Beoordeeld op 15 september 2019

Locatie
Het Hotel ligt centraal in Hua Hin, de luxere kamers aan de strandzijde en de standaard kamers aan de andere kant van de weg, wat absoluut niet hinderlijk is (hotelpersoneel regelt het verkeer). Nightmarket is op loopafstand (maar er is ook een shuttle service van het Hotel), evenals restaurant, barretje en supermarktjes (Voor mijn gevoel lagen de andere luxere hotel in Hua Hin meer afgelegen). Vanuit Bangkok centrum/AirPort moet je wel rekening houden met 3 uur reistijd.
Hua Hin zelf is redelijk massaal, wat vertier voor elk wat wils met zich mee brengt, keerzijde is dat het zeker niet idyllisch is zoals andere bestemmingen in Thailand (doch zijn deze plekken binnen handbereik).
Aankomst
Zeer vriendelijk ontvangst bij de receptie met een welkomstdrankje en veel persoonlijke aandacht. Informatie over het hotel werd goed op eigen initiatief gegeven. De bagage werd netjes en snel naar de kamer gebracht en de hotelkamer werd zorgvuldig toegelicht. We kregen een voucher voor 2 cocktails voor hun strandbar/restaurant (Oceanside), een voucher t.w.v. X Bath voor de Patisserie en 10% korting op alle uitgaven voor F&B en de Spa tijdens ons gehele verblijf (Wellicht was dit omdat wij 14 dagen verbleven)
Kamer
Wij hadden de standaard kamer geboekt (Silksand), het hotel kent alleen laagbouw. Alle kamers zijn op de begaande grond of 1e verdieping en alle kamers hebben uitzicht op het zwembad. Wij hadden een kamer op de begaande grond met een klein overdekt terrasje(1e verdieping heeft een balkon). De kamers zijn modern ingericht, bij binnenkomst heb je direct de kleding kast (met naast de gebruikelijke badjassen, een katoenen poncho en sarong) daarna de wastafel (in de kamer) en daarachter de ruime badkamer met goede regendouche en toilette, er is een klein verhoging naar het slaapgedeelte met een groot bed (kingsize) en een daybed (en in ons geval een extra babybedje). Naast de standaard kamerfaciliteiten (waterkoker, tv, minibar etc.) heb je ook een Nespresso machine (elke dag krijg je nieuwe cups) en krijg je dagelijks vers fruit en een aroma diffuser. Elke ochtend hangt de dagelijkse krant op je te wachten bij de voordeur (BangkokPost, Engelstalig), dagelijks meerdere flesjes water per persoon (deze worden onbeperkt aangevuld). Elke avond word de kamer nog even nagelopen (lokaal snackje met een attente boodschap, bed nogmaals opgemaakt en gordijnen gesloten)
Eten en drinken
Het ontbijt is bij de Ob-Oon Deli & Boulangerie-patersie. het ontbijt is uitzonderlijk goed, met een zeer ruime keuze aan zowel westerse als oosterse keuzes. Het brood en pasteries worden elke dag in eigen keuken gebakken en de koffie word barista style voor je gemaakt. (Goede espresso koffie is in Azië vaak een uitzondering is onze ervaring). De General manager is hier vaak te vinden, is uiterst vriendelijk (net als al het personeel) en heeft voor alle gasten persoonlijke aandacht. Ob-oon is na het ontbijt tot 18.00 geopend voor koffie/lunch etc. , naast koffie en bakkerij producten hebben ze een goede lunchkaart (welke desgewenst ook op de kamer word gereserveerd). Naast Ob-oon is er nog Oceanside, dit is het restaurant/strandtent van het hotel. Oceanside heeft een mooi uitzicht over de zee en ligt voor het zwembad, aan de rechterzijde zijn mooie grote strandbedden waar je lekker cocktails kan drinken en snacken. De kaart heeft zowel westerse als oosterse gerechten (prijzen zijn, gezien de kwaliteit en service, uiteraard wat hoger dan in de directe omgeving, maar zeker niet buitensporig hoog, zoals je soms wel ziet bij andere 5 sterren hotels)
Faciliteiten/extra’s
Het hotel heeft 3 zwembaden (2 aan de zijde van de standaard kamers en 1 aan de zijde van het strand), de luxere kamers hebben een eigen zwembad. bij het zwembad word je zeer regelmatig voorzien van gratis flesjes koud water en zo nu en dan een vers bereid snackje. Er is een beachvolleybalveld (die door ons zoontje werd gebruikt als grote zandbak :-) ) en een mooie verzorgde Spa (ook hiervoor geld dat de prijzen iets hoger zijn dan de directe omgeving, maar ook hier is de prijs kwaliteitsverhoudinh dik in orde). Voor korte afstanden is de gratis shuttle service op aanvraag beschikbaar (dus je bent niet afhankelijk van de gezette tijden en bestemmingen).
Samengevat
Mooi ontworpen en strak ingericht hotel, service gericht en weet je elke keer positief te verassen. Is in mijn ogen op alle vlakke 5 sterren waard. Perfect hotel voor een relaxed vakantie voor langere tijd of een rondreis meer af te sluiten.

Datum van verblijf: september 2019
PutahracsaH, General Manager van Putahracsa Hua Hin, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 18 september 2019

Dear Bobby B,

I truly appreciate your kind words and are happy to hear you had a wonderful holiday. I will certainly share your review with the team member's. our team strives to make each guest’s stay special and we only hope you will have the chance to return again in the future, it would be a joy to welcome you back to Putahracsa Hua Hin.

Beoordeeld op 21 juli 2019 via mobiele applicatie

Kleinschalig hotel wat het heel persoonlijk maakt. De manager is zeer vriendelijk en een goede gastheer. Het hotel is zeer luxe en er hangt een relaxte sfeer. Kamers zijn schoon. Bedden slapen heerlijk. Zeepjes in de badkamer met een rituals geur. Tv met zelfs de bvn zender. En elke dag een krantje aan de deur. Gratis taxi die je naar nightmarket regio brengt. Maar het is ook goed te lopen. Dikke aanrader dit hotel

zeer uitgebreid

Datum van verblijf: juli 2019
PutahracsaH, General Manager van Putahracsa Hua Hin, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 augustus 2019

Dear Mariettevanwessum,

On behalf of our entire team here, thank you for the fabulous review. My team and I look forward to the opportunity of welcoming you back again soon and if there is anything we could do to enhance your future stays with us, please do not hesitate to let us know.

Beoordeeld op 13 april 2019

prima ligging als strandhotel , gamakkelijk bereikbaar. Het centrum te bereiken met shuttle bus gratis van het hotel en aanpasbaar aan eigen wensen . erg rustig gelegen . Twee delen . luxe kamers aan strankant /

Kamertip: alle kamers zijn erg degelijk
Datum van verblijf: maart 2019
PutahracsaH, General Manager van Putahracsa Hua Hin, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 15 april 2019

Dear Guido D,

We truly appreciate your kind feedback. And we look forward to have you back here with us at Putahracsa Hua Hin again soon!

Beoordeeld op 18 februari 2019

Dit hotel is een geweldige ervaring nabij het centrum van Hua Hin. Ruime lichte kamers, kingsize bed. Personeel in een woord allemaal geweldig. Continue bezig je naar je zin te maken. Ontbijt is het beste ooit gehad in Thailand. Vers gebakken broodjes, voldoende beleg en lekkere cappuccino !. Enkele min puntjes. Wij verbleven op de 1e verdieping: De houten randen achter het bed was opletten geblazen. Ook het "inklimmen" van het bad om te douchen. Wat zeker aandacht mag zijn de parasols. De mooie bedden bleven leeg omdat deze lange rijd in de volle zon stonden.

Kamertip: Kijk goed de diverse kamers na ivm. douche of bad en de zonzijde
Datum van verblijf: januari 2019
PutahracsaH, General Manager van Putahracsa Hua Hin, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 20 februari 2019

Dear Elly v,

May I offer a sincere word of thanks to you for taking the time to send us your feedback regarding you recent stay at Putahracsa Resort Hua Hin. We take each and every comment extremely seriously as it is only through invaluable input such as yours that we can possibly hope to maintain the reputation we have been fortunate enough to have received since opening.

I have noticed the 'minus points', since the edges and of the bed and the bathtub are more of a hardware issue, there is little i can do to change this presently, however, it has been duly written down and recorded. As for the umbrellas, I shall look into it immediately, we were planning to relocate the 4x ground fixed umbrellas of Sala Monsoon around the pool, as our Sala Monsoon will go through an extensive modification and become an additional 'experience' for our guests to enjoy.... I will say no more....

We would be delighted if we could have the pleasure of your company once again on your next visit to Thailand.

Richard Mehr

Beoordeeld op 3 februari 2019 via mobiele applicatie

Wij hebben volop genoten van dit kleinschalige hotel. De kamer is luxe en voorzien van alle comfort. Het personeel doet alles om het ons naar de zin te maken. Het zwembad is niet al te groot maar voorzien van prima ligstoelen. Ook ligt het hotel centraal. Met ca 10 minuten wandelen zit je op de nachtmarkt. Eventueel kan de hotelshuttle je ook nog naar diverse bestemmingen brengen (mits niet te ver weg).

Datum van verblijf: februari 2019
Sightseer817643, General Manager van Putahracsa Hua Hin, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 februari 2019

Dear CorrieJS,

Greetings from Putahracsa Resort Hua Hin.

I am writing on behalf of my entire team to say how much we truly appreciate your praise regarding your time with us and thank you for sharing it with all the TripAdvisor members and readers around the world.

At Putahracsa, our emphasis in training is that our team members must have a dedication to providing an unequalled service experience for our guests. No task should be too big or small in offering our guests the very best in Thai hospitality.

We only recruit people who show a positive service mind and a willingness to be of assistance in any way possible. A hotel is only as good as its staff and, from the positive feedback we receive, thus far we are honored in being able to achieve a reputation for exemplary service and maintain throughout the years we have been opened.

We hope to have the pleasure of your company again in the very near future.

Richard Mehr