19 personen bekijken dit hotel
PricelineUS$ 172
TravelocityUS$ 173
eDreamsUS$ 190
Beoordeeld op 20 maart 2022

Van 12 maart tot 19 maart 2022 verbleven wij in dit hotel met onze vrienden. Dit is ons 9e jaar in Egypte, dus inmiddels wel redelijk door de wol geverfd. We kozen voor Hurgada, beter gezegd Sahl HasHeesh. Dit is een buitenwijk van Hurgada, maar daarover later mee.
Aangekomen bij het hotel Sunset Romance Resort. Onze verwachtingen waren hoog, mede door de foto’s op de site van de reisorganisatie en de geschreven recensies. De entree van het hotel vond ik niet bijzonder. Dit komt omdat het gebouw waar je aankomt later bij het hotel is gebouwd. De centrale hal en de receptie zijn netjes, maar niet hartverwarmend gezellig. Zakelijk en strak in het marmer gezet. De begroeting kon beter. De receptionist was niet bijzonder vriendelijk. In normale omstandigheden krijg je een welkomstdrankje, nu dus niet.
Kamer
Nu door naar kamernummer 1928. We hadden een superior kamer geboekt, uitzicht aan de bergzijde. De kamer is ruim (11 meter diep en 5 meter breed) en heeft een luxe uitstraling. De badkamer is ook luxe en de scheiding van de badkamer naar de slaapkamer is gemaakt met een glazen scherm. Dit scherm is weer af te sluiten met een rolgordijn. Ik had dit gordijn aan de buitenzijde geplaatst. Nu straalt er voortdurend water tegen het scherm aan. Er staat een mooi los bad en een aparte douche. Het 2 persoons bed is hard (waar wij van houden) en het balkon had de ochtendzon.
Buffetrestaurant
Na de vlucht en de transfer door naar het buffetrestaurant. Het restaurant heeft ook een luxe uitstraling, elke tafel is netjes gedekt. Het is niet massaal en het buffet overzichtelijk. Dus geen kletterend bestek op de borden en galmend geschreeuw. Het is voor een ieder wat wils. Alles achter glazen schermen, dus de koks scheppen de gerechten voor je op. Wel zo hygiënisch in Corona tijd. De bediening is vriendelijk en alert. Bovenal is het eten van een hoge kwaliteit en iedere dag voldoende gevarieerd.
A la cart restaurants
Het hotel heeft 5 a al carte restaurants, een Italiaan, een Libanees, een Aziatisch, een vis en een Indiaas restaurant. Elk restaurant heeft zijn eigen charme. Het eten was nogmaals van hoge kwaliteit en authentiek. Het Italiaans restaurant mag wel een gezellige make over krijgen. Het visrestaurant is alleen te boeken wanneer je extra betaald. Een mixgrill is bijvoorbeeld 30 euro. Onze favoriet was het Aziatisch restaurant.
De bars
Zoals gezegd bestaat het hotel uit twee grote gebouwen. Het gebouw aan de straatkant heeft een eigen receptie en een bar. Het hotel grenzend aan de boulevard heeft ook bars en een kleine receptie. De bars waren geriefelijk, maar niet perse heel sfeervol. Maar dat is smaak en daar moet je niet over twisten. Dan kom ik gelijk bij een aandachtspunt van dit hotel. Het hotel schenkt geen A merk alcoholische dranken. Dat vind ik persoonlijk wel jammer want dit mag je wel verwachten van een hotel met deze sterren en hoge rating. Het bier wordt geschonken uit blikjes en het gedistilleerde is niet erg smakelijk. De wijn komt uit Egypte en is over het algemeen wel goed te doen.
Bar aan de voorzijde
Gedurende de vakantie werd ons gevraagd om een evaluatie formulier in te vullen. Na de velen plussen hadden wij toch wel een hele grote let op. De openluchtbar aan de voorzijde van het hotel (niet de strandbar) heeft toch wel wat aandacht nodig. We moesten zoal bijna een uur op een hamburger wachten en mijn bier werd geserveerd in een vet glas. Toch werd het op tafel gezet waardoor het meer leek op appelsap. Hier miste ik de betrokkenheid van de bediening. Ook de wijn werd geschonken in niet propere glazen. Het stonk gewoon.
Strandbar
Dit gezegd hebbende bleek dat de volgende dag na de evaluatie wel het e.e.a. in gang was gezet. Zo kwam onze Amr van de strandbar naar ons toe en vroeg of zijn glazen niet schoon genoeg waren. Wij bedoelde daarmee zeker niet de strandbar. Amr is een super vrolijke vriendelijke hardwerkende barman die heel de vakantie ons met het schenken en bezorgen van onze drankjes in de watten heeft gelegd. Beste Sunset Romance, dit is een super goede medewerker. Hij mag van ons wel eens in het zonnetje worden gezet. Trouwens heel de crew van het strand is fantastisch. Bedankt Sabry en je club medewerkers.
Al met al is het ook in de openluchtbar ook goed gekomen. Wel een heel groot compliment aan het management dat zulke aandachtspunten direct worden opgepakt. Het zag dan ook zwart van de extra medewerkers. Je werd soms beschamend extra in de watten gelegd.
Strand
Als je in het hotel verblijft moet je een boulevard oversteken om naar het strand te gaan. De strandbedjes zijn comfortabel, de bediening op het strand is in orde en het zand / baai erg toegankelijk. Geen stenen op het strand, maar fijn zand. Niet veel mogelijkheden om te snorkelen, anders dan bij de vergane pier. Als je pas bent aangekomen wordt je wel vaak benaderd door de verkopers van de beauty salon, een botenverhuur, een quad rental etc. Op zich niet vervelend, maar je moet onderhandelen. We hebben meerdere behandelingen gehad in de beauty salon (mede door de overtuigende en vriendelijke Antonio). Ook hebben we een quad tour geboekt. Allemaal heel goed bevallen.

Zwembaden
Ik ben zelf geen zwembad liefhebber, maar een zwembad schiet er hier wel bij in. Er zijn wel zwembaden, maar niet groot van formaat en een beetje weggestopt tussen de twee gebouwen. Verder kan ik er niet veel over roepen, omdat ik liever een duik in de zee neem.
Omgeving
Het hotel staat in een soort nieuwbouwwijk, direct aan een nieuw aangelegde boulevard en de Rode Zee. Er is veel gestart met het bouwen van hotels en appartementen maar ze zijn nooit afgemaakt. Dat maakt een beetje een rommelige indruk. Ook zijn er voldoende andere winkels en souvenirshops. Verder kun je goed wandelen over de boulevard en wat meters maken. Goed dat de intentie er is om hier iets leuks van te maken. Ze doen in ieder geval hun best.
Hygiëne
De hygiëne van het hotel is voldoende op orde. Onze schoonmaker van de kamer maakte iedere dag een waar kunstwerk op ons bed en zorgde voor een schone kamer. Verder wordt er regelmatig overal schoongemaakt.
Wat ik bij dit hotel wel mis (maar dat weet je als je boekt) is dat er geen mooie tuinen zijn aangelegd. Het ligt dus direct aan de boulevard en heeft daardoor iets weg van een stadshotel. Ik heb verder niet veel van een animatieteam ontdekt. Wel was er iedere avond een zangeres of zanger dit buiten optrad. Het was tijdens ons bezoek behoorlijk fris in de avond, dus veel van het buitengebeuren hebben wij niet meegemaakt.
Let op
Het hotel is gebouwd op de Egyptische manier. Daar wil ik zeker niet respectloos over doen, maar de afwerking en de gebruikte materialen zijn niet van een hoge kwaliteit. Naarmate de tijd vordert wordt dit steeds duidelijker. Het ziet er op een afstand luxe uit, maar oogt minder van dichtbij. Sommige dingen laten los, trekken scheef, scheuren en geven lekkage of schimmel. Het is nu eenmaal geen westerse bouw. Dit heeft ook wel weer z’n charme, want wie leeft er in een perfecte wereld.
Al met al een prima hotel. Gastvrijheid een pre, personeel heel vriendelijk, verzorging heel goed, eten verrassend lekker. Omgeving en strand prima in orde. Aandacht voor de drankjes en de openluchtbar blijft noodzakelijk.

Wij zouden dit hotel zeker aanraden.

Datum van verblijf: maart 2022
SUNRISE ROM, Guest Services / Front Office van SUNRISE Romance Resort Sahl Hasheesh Adults Only, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 21 maart 2022

Beste Rene van Pelt,

Beoordeeld op 10 maart 2022

Voor de tweede keer in dit hotel en weer heel enthousiast. Je voelt je echt te gast en welkom! Mooie, schone en royale kamer. Prima bedden; inloopdouche. Het eten was van hoge kwaliteit en zeer gevarieerd. De bediening, drankje aan tafel, maar ook bij de buffetten efficiënt en zeer vriendelijk. Vanaf dag twee weet de ober wat je graag drinkt en hij zorgt ervoor dat je direct bediend wordt. Het strand is royaal, schoon en goed verzorgd. De bedden staan netjes klaar en je handdoek wordt voor je neergelegd. Ook de strandbarman kent je vanaf dag twee en bezorgt je je drankje bij je bedje. Kortom een hotel waar we zeker nog eens terugkomen!

Datum van verblijf: februari 2022
SUNRISE ROM, Guest Services / Front Office van SUNRISE Romance Resort Sahl Hasheesh Adults Only, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 10 maart 2022

Beste 147margjeb!!
Wij willen u bedanken voor het delen van uw beoordeling over ons resort. Wij zijn erg blij dat u heeft genoten van uw verblijf. Wij hopen dat wij u snel nogmaals kunnen verwelkomen in ons resort. Tot dan!
Met vriendelijke groeten, Het hotel management

Beoordeeld op 20 januari 2022

Mooi kamers, lekker eten en mooie rustige ligging aan een heerlijk strand. De medewerkers doen er alles aan om het naar je zin te maken en zijn erg vriendelijk. We hebben een dolfijnen tour gemaakt en gezwommen met dolfijnen.

Datum van verblijf: januari 2022
SUNRISE ROM, Guest Services / Front Office van SUNRISE Romance Resort Sahl Hasheesh Adults Only, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 21 januari 2022

Beste MvR,
Wij zijn erg blij te lezen dat u uitermate heeft genoten van uw vakantie in ons resort. Wij willen u dan ook hartelijk danken voor uw positieve beoordeling. Wij hopen dat wij u snel nogmaals kunnen verwelkomen in ons resort.
Met vriendelijke groeten, Het hotel management

Beoordeeld op 5 januari 2022 via mobiele applicatie

Wij hebben heel last-minute dit hotel geboekt. Omdat we niet heel veel keuze hadden, toch beslist om voor Sunrise Romance te gaan rond de kerstdagen.Het inchecken ging heel vlot en konden voor een klein bedrag upgraden naar een pool view room. (Wat ik zeker zou aanraden, wij hadden die keuze niet meer bij onze tour-operator, maar gelukkig dus wel in het hotel). De kamer was ruim, proper en mooi ingericht. Zeer comfortabel bed. (Vtm op tv voor de liefhebbers).
De eerste dag aan het zwembad gelegen, maar wij vonden de ligzetels daar echt niet goed. Die zijn aan vervanging toe. De twee jongens aan het zwembad zijn wel echt super vriendelijk en behulpzaam. Toppers .(ons lijkt het zwembadgedeelte veel te klein in hoogseizoen). Maar de dagen nadien dus het strand opgezocht. Het mooiste strand van Hurghada, aangename ligzetels maar de ster van het strand is Amr, de barman… hij heeft onze vakantie gemaakt ! Zonder het te moeten vragen, stond steeds een drankje klaar. Hij loopt de hele dag het strand rond om iedereen met de glimlach te bedienen (hoe onthoudt hij het allemaal!!) .
Wij hebben lekker gegeten in het buffet restaurant. Ook daar zeer vriendelijke bediening. Ahmet en zijn team . Klein minpuntje :vast tapijt in een restaurant vond ik niet echt hygiënisch.
Er zijn verschillende a la Carte restaurants maar het is ons niet gelukt om plek te reserveren ( via scherm, gaf de hele week aan dat het volzet was, wat ons vreemd leek aangezien het hotel zeker niet vol zat), maar dat vonden wij op zich niet zo erg. Op kerstavond een zeer mooi aanbod waarvoor een supplement van 50 dollar voor moest betaald worden.
2 maal ons laten masseren in de Spa … alles verliep prima en zeer capabele mensen. (Prijzen zoals bij ons).
Samengevat: hotel ietwat verouderd, maar proper. Kamers zijn wel mooi. Maar hier zou je teruggaan voor de mensen die er werken. Allemaal zeer vriendelijk en gastvrij. Wij gaan zelden terug naar een zelfde hotel maar voor zelfde prijsklasse zou ik eerder terug kiezen voor Premier Le reve ( iets verderop)

Datum van verblijf: december 2021
SUNRISE ROM, Guest Services / Front Office van SUNRISE Romance Resort Sahl Hasheesh Adults Only, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 6 januari 2022

Liebe Annuska V,

vielen Dank, daß Sie so ausführlich Ihre Urlaubserfahrungen teilen. Die Meinung unserer Gäste ist uns sehr wichtig.
Wir sind froh, dass Sie Ihren Urlaub genossen haben und Ihnen unser Angebot im Resort entsprochen hat.
Wir hoffen Sie bald wieder in unserem Hotel begrüßen zu dürfen.
Mit freundlichen Grüßen

Das Hotel Management

Beoordeeld op 6 juni 2021 via mobiele applicatie

We hebben ook in het oude gebouw gezeten. Zou het geen 5 sterren geven. Service en personeeel zeer aardig. Alleen wat heel jammer was zijn die gasten die jou via het hotel op het strand jou activiteiten aan Bieden. Niet doenn!!! Ze rekenen 10x zoveeel als de normale prijs. Global divers!! Pas op voor deze gasten!! Beloven zoveeel om je alleen een ticket te verkopen! Leugens verkopen ze je. Die gast die ons heeft belazerd heeft housein!! Van global divers. Dus geloof ze niet!!!

Kamertip: Laat je niet belazeren door housein van global divers!!! Beloven veeel maar niks daarvan is waar van de activiteiten
Datum van verblijf: juni 2021
SUNRISE ROM, Guest Services / Front Office van SUNRISE Romance Resort Sahl Hasheesh Adults Only, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 7 juni 2021

Dear Guest,
Thank you for your feedback!
We are sorry that you did not share your concerns with us whilst staying at the resort and we could not take any steps to rectify the situation.
Best regards,
The Hotel Management