel natuurlijk niet aandoen). Aan de overkant van de zeestraat zie je Israël en Egypte te zien liggen.

Het hotel ligt vlakbij Tala Bay Marina, een 10-tal kilometer verwijderd van de stad. We beslissen om de auto niet uit de halen en te dineren in de kleine moderne aangelegde haven jachten, zeescooters en andere vervoermiddelen op het water. Aan de boulevard bevinden zich winkeltjes en restaurants. Heel tof en heel gezellig.

Uitgebreid en lekker ontbijt met oa showcooking. In tegenstelling tot het dinerbuffet (welke we niet hebben genomen) is het nu veel minder druk.

De Rode Zee is beroemd vanwege de uitgestrekte en kleurrijke koraalriffen en één van de mooiste duikgebieden ter wereld.   Wij gaan niet duiken, maar wel snorkelen.  Ik huur een snorkeluitrusting bij hotel (5 jod) en zie vlakbij het strand toch behoorlijk wat gekleurde vissen. Ook het koraal is mooi om te zien.

Enige minpunt, bij het betalen van de afrekening keek de receptionist mee in mijn portemonnee en zei “amai jij moet wel rijk zijn, als je zoveel cash geld bij je hebt”.

Datum van verblijf: juli 2023
Beoordeeld op 5 juni 2023

Wij kwamen aan met een groep in dit hotel. Er waren zeer grote verschillen in de kamers voor ons gezelschap. Sommige zeezicht, anderen groot terras. Wij geen zeezicht, geen terras en zelfs onzen vensters waren met schroeven vastgezet. Als we verhaal gingen halen aan de receptie kregen we als antwoord dat ze vol zaten????? We konden de volgende dag een andere kamer krijgen, we bleven er maar 2 nachten!
Maar onze kamer was proper, de airco werkte goed, de badkamer was proper en het papier rolletje hangt naast het toilet. Dat kon niet elk koppel van onze groep zeggen.
Voor een pintje kan je in de jachthaven naar de liquor store gaan.
Je kan snorkelen voor het strand van het hotel, er is zowel koraal als veel vissen te zien, wel snorkel gerief & waterschoenen meenemen. Als je naar het stad wil met het busje van het hotel moete je er op tijd bij zijn, vol is vol en ze rijden maar 1 keer...

Kamertip: Verschillende zwembaden en de zee voor de deur.
Datum van verblijf: mei 2023
Beoordeeld op 3 juni 2023

Mooi hotel, vriendelijk personeel, nette kamers met goede bedden.
We waren te vroeg hier, de kamer was nog niet klaar. Er wordt een sms gestuurd als de kamer klaar is. We kregen alvast bonnen mee om handdoeken te lenen zodat we naar het strand of zwembad konden.
Mooi terras aanwezig met bar om 's avonds lekker te zitten. Livemuziek was aanwezig. He ontbijt was super, enorme keuze aan verse broodjes, beleg, warme gerechten. Eieren wordt gebakken naar wens.

Kamertip: Als je wilt snorkelen, rij dan een minuut of 10 richting Aqaba (Japanese Garden). Een prachtige plek om te snorkelen!
Datum van verblijf: mei 2023