Vandaag geopend: 09:00 - 17:00

Rotterdam, Nederland
via mobiele applicatie
Lees alle 1.517 beoordelingen

Google
Aanbevolen ervaringen in en in de buurt van Cartagena
vanaf 88,54 US$
vanaf 95,00 US$
Roze zee + vulkaan Totumo
43 beoordelingen
vanaf 36,00 US$
Beoordeeld op 9 maart 2020 via mobiele applicatie

De organisatie blue sailing is erg fijn en goed georganiseerd. Op alle vragen geven ze snel antwoord en op het kantoor helpen ze je met alles. Dan heb je de boot... Wij hadden de "Vanett" dit is een wat oudere zeilboot waar je met ongeveer 14 bezoekers op kan. Alles op deze boot was verouderd maar dat was nog niet zo'n probleem, dat zat hem meer in de bemanning. Elke dag was de bemanning zo dronken dat er geen verantwoordelijkheid meer was, het eten was op z'n zachts gezegd slecht en vaak te weinig. Ook hebben we op 5 dagen maar 1 uur daadwerkelijk gezeild. De kapitein gaat zijn verantwoordelijkheid uit de weg en elke bemanningslid roddelt slecht over de ander. Door de gasten op de boot en de locaties was het absoluut een hele mooie trip maar ons advies is... Pak en andere boot.

Datum van activiteit: maart 2020
Beoordeeld op 4 januari 2020

Wij zijn net een paar dagen terug van onze zeiltocht van Cartagena naar Panama via San Blas, wat een ervaring! We raden iedereen heel erg aan om deze tocht te maken.

Onze vertrekdatum was 27 december, we vertrokken uiteindelijk 's ochtends heel vroeg de 28e en sliepen 27 op 28 al wel op de boot. 1 januari om 11.00 werden we weer opgehaald voor vertrek naar Panama Stad. De overtocht over open zee was bij vlagen wel wat heftig en en er waren hoge golven, maar wij zijn voor vertrek begonnen met de dramamine tabletten en hebben daardoor weinig last van zeeziekte gehad. Na ongeveer 35 uur varen kwamen we aan op de San Blas en dat was meer dan fantastisch: elke dag een ander eiland ontdekken en veel zwemmen en snorkelen.

De Ti Vaou is een super mooie grote Catamaran met veel ruimte. Omdat het een Catamaran is, zijn er voor op de boot bijv. 2 netten waar je in kunt liggen en is er achterop de boot veel ruimte om te chillen en te zitten.

Sebastian is een goede kapitein die weet wat hij doet, hij zeilt al lang en heeft de boot goed onder controle. We hebben ons zeer veilig gevoeld bij hem. De crew was super goed, Guan was behulpzaam en leerde ons hoe te zeilen op het kompas en Frank de kok heeft ons van lekker eten voorzien met als kers op de taart een heerlijke kreeft met oud&nieuw! En natuurlijk niet te vergeten de super lieve en enthousiaste hond Mani, de goed opgevoede hond van de kapitein.

De San Blas eilanden waren prachtig, precies zoals we verwachtten heerlijke dagen met veel snorkelen, zwemmen, chillen en biertjes drinken op de boot. Je kunt zelf drankjes kopen en koel houden op de boot, het ijs in de koeler bleef lang koud en werd op San Blas weer vernieuwd. Er zijn snorkelspullen aanwezig op de boot en ook een simpele vislijn, maar als je van vissen houdt is het leuk om visspullen mee te nemen.

Andere tips: een vest is handig, want 's avonds kan het soms wat afkoelen. Verder neem je een kleine tas mee aan boord (met wat kleding en tandenborstel etc.), je backpack gaat onderin het ruim in een vuilniszak en kun je dus niet bij. Je hebt niet veel nodig aan boord en je krijgt van blue sailing een handige mail met tips wat handig is om mee te nemen. Reken er op dat je bovenop de kosten die worden gerekend voor de boot, ook nog ongeveer 65 dollar nodig hebt voor immigratie en de boot + jeep naar Panama stad vanaf de San Blas eilanden.

Kortom, een fantastische ervaring die het geld absoluut waard is, en ga vooral mee met de Ti Vaou en Sebastian!

Beoordeeld op 29 december 2019 via mobiele applicatie

Wij hebben een ontzettend leuke tijd gehad op de catamaran Nacar 2. Het is een boot dat divers publiek aantrekt. Dus we konden genieten van de feestjes, maar ook chillen op het dek (genieten van de zon en kijken naar de sterren).

We hadden een te gekke crew, erg behulpzaam en lief. Onze kapitein Carmelo, Theresa/ Veronica en Luis.

Ik eet geen vlees, dus werd er vis klaargemaakt (vers)!! Er is voldoende fruit en groente aanwezig op de boot en ook als je andere voorkeuren hebt qua eten houden ze daar rekening mee.

Zeker een leuke trip, ook met Kerst! Wij vonden het althans de moeite waard. De eilanden zijn onvergetelijk.

Beoordeeld op 19 december 2019 via mobiele applicatie

Afgelopen week de tocht van Cartagena naar Panama via de San Blas eilanden gedaan en het was in één woord fantastisch! Wij zaten op de boot Koala X met captain Fabian en zijn crew. Hoewel de eerste 24 uren pittig waren door de golven (zorg daarom voor pillen tegen zeeziekte), was het daarna super. We hadden dit niet willen missen! Witte stranden, water zo blauw zoals we het nog nooit gezien hadden, heerlijk eten (o.a. verse kreeft) en een relaxte vibe. Fabian en zijn crew hebben ons helemaal in de watten gelegd. Absolute aanrader!

Beoordeeld op 18 december 2019 via mobiele applicatie

Wij hebben de oversteek van Cartagena naar Panama gemaakt op de Koala X. De kapitein (Fabian) en crew (Santi en Edwin) waren erg chill en toverden de heerlijkste maaltijden op tafel . De eerste 30 uur op open zee waren wel heel heftig. Neem zeker genoeg medicatie tegen zeeziekte mee! Maar eenmaal je de eilanden bereikt, ben je dat al snel vergeten . Een van de mooiste plekken die we op onze hele rondreis door Zuid Amerika al hebben gezien . Gouden tip: genoeg alcohol voorzien . Enjoy!