De eerste maal dat wij een Ritz-Carlton hotel hebben geboekt en waarschijnlijk ook de laatste keer. Wij hebben wel al wat ervaring met verschillende soorten van hotels en naar onze bescheiden mening zijn er veel betere hotels dan het Ritz-Carlton in Santiago. Dit is ons absoluut tegen gevallen en achteraf hadden we spijt dat we geen ander hotel hadden geboekt. Gelukkig was het maar voor 3 nachten ! Wij hadden het gevoel dat we aan de receptie zeer arrogant behandeld werden, alsof wij eigenlijk heel blij moesten zijn dat we toestemming hadden om daar te mogen verblijven ! Absoluut geen goed gevoel. Wij hebben het hotel in februari 2017 geboekt en betaald, dit om in december 2017 te verblijven. Wij wisten dat we pas op de kamer mochten vanaf 15 uur. Wij kwamen echter om 10 uur ’s morgens aan na 24 uur onderweg te zijn geweest. Samen met 3 andere koppels, niet gerelateerd. Toevallig stonden wij als eerste koppel bij de receptie om in te checken en onze paspoorten af te geven. Wij hadden dan ook ergens verwacht dat wij als eerste de vrije kamer zouden krijgen. Dit was zeer onterecht gedacht want de andere 3 koppels hadden hun kamer respectievelijk rond 11 u, 11.45 u en 12.30 u ! Wij hebben in de lobby moeten wachten tot 14.45 u! Toen ik ging vragen hoe dat mogelijk was dat wij als laatste nog zaten te wachten terwijl iedereen al zijn kamer had toegewezen gekregen kregen wij als antwoord dat we te laat geboekt hadden. Ik vroeg als februari 2017 te laat is om te boeken voor december wanneer we dan wel moesten boeken, maar daar kon geen antwoord op gegeven worden. Uiteindelijk kregen we dan toch onze kamer, daar was niets op aan te merken, ruim, proper, behalve dan dat er weinig toiletartikelen aanwezig waren, een douche en shampoo…Achteraf hoorden we van andere mensen dat die een “kistje” hadden waar allerlei in stak zoals een kam, schoenaantrekker, spons……Blijkbaar moet men geluk hebben met het kamermeisje, wij dus niet. We wisten niet toen we boekten dat er renovaties aan de gang waren maar we hebben het wel gemerkt toen we in het hotel logeerden. 2 pluspunten: het personeel van het hotel-restaurant was zeer vriendelijk en behulpzaam en op het ontbijt was ook niets aan te merken. Onze algemene conclusie is dat we nooit meer een Ritz zullen boeken omdat er voor deze prijs veel betere hotels met betere service zijn en dat we hier het “merk” betaalden. Alles oogt oud, uitgeleefd en gedateerd.
PS de vraag hieronder of het hotel een dakterras heeft: er is een zwembad, jacuzzi en klein terrasje op het dak, echter geen bar.