Beoordeeld op 4 januari 2019

We ontdekken het bij toeval wanneer we er neerstrijken voor een héééél lekker kopje koffie.
Vanuit de drukte en het lawaai van de straat lopen we door de monumentale poort en belanden in een echte oase van rust.
Al bij het inchecken is het ons zonneklaar.......we zijn op een bijzondere plek aangekomen..
Het interieur laat zich moeilijk beschrijven. Veel antiek en curiosa. De eigenaar, een kleinzoon van de maharadja die de villa ooit bewoonde, is een begenadigd verzamelaar van antiek, curiosa en kunst.
De Bar van de Vilas waar hij 's avons als barkeeper de scepter zwaait, is ook door hem op onnavolgbare wijze ingericht
Onze kamer is sfeervol en schoon, maar niet echt heel eenvoudig te bereiken. Er moeten nogal wat trappen en trappetjes bedwongen worden.
Het restaurant heeft een mooie 'vergane-glorie-uitstraling'. Het eten is er prima.
We hebben drie nachten in Bairon Vilas verbleven en durven het iedereen aan te raden.

Datum van verblijf: december 2018
Beoordeeld op 3 januari 2019

Nadat wij al waren ingecheck in een ander guesthouse - dat heel vies en klein was en geen eigen badkamer had - kwamen wij voor een echt kopje koffie bij Bhairon Vilas terecht. De sprookjesachtige schoonheid trof ons gelijk. Na kort overleg besloten wij te informeren of ze nog kamers vrij hadden. Dit bleek zo te zijn en we hoefden ons geen twee keer te bedenken: we hebben gelijk onze koffers opgehaald en zijn ingetrokken in de prachtig gedecoreerde kamers 109 en 110, met uitzicht op de tuin en het Junagarh Fort. Die avond kwamen we terecht in de bar (vol antiek en curiosa), alwaar wij onze gastheer - de kleinzoon van de Maharaja - leerden kennen, die ons zeer welkom ontving. Wij wisten toen nog niet of we ook de volgende dag nog konden verblijven, maar toen hij ons verhaal hoorde, beloofde hij ons dat het goed zou komen. Onbeschrijflijk hoe dankbaar wij waren voor dit aanbod! Uiteindelijk hebben wij daar nog twee nachten kunnen bijboeken. Bhairon Vilas is een wonderschone, sprookjesachtige oase van rust in de drukte en het rumoer van Bikaner. De eigenaar, een zeer hoffelijke en bijzondere man, hopen we zeker nog eens terug te zien! In elk geval, als wij nog eens naar India gaan, slaan wij Bhairon Vilas zeker niet over!

Datum van verblijf: december 2018
Beoordeeld op 27 december 2015

Mooi gelegen hotel met uitzich op het Juhanghar fort. De kamer was mooi ingericht maar erg donker, zonder dag licht en het voelde meer als een grot. De tuin van het hotel is erg fijn als je even wilt ontsnappen aan het drukke India.

Datum van verblijf: november 2015
Beoordeeld op 30 maart 2014

een prachtig hotel met vriendelijk behulpzaam personeel. Een heerlijke tuin om te ontspannen met een tempeltje. Winkeltje met bijzondere kadootjes en een gezellig bruin café, met blues muziek. Prachtige kamers met heerlijke grote bedden.

Kamertip: probeer een kamer beneden te boeken, dan hoef je geen trap te lopen.
Datum van verblijf: februari 2014
Beoordeeld op 25 december 2013

Wij hadden het geluk om de Maharachi kamer te bemachtigen, prachitge authentieke inrichting, een rustpuntje in het hele drukke Bikaner. Echt genieten, romantiek op een hoogtepunt, De keuken kan nog wat aangescherpt worden.. maar de rest maakt alles goed.

Datum van verblijf: oktober 2013