Ajabu Adventures Ltd - Day Tours
Vandaag geopend: 09:00 - 17:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Een schitterende safari en verblijf op Zanzibar, dankzij Mirthe, Miranda en Issa.

Beoordeeld op 11 december 2019
TenCKleeven
Fantastische safari dankzij Miranda en Juma

Beoordeeld op 14 oktober 2019
J W
Roermond, Nederland
Lees alle 122 beoordelingen

Beoordeeld op 11 december 2019

Via Ajabu Adventures hadden we een drieweekse safari reis geboekt, incl. 3 dagen uitrusten op Zanzibar. Alles was tot in de puntjes geregeld en prima op elkaar afgestemd door Mirthe en Miranda.
Door onze gids Issa hebben we heel veel gezien : dieren, natuur, lokale bevolking, de Masai. Hij had veel kennis over de verschillende parken en was flexibel in wat we wilden zien. Een prima gids, chauffeur en bovenal een erg aardige en relaxte man.
We hebben ontzettend genoten.....

Datum van activiteit: november 2019
AjabuAdventures, Manager van Ajabu Adventures Ltd - Day Tours, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 6 januari 2020

Hallo Theo en Carla,

Hartelijk dank voor de leuke review. We vinden het erg leuk om te horen dat jullie een mooie safari hebben gehad. En dat het goed klikte met Issa, is natuurlijk erg belangrijk. We vinden het erg fijn om te horen dat de reis helemaal naar wens was en dat jullie zoveel wild hebben mogen zien is natuurlijk schitterend.

We hopen jullie nog eens terug te zien. Karibu Tena!

Beoordeeld op 11 november 2019

De Safari was Super, we hebben veel, heel veel dieren gezien, enkel de neushoorn ontbrak aan ons lijstje (een reden om terug te gaan). Onze gids Andrew was vanaf het eerste moment super gemotiveerd, hij vond het geen enkel probleem om steeds vroeg te vertrekken en stond ons elke dag bij met de nodige informatie en leuke weetjes, Ik zou Andrew zeker en vast aanraden, hij is een jonge maar zeer ervaren chauffeur en gids!! Ook de jeep was duidelijk goed onderhouden en uitermate geschikt voor het terrein in de nationale parken!
We hebben er voor gekozen om 's middags lunchpakketten te eten zodat we geen tijd verloren met terug naar de lodge te rijden, deze waren altijd lekker en voldoende!
De lodges waar we in sliepen waren stuk voor stuk TOP!

De laatste dag hadden we pas om 21u de vlucht terug naar Belgie, Deze dag was voor ons niet bepaald een meerwaarde, we hebben die dag een Masai-dorpje bezocht wat voor ons ongemakkelijk aanvoelde (persoonlijk natuurlijk), enkele marktjes bezocht en iets te vroeg afgezet op de luchthaven, waardoor we hier nog lang hebben moeten wachten.

Het contact met Miranda was bij de voorbereiding van onze reis ook super! We konden steeds rekenen op duidelijke en snelle reacties bij alle vragen die we hadden. Zij heeft voor ons de doorslag gegeven om voor Ajabu Adventures te kiezen, waar we geen enkel moment spijt van gehad hebben.

Brecht & Inge

Datum van activiteit: augustus 2019
AjabuAdventures, Manager van Ajabu Adventures Ltd - Day Tours, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 november 2019

Hoi Brecht en Inge,

Hartelijk dank voor de moeite om jullie ervaringen te delen. Wat fijn dat jullie met zoveel mooie herinneringen terugkijken op jullie safari. Het is jammer te horen dat de laatste dag weinig extra's toevoegde, al is het natuurlijk ook moeilijk om de spectaculaire dagen in de wildparken te evenaren. Wellicht had een langer verblijf bij jullie accommodatie of een wandeling hier nog verandering in kunnen brengen.

We zijn erg blij te horen dat het zo goed klikte met gids Andrew, de accommodaties helemaal naar wens waren en jullie zoveel wild hebben mogen zien. Alleen die neushoorn... een goede reden inderdaad om nog eens terug te komen! Karibu tena!

Beoordeeld op 14 oktober 2019

Al vanaf het begin werden we heel goed geholpen door Miranda en haar team. Wij hadden een concept in gedachte voor onze reis naar Tanzania. Samen met Miranda is deze reis verder tot in detail gepland. Het mailcontact voor de reis was erg prettig en verliep heel soepel. Al onze vragen werden keurig beantwoord en alle problemen zonder pardon opgelost.
Dit heeft er toe geleid dat wij een fantastische rondreis hebben gemaakt door het noorden van Tanzania. Voor iedereen die nog twijfelt om dit te gaan heb ik maar een advies: doen!
Daarbij hadden wij ook nog eens het geluk dat wij Juma kregen als onze gids. Juma ademt safari, hij neemt een hele berg aan ervaring mee en daarbij ook de nodige rust.
Zo had hij het engelengeduld om te wachten bij de rivercrossings in Noord-Serengeti waardoor wij er 3 op een dag hebben mogen zien. Hij heeft geen radio in zijn auto, maar hij geniet ervan om zelf op zoek te gaan naar alle dieren. Geen verzoek was hem te veel. Wij hadden het gevoel dat wij echt samen met hem op zoek gingen naar de dieren die wij wilden zien. Daarnaast is hij ook een erg goede chauffeur die ons veilig van A naar B bracht.
Kortom, onze reis had niet beter kunnen verlopen. Daarvoor willen wij Ajabu Adventures hartelijk bedanken!

Datum van activiteit: september 2019
AjabuAdventures, Manager van Ajabu Adventures Ltd - Day Tours, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 22 oktober 2019

Beste Joop, hartelijk dank voor jullie lovende woorden.
Wat fijn om te horen dat jullie zo hebben genoten en dat Juma een bijzondere bijdrage heeft geleverd aan jullie reis. Voor het aanschouwen van een van de beroemde river crossings heb je een flinke dosis geluk nodig (en een geduldige gids :-)) en om het zelfs 3x te zien is wel heel apart! Onze gidsen proberen bovendien zoveel mogelijk hun eigen weg te gaan in plaats van anderen klakkeloos na te rijden, waardoor je inderdaad zelf de dieren vindt.
Het was ook ons genoegen om deze reis voor jullie te organiseren en "karibu tena"!

Beoordeeld op 30 juli 2019

Via Go à la carte boekten we een safarireis met aansluitende enkele dagen Zanzibar. De reis werd ter plaatste georganiseerd door Ajabu Adventures.
Joachim wachtte ons op aan de luchthaven en was gedurende 8 dagen onze fantastische gids-chauffeur. Op een hele fijne manier wist hij ons de mooiste plekken en dieren van Lake Manyara, Ngoro Nogoro, de Serengeti en Tarangire park te tonen. Hij reed behoedzaam overal door met oog voor de wensen van de gasten en kon ons veel bijleren over de natuur, de dieren en de mensen die er leven. TOP.

De tented lodges Thorn Three Camp midden in de Serengeti en het Lake Burunge tented camp zijn pareltjes met alle comfort midden in de natuur. Herinneringen om te koesteren.
De "culture day" met bezoek aan de bananenplantages, een lokaal houtbewerkingsatelier en het sociale project met een opleiding tot kunstschilder gaven een andere kijk op het lokale leven maar vooral het bezoek aan een authentieke Massai familie ver van alle drukte hebben een diepe indruk nagelaten. Het is een vorm van leven die we ons nog nauwelijks kunnen voorstellen.

We sloten onze reis af met enkele dagen strandvakantie op Zanzibar in het Fun Beach hotel in Jambiani, opnieuw een droomverblijf!

Joachim en Miranda, bedankt voor deze supervakantie!

We vertellen het verder...

Datum van activiteit: juli 2019
AjabuAdventures, Manager van Ajabu Adventures Ltd - Day Tours, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 1 augustus 2019

Bedankt voor jullie mooie woorden! Wat ontzettend fijn om te horen dat het zo klikte met jullie privé gids Joachim en hij de wonderen van Noord-Tanzania met jullie heeft kunnen delen. Thorntree Camp and Lake Burunge Tented Lodge zijn inderdaad bijzondere lodges met een heel goede prijs/kwaliteit-verhouding. Wat fijn dat de culturele activiteiten ook goed bevallen zijn; Tanzania is natuurlijk méér dan alleen wildlife! En nog enkele dagen ontspannen op Zanzibar is natuurlijk een heerlijke afsluiter.

Nogmaals bedankt dat jullie gekozen hebben om met GoAlaCarte en Ajabu Adventures te reizen. En jullie krijgen de hartelijke groeten van Joachim!

Beoordeeld op 29 juli 2019

Via de website eigenlijk bij Ajabu terecht gekomen en tegelijkertijd ook informatie ingewonnen bij iemand met een stichting in Tanzania.
Onze wensen (bezoek stichting, beklimmen van een berg, safari en relaxen) met Mirthe besproken en diverse keren aangepast zonder problemen. Zelf is er een aantal keren gebeld en konden we onze vragen via de App stellen.
Voor aanvang kregen we een reisomschrijving met daarin alle info en diverse worden in de Swahili taal.

Ons bezoek aan de Watoto foundation in Arusha was erg interessant en een aanrader. De foundation pikt straatkinderen op om ze onderwijs en een verzekerde betaalde baan te garanderen.
Vervolgens zijn we bij deze stichting (hebben ook een eigen lodge) opgehaald door onze gids en hebben we in 4 dagen de Mount Meru beklommen. De verschillen in natuur tijdens de klim zijn fantastisch. Vergis je alleen niet in de laatste dag. Hier begin je 's nachts om 12u met je klim om rond 7.30u de zonsopgang te zien bij achter de Kilamanjaro. Vervolgens moet je alleen ook nog terug dus zorg ervoor dat je goed voorbereid bent!
Hierna hebben we in Arusha een heerlijke lodge gehad waar we even konden relaxen en Mirthe ons een bezoek heeft gebracht (erg leuk).
De safari was ook ongelooflijk. Met onze privégids Andrew zijn we 4 dagen op pad geweest. Geslapen in tenten in de Serengeti (waar het douchen een beleving is en het eten van een heel hoog niveau).
Na onze safari was onze wens om naar Zanzibar te gaan. Vanwege kosten kwam Mirthe met de tip om te relaxen bij Migonbani camp. Dit was echt een voltreffer. Perfecte locatie met een fantastisch uitzicht over Lake Manyara.

Kortom een aanrader voor iedereen. Interesse in onze reis? Vraag maar naar de reis van Lars en Judit!

Ajabu adventures Asante sana en we dragen jullie bij iedereen aan!

Datum van activiteit: juli 2019
AjabuAdventures, Director of Sales van Ajabu Adventures Ltd - Day Tours, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 31 juli 2019

Hoi Lars en Judit, bedankt voor de lovende woorden en leuke feedback op jullie reis! We vinden het fijn te horen dat jullie zo genoten hebben van jullie tijd in Tanzania en dat jullie heerlijk tot rust zijn gekomen bij Migombani. We hebben met veel plezier deze reis voor jullie verzorgd en het was leuk om jullie nog even persoonlijk gesproken te hebben. Karibu tena!