Beoordeeld op 27 juni 2017 via mobiele applicatie

Na 2 jaren van wachten eindelijk terug nr mijn geliefde Tunesië. Wat was de verbazing groot bij aankomst in hotel movenpick in Sousse toen bleek dat ik zowat de enige Europeaan was. Het hotel was volledig bezet door Russen !!! Zo jammer dat van de voorgaande glorie niets meer overbleef dr de aanwezigheid vn n volk dat beleefdheid , stijl en respect totaal ontbeerde. Na erover geklaagd te hebben bij de directie kreeg ik meer duidelijkheid : door de boycot vn # Europese landen hadden ze puur economisch beslist om de Russen uit te nodigen vr verlof tegen bodemprijzen . Met natuurlijk alle gevolgen vn dien. Het hotelpersoneel die mij onmiddellijk herkenden deden hun beklag over de onbeschoftheid en gebrek aan respect vn deze toeristen wat ik met eigen ogen ook heb kunnen vaststellen. Een vn die onverlaten presteerde het zelfs van op het strand n beachboy die op zijn commando een ligbed bracht een ferme stamp tegen zijn schenen te geven !! Ocharme dat personeel dat niet mocht reageren en vriendelijk moest blijven en ook deed . De Tunesiërs hopen echter dat de Europeanen zo snel mogelijk terug komen zodat ze de samenwerking met Rusland kunnen opzeggen . Ze verwachten dat na de zomer de toestand zal geregulariseerd zijn. In alle geval plan ik einde september terug te gaan.

Datum van verblijf: juni 2017
Reistype: Reisde alleen
HassenChaouache, General Manager van Movenpick Resort & Marine Spa Sousse, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 juli 2017

Beste gast,

Beoordeeld op 14 oktober 2015 via mobiele applicatie

Wij hebben in de zomer van 2014 voor een weekje verbleven in dit hotel. Qua uitzicht is dit 1 van de netste hotels van Sousse. Ontvangst was goed en onze suite was in orde. Op de kamer was niets aan te merken, alles piekfijn en proper.

Aan het zwembad was het vechten voor een vrije stoel. De locale bevolking komt hier vaak zwemmen en de badmeesters houden een stoel voor hen vrij. Met gevolg, de hotelgasten hebben soms geen plaats meer. Wat wij ook onhygiënisch vonden is dat de locale vrouwen gewoon met hun kleding in het zwembad gaan.

Qua eten was er niet veel afwisseling. Het enige voedsel dat afwisselde waren de locale gerechten. Maar daar er veel locale bevolking komt eten in dit hotel waren de potten grotendeels leeg. Ook was het eten vaak niet erg warm.

De drankjes aan de bar zijn ook betalend. Wij hadden een All-In maar moesten toch betalen als we een cocktail wilden. Dit was blijkbaar niet bij in de dure prijs van het hotel inbegrepen.

Dan komt er nog eens bij dat het ramadan was toen wij in het hotel waren. Van zodra de zon onder ging was het personeel ergens meer te bespeuren en moest je vaak lang wachten op bediening.

Prijs/kwaliteit vinden wij dit hotel niet in orde. Alles was proper, maar minimale afwisseling in eten, betalen voor drank,...

Datum van verblijf: juli 2015
Beoordeeld op 2 juni 2015

Fijn lekker eten, vriendelijk personeel niks is teveel,zeer gezelige lobby ( men waant zich s'avonds op een filmset), personeel in de sushi-bar zulke lieve mensen en dan onze 'kamel' aan de strandbar ALTIJD lachen en vriendelijk

Kamertip: Kamer met tuin,zee of zijzicht anders krijg je straatkant en het kan er druk zijn
Datum van verblijf: mei 2015
Beoordeeld op 22 april 2015

Niets op aan te merken. Zelfs de kleinigheden die niet zoals gewenst verliepen, zoals bijvoorbeeld een weigerende wifi- en/of internetverbinding, werden snel en adequaat opgelost.
Kortom, na reeds enkele malen hier verbleven te hebben, nog steeds een aanrader.

Datum van verblijf: april 2015
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeling verzameld in samenwerking met Mövenpick Hotels & Resorts
Beoordeeld op 18 maart 2015

Tijdens ons laatste bezoek in september 2014 waren er veel zaken fout gegaan.
Wij probeerden op alle mogelijke manieren nadien om een sluitend antwoord te krijgen op de vele tekortkomingen en vroegen via mail aan guest relations/manager, een woordje uitleg. Geen enkele reactie mochten wij nog ontvangen. Gezien onze 4 vorige bezoeken moesten wij met pijn in het hart vaststellen dat het hotel op alle punten enorm achteruit gegaan was.
Enkele voorbeelden ter staving:
-op dag van aankomst en in afwachting van de kamer gingen wij naar de strand bar. Vroeger zat die tegen de middag goed vol, nu waren wij alleen. Achter de bar twee mensen die zich dood verveelden. Twee glaasjes witte wijn gevraagd. Sorry, geen witte wijn. Kaart met snacks beperkt.
-eerste avond in restaurant: dress code compleet niet van toepassing, dachten dat wij op een camping zaten.....volgende dagen van hetzelfde. wat een verschil met de beginperiode.
-bediening en eten ondermaats, desserts zeer beperkt en de hygiëne aan de ijs bediening vroeg smekend om diarree of darmklachten te mogen meegeven. Eerst geen water om ijsschep te reinigen nadien water maar niet lopend zodat het eerder leek op een waterzuiveringsinstallatie waar het water nog diende gereinigd te worden.
-volgende dagen hetzelfde scenario ondanks de weinige mensen in het restaurant. Vuile tafels, etensresten op de grond, trage bediening door sommige niet geïnteresseerde personeelsleden. Warme witte wijn die een snelbeurt kreeg om toch nog fris aan te voelen.
-'s morgens bij het ontbijt begon de echte carrousel. Ofwel geen thermossen voor warm water thee, of geen thee, of geen Nescafé. Dan wel enkele thermossen, maar dan geen warm water meer of geen Nescafé. Geen eierdopjes, geen zout, geen glazen voor water, één fles schuimwijn voor een volledige morgenshift, zeer zelden nog een aanvulling.
-ontbijt zelf was zeer goed maar door de stresserende zaken voorafgaand aan het ontbijt meestal nog weinig honger. Soms servetten, soms niet. Iedereen liep daar te mekkeren en de enkele obers die het nog wilden waarmaken zagen er geen begin noch einde aan. Echt dweilen met de kraan open. Vers fruitsap, ja. Maar als er geen of weinig glazen zijn en als de aanvulling gebeurt met een 12-tal glazen kun je al raden hoe het verloop was.
-'s middags: natte stoelzittingen want alles werd toegelaten, enerzijds mensen met natte badpakken onder hun zomerkleding en anderzijds mensen die voor vertrek nog iets kwamen nuttigen. Aangenaam is anders in het vliegtuig met een natte broek.
-na enkele dagen en na vele gesprekken kregen wij te horen dat het zou beteren in de tweede week van ons verblijf. Minder volk en betere bevoorrading inzonderheid naar eten toe.
-En inderdaad het klopte, maar dan stellen wij ons de vraag als ons geld en andermans geld minder waard was de eerste week of de tweede week want ze betaalden nog meer in de eerste week.
-Het eten in de tapeo was ondermaats. In onze paella zat buiten de rijst en buiten de smaakmaker bijna niks van kip of vis....ronduit ......................................sh...................
-De lobby: tafels met glas: in één woord vuil en vettig. werden niet meer gereinigd zoals de vorige jaren. naam achtergelaten in glas.
-Kamer: perfect
-Bar 's avonds: soms geen witte wijn, wel erg als je alleen witte wijn drinkt en je niet volpropt met gin en vodka en andere sterke dranken zoals velen....
-Strand: wordt niet meer gereinigd zoals in het verleden. Ligzetelskussens zijn soms echt aan vervanging toe, vuilbakjes aan zetels blijven lange tijd overvol. Security laat het over zich waaien qua verkoop aan strand en overlast allerhande.
-Zwembad: zelden zien kuisen IN het zwembad zelf. Bijna geen personeel. Eén of soms in het beste geval twee man voor de volledige bediening aan zwembad, bar, strand. Een halve dag zonder handdoekenservice aan het strand/zwembad: geen probleem, u vraagt, wij draaien.
-Avondeten aan strandrestaurant(levante): waren uitgenodigd(inbegrepen in de all in wel te verstaan) om eens een lekkere steak te komen eten, geen steak...uitleg verantwoordelijke: niet zelf gecontroleerd deze morgen en daardoor niet doorgegeven......

....en zo kunnen we nog jaren doorgaan,
HEEL VEEL OPPERHOOFDEN IN MOOIE PAKJES, WEINIG ECHTE INDIANEN.........
DE MANAGER heeft nog alles geprobeerd om het ons aangenaam te maken maar het algemene plaatje, en dat dan wel voor iedereen, klopt niet meer. De dagelijkse discussies van menig toerist zaten ons echt tot boven in de keel....
DE VIJF STERREN ZIJN ZE OP BEPAALDE SITES AL KWIJT. VIPSELLECTION BIJ JETAIR OOK....ALS ZE ZO VOORTDOEN ZIE IK ZE VERDWIJNEN UIT DE REISBROCHURES. TOCH IN BEPAALDE LANDEN.

Met spijt, heel veel spijt,want het weerzien was altijd super hartelijk, nemen wij afscheid van dit hotel en wagen ons eens aan een ander vijfsterrenhotel in Tunesië.

Datum van verblijf: september 2014