Vandaag geopend: 00:00 - 23:59

Meer info
vanaf 109,00 US$
Meer info
Beoordeeld op 16 december 2016

Dit eiland is bijzonder. Het is een historische plek vanwaar over de eeuwen vele Chinezen zijn gemigreerd over de wereld. Ook is het eiland bijzonder vanwege de relatief veel oude huizen en gebouwen uit eind 19de eeuw. Ook is groen en autovrij. Apart is het pianomuseum. Zeker aanrader om een wandeling te maken over het eiland.

Datum van activiteit: december 2016
Beoordeeld op 26 februari 2016

Ik wilde het beeld van Koxinga of Coxinga van dicht bij zien. Koxinga of Coxinga (spreek uit als "Koh-Sjieng-Aa") (1624 - 1662) was een militair leider aan het einde van de Chinese Ming-dynastie. 18 Nederlanders( van de VOC) had hij gevangen genomen en die werden pas na zijn dood weer vrij gelaten.

Datum van activiteit: februari 2016
Beoordeeld op 26 oktober 2015

Zorg ervoor dat je op tijd tickets koopt, wij moesten een paar uur wachten. (Het was mooi weer en weekend dus alle boten zaten vol).Het is zeker de moeite om dit eiland te bezoeken. Er staan mooie gebouwen en heeft een gezellig sfeertje. Bij mooi weer is het heel druk maar het is leuk om te zien wat de Chinese bevolking doet in het weekend bij mooi weer. Wij hebben het niet gedaan maar het is zeker de moeite om er een overnachting te boeken om de sfeer ook in de avond mee te krijgen. Echter zou ik niet langer blijven dagen in totaal, in een dag kan je het eiland op zich al wel gezien hebben.

Datum van activiteit: augustus 2015
Beoordeeld op 9 juli 2015

De fraaie oude ambassades zijn zeker het aanzien waard. Een paar uur rond wandelen loont zeker de moeite.

Datum van activiteit: mei 2015
Beoordeeld op 23 april 2014

Een must voor iedere bezoeker die geïnteresseerd is in de Europese koloniale geschiedenis langs de Chinese kust. Hier staat het enige Nederlandse huis langs de hele kust van China, Nu is het een museum waarin we de ultieme Chinese overwinning op de Nederlandse koopvaardijvloot in 1662 nog eens flink ingepeperd krijgen.

Datum van activiteit: april 2014