Amazing Kilimanjaro Day Tours & Safaris

vanaf 1.973,08 US$
vanaf 612,70 US$
vanaf 737,31 US$
Beoordeeld op 8 oktober 2019

Wij hebben een fantastische week gehad met Amazing Kilimanjaro. Met name onze driver “Becka” was fantastisch! Hij was zeer goed in het spotten van dieren. Kon er heel veel en super vermakelijk over vertellen. Daarnaast kon je met Becka praten over een heel breed scala aan onderwerpen van voetbal tot politiek. Een persoon om nooit te vergeten en zeer aan te raden!! De parken zelf waren erg mooi en de auto was perfect. Enige klein minpuntjes was het beloofde water wat niet altijd aanwezig was, maar als dat alles is, weet je dat je niet mag klagen en een fantastische service hebt gehad.

Datum van activiteit: oktober 2019
Beoordeeld op 1 mei 2018

Wij hebben via Amazing Kili een 4 daagse safari gedaan in de Serengeti, Ngorongoro crater en Laka Manyara. Via een vriendin werd Amazing Kili aangeraden en het eerste email contact met een van de medewerkers, Johari, was direct erg leuk, professioneel en erg betrokken. Binnen korte tijd hadden wij onze 4 daagse safari samengesteld en geboekt.

Eenmaal in Arusha Amazing Kili opgezocht en leuk kennis gemaakt. Een dag voor vertrek bleek dat een van de parken gesloten was vanwege het slechte weer. Gelukkig had Amazing Kili al een oplossing klaar en kon alles snel omgegooid worden, super service! De 4 daagse safari was erg goed geregeld en we hebben volop genoten.

Bij terugkomst zocht de eigenaar Godfrey ons op in het hotel om te vragen of alles naar wens is geweest. Ook na de reis nog een email van Johari met de vraag hoe we het hebben gehad, erg leuk om te merken dat ze allemaal zo betrokken zijn.

Een erg goede en betrouwbare touroperator die ik iedereen zou aanraden!

Datum van activiteit: april 2018
M7293XKinfo, Director of Sales van Amazing Kilimanjaro Day Tours & Safaris, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 15 mei 2018

Dear Martin,
it is so nice to know that our company gave you the great experience for your safari due to the professional arrangements that were made by the amazing kili team. thank you so much for choosing us and it was really a great pleasure to serve you. i hope to be serving you again when you pay your next visit to Tanzania.
Kind regards,
Godfrey.

Beoordeeld op 2 augustus 2016

Mijn vriend en ik zijn via het Arusha hotel bij Godfrey terechtgekomen. Er zitten zoveel safari operators in Arusha dat je eigenlijk niet weet waar je moet beginnen, dit was dus heel fijn! Het programma van Godfrey sprak ons gelijk aan. We zouden naar Tarangine NP, Lake Manyara, de Ngorogoro Crater en de Serengeti gaan. Onderdeel van de Serengeti was het zien van de migratie in het noorden.
Na 2 uur stevig onderhandelen, werden Godfrey en wij het eens over de prijs. Het is zeer aan te raden dit te doen. Doe je dit niet, dan bestaat de kans dat je veel te veel betaalt.

De volgende dat zijn wij op stap gegaan. De safari was leuk, we hebben 4 van de 5 gezien en nog vele andere dieren. Het echte Afrikaanse gevoel kwam bij Camp Lobo, in het noorden. Deze campsite was klein en had werkelijk een prachtige locatie, echt tussen de dieren!
Camp Lilac was prima, accommodated hut met eigen badkamer. Camp Simba in de Crater was prima, wel heel druk en meega koud!

Wij raden iedereen aan naar het noorden van de Serengeti af te reizen. Het is een stuk rustiger dan Central Serengeti en veel mooier qua natuur. Daarnaast is de grote Mara river indrukwekkend om te zien.

De safari was leuk, we zaten met 4 anderen in de jeep die wij niet kenden. Kortom, we waren met zijn zessen en dat was prima!
De cook Isaac was een hele aardige man die goed voor ons zorgden. Voor Afrikaanse begrippen was het eten best goed. Alleen de lunch vonden wij behoorlijk eenzijdig en niet zo voedzaam. ‘ S avonds maakte hij spaghetti, rijstmaaltijden, salades en aardappelen. ‘ s ochtends aten we vaak ei, pannenkoeken, fruit en brood.

De gids Ramadan was een hele goede chauffeur. Als gids zou hij nog kunnen leren pro actiever te zijn en meer te vertellen over de dieren. Hier moesten wij echt om vragen.

Kortom, een prima budget safari waar je heel veel dieren ziet en prachtige natuur. Het echte Afrika gevoel komt 100% voorbij. Je moet soms wel rekening houden met wat langere wachttijden bij de campsites omdat ze alles nog moeten afbreken, schoonmaken etc. Daarnaast moet je bij elk park een fee p.p. betalen voor 24 uur. In hun schema houden ze hier rekening mee. Hierdoor ben je regelmatig later in het park, rond 12.00/ 13.00. De volgende dag hoef je er dan pas om die tijd ook weer uit te zijn. Je hebt op die manier de hele middag nog tijd voor Game Drives. In de Serengeti hebben we een ochtend game drive gedaan.

Tips voor Amazing Kilimanjaro:
- Lunch kan gevarieerder
- Meer informatie vanuit de gids over de dieren en wild parken
- Kortere wachttijden op de campsites
- Duidelijkheid geven over fooi aan het eind van de safari

Als je een budget safari wil met garantie om veel dieren te zien, kan je goed met Amazing Kilimanjaro reizen.

Datum van activiteit: juli 2016
Antwoord van management:Gereageerd op 14 september 2016

Management of Amazing Kilimanjaro Tours would like to thank you for your support and comment , we will work out on your comment and make sure all our client delivering what they are looking for,
Kind regards.
Godfrey .

Beoordeeld op 15 juli 2016 via mobiele applicatie

Wij, twee vriendinnen waren op zoek naar een goedkope safari waarbij we veel dieren zouden zien.

Nou dat is gelukt. Twee dagen met 1 nacht in een hutje bij de lilac campsite voor 380 pp. Alles zat erbij in exclusief diner laatste avond en de fooien.

Goede auto's, leuke gidsen, lake manyara en de ngorogoro Crater gezien en zelfs 4 van de big 5 gespot!

Gezellige groep en heerlijk eten van de kok!! Echt super lekker!

De vuurplaats is erg gezellig en de apen die je begroeten en je ontbijt willen stelen als je net wakker bent geven het echte Afrika gevoel.

Onze safari was top! En schroom niet om te onderhandelen over de prijs! Dat hoort juist!

Verder prima basic hutje gekregen en met de dierengeluiden heerlijk geslapen!

Datum van activiteit: juli 2016
Beoordeeld op 3 januari 2016

Na een goed gesprek met Godfrey (eigenaar) besloten om voor deze tour-organisator te gaan. We hebben een fantastische safari gehad, maar uiteindelijk klopte van ons programma en informatie heel weinig. Omdat we met een aantal andere toeristen samen gingen, werd ons programma omgegooid. In principe geen probleem, want we hebben dezelfde dingen gedaan/gezien. Verder hebben we naast de safari nog twee dagen korte dagtrips gedaan, deze waren eigenlijk een beetje overbodig.

De groep waarmee we op safari gingen was erg leuk en de gids (Tony) en kok (Anderson) waren ook helemaal super. Hele leuke dagen gehad en alles wordt voor je geregeld. Goede begeleiding, goed eten en prima slaapplekken. Laat je wel gewoon leiden door wat de gids(en) tegen je zeggen en hou er rekening mee dat het programma niet helemaal klopt.

Datum van activiteit: december 2015