Hotel Villa Diana
  • Zwembad
  • Aan het strand
FilterenAlle talen
11 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

We verbleven 2 nachten in Villa Diana op onze reis door Kroatië. Het was tot op dan ons beste hotel: klein, maar heel gezellig, ruime en nette kamers en uiterst vriendelijk personeel. Het was duidelijk te merken dat het een familiehotel is, waar men met passie werkt. We kregen meteen uitleg over de interessante locaties in Split, evenals een aantal adresjes van restaurantjes, het te bezoeken en te vermijden strand (vanwege de drukte). Vervolgens werd ons hulp aangeboden bij het naar boven brengen van de bagage (wij zaten op de 2de verdieping).

De volgende ochtend werd ons gevraagd wat onze planningen waren voor ons verblijf. Wij wilden eerst Split bezoeken en daarna wat strand om de volgende dag Trogir te doen met de wagen en van daar door naar Dubrovnik. Dit werd ons ten zeerste afgeraden omdat er steeds heel wat verkeersproblemen zijn in Trogir binnen te geraken (dat konden we dan ook zelf vaststellen later). Beter was het om de eerste dag naar Trogir te gaan met de boot en de bus of boot (enkel om 14:30) terug te nemen. We hebben dat zo gedaan, daar lekker geluncht en namen de bus terug. Zo konden we in de namiddag nog een bezoek brengen aan Split. De hotelier haf voor ons het busschema afgeprint en ons uitgelegd welke bus we zeker niet en welke juist wel moesten nemen. Alles is super verlopen.

Ook de dag van ons vertrek kregen we nog enkele supertips mee: strandjes waar je wel of juist niet moet stoppen om te zwemmen (rit Split - Dubrovnik via de kust), plaatsjes om te stoppen en te bezichtigen, lekker restaurantje om te eten en dat alles met veel plezier en goed gedocumenteerd via de PC. Echte supertips!

Het enige minpuntje aan het hotel is de ligging aan de grote baan (toegangsweg voor de ferry) en het feit dat het zeer gehorig is als je aan de voorkant ligt. Mijn man had daar geen last van, maar voor mij als slechte slaper was dat minder evident. Toch kan ik dit hotelletje ten zeerste aanraden!

Verbleef: Juli, 2017, reisde met een partner
21 mei 2017 beoordeeld

Schrokken van de trappen, maar werden meteen geholpen: de bagage werd voor ons naar onze kamer gebracht. Wij bleven maar één nacht en sliepen op hoogste etage, een soort zolderkamer, niet groot maar zeker smaakvol ingericht. De volgende morgen werd er opnieuw voor onze bagage gezorgd, het personeel is echt lief! Dan het ontbijt, een fruitschaaltje, heerlijk brood, vleeswaren en roerei of zoals ik koos: muesli met yoghurt!

• Verbleef: Mei, 2017, reisde met een partner
30 oktober 2017 beoordeeld