Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Bijzondere reis in een bijzondere tijd

Beoordeeld op 2 juni 2021
V7051GDjohnh
Prachtige reis in een bijzondere tijd!

Beoordeeld op 20 mei 2021
ingridbH3179AL
Vinkeveen, Nederland
Lees alle 243 beoordelingen

Google
Aanbevolen ervaringen in en in de buurt van Luxor
vanaf 1.093,00 US$
vanaf 375,00 US$
vanaf 220,52 US$
vanaf 19,24 US$
Beoordeeld op 2 juni 2021

Al meerdere keren in Egypte geweest om te duiken met onze kinderen, nu besloten om ook de andere delen van het land mee te nemen.
Reizen in coronatijd heeft zeer veel voordelen zoals het gebrek aan toeristen en de daarbij behorende rust bij nationale monumenten. Wat was dit genieten in alle rust.
Echter het heeft een ook aantal uitdagingen. Vluchten die werden gecanceled, verplichten PCR-test, last minute veranderingen in het programma. Dan komt echt de kwaliteit van de organisatie naar voren. Alles werd tot in de puntjes geregeld en aangepast enz.
Naast de vele hoogtepunten was ook het ontmoeten van Miriam en haar kinderen in Luxor een zeer persoonlijke touch aan het geheel. Dank hiervoor!
We hebben erg genoten van de Mohamed in Aswan. Wat een vriendelijke man is dat. Lijkt me een prima plek om volgende keer langer te blijven. Ook de gids in Cairo was erg leuk en hulpvaardig.
De laatste dagen in Cairo waren ook erg indrukwekkend met alle piramides. Het bleef toch fijn voor ons dat er telkens helemaal niemand of nagenoeg niemand was. Net als in de vallei van de koningen. Alle tombes in op ons zelf kunnen verkennen. Uiteraard hoopte we hierop en was dat natuurlijk ook de reden om nu te gaan.
De hotels waren zeer goed. en het voedsel was eigenlijk zonder uitzondering uitstekend en gevarieerd. De boottocht was zeer relaxed en prachtig om egypte vanaf de nijl zo te zien. We hadden niet alleen de boot maar ook het water vaak voor ons alleen. Wat een feest was dat. met een zeer vriendelijke capitein Hassan.
Nogmaals bedankt voor de organisatie. Een parel voor de branche zijn jullie!

Datum van activiteit: april 2021
Beoordeeld op 20 mei 2021

Met onze kinderen hebben we een fantastische reis door Egypte gemaakt. Het contact met Miriam vooraf, maar vooral ook tijdens de reis was super. Door corona hebben we vooraf, maar ook nog tijdens de reis wat aanpassingen gedaan en dit ging allemaal erg soepel en prettig. De nijlcruise is echt een aanrader, heerlijk relaxed en heel veel gezien onderweg. De gidsen zijn allemaal even enthousiast en gepassioneerd over hun land en degene die wij mee hadden spraken allemaal erg goed Nederlands, wat voor de kinderen ook prettig is. Mochten we nog een keer naar Egypte gaan, wat zeker mogelijk is zoveel als daar te zien is, dan zeker weer met Kingfisher!

Datum van activiteit: mei 2021
KingfisherToursEgypt, Owner van Kingfisher Tours Egypte, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 21 mei 2021

Hi Ingrid,

Dankjewel voor je mooie review, daar zijn we erg blij mee in deze bijzondere tijd.
Het was fijn om te zien dat jullie van de reis genoten en samen met jullie kids de Dummie de mummie speurtocht in Karnak tempel te doen.
We zullen de complimenten aan Ata, Yasser en Tawfik overbrengen, want die waren helemaal happy om hun mooie land met piramides, tempels en tombes aan jullie te laten zien.

Groetjes uit Luxor!
P.S. Bedankt dat je je collega over Kingfisher Tours hebt verteld. Ze heeft al contact met ons opgenomen om een mooie reis voor hen in elkaar te zetten.

Beoordeeld op 1 februari 2021 via mobiele applicatie

Samen met mijn vriendin heb ik een prachtige culturele rondreis gemaakt in Egypte! In het pakket dat ons werd voorgesteld zaten alle grote bezienswaardigheden: piramides, tempels, tombes, verblijf bij locals... De privé gidsen waren heel vriendelijk en goed opgeleid. We vielen van de ene verbazing in de andere, waardoor wij soms wel wat nood hadden aan meer vrije rustmomentjes tussendoor. Aan de andere kant hebben we onze tijd in Eypte wel echt optimaal benut. Dankzij Miriam en haar man Bakr was alles heel goed georganiseerd. De communicatie met hen verliep vlot. Ze waren steeds bereikbaar en hebben ons altijd geholpen wanneer wij met vragen zaten. Deze nabijheid gaf rust en een veilig gevoel. Super! Zeker aan te raden.

Datum van activiteit: januari 2021
KingfisherToursEgypt, Owner van Kingfisher Tours Egypte, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 8 februari 2021

Hi Nini,
Bedankt voor dit mooie review. Zo fijn dat jullie je veilig hebben gevoeld en hebben kunnen genieten in dit corona tijdperk. Het was ook erg leuk om jullie te ontmoeten tijdens de feluccatocht.
Alle goeds en heel graag tot een volgende keer.
Zonnige groet uit Luxor

Beoordeeld op 1 februari 2021

Wat een prachtige reis! 9 daagse rondreis gehad in Egypte die tip top in orde was. Een groot gevoel van veiligheid gehad (ook tijdens covid periode).
Weinig toerisme te zien waardoor wij deze reis zeer uniek hebben ervaren.
Miriam en haar man waren 24u/24 te bereiken wat wij heel erg belangrijk vonden. Bij vragen kregen wij direct respons.
Goede gidsen tijdens onze tour, prachtige logementen en heerlijke maaltijden. Dit is professioneel werk, alles zat goed ik elkaar.
De volledige rondreis was adembenemend en meer dan 100% zijn geld waard! Met kingfisher tours zie je het echte Egypte op een unieke manier !

Ons zien ze zeker terug! Bedankt om onze droomreis waar te maken! ✨✨

Datum van activiteit: januari 2021

Hi Myriame,
We zijn zo blij met je review, hier help je ons enorm mee!
Bedankt voor jullie vertrouwen en het mogen meegenieten van jullie Appjes en verhalen tijdens de zeiltocht in Luxor.
Heel graag tot een volgende keer!
Groetjes uit zonnig Luxor

Beoordeeld op 30 november 2020

Wederom mijn vakantie bij kingfisher tours geboekt. Ik verbleef in Luxor en Aswan.
Na al die jaren nog steeds erg tevreden en is alles tip top geregeld, gidsen zijn op tijd, je wordt netjes opgehaald bij de luchthaven en checken je in bij je hotel. Je hoeft je nergens zorgen over te maken. Tijdens je reis kan je als nodig is altijd contact opnemen met Miriam met je Egyptische Simkaart die je krijgt bij aankomst op de luchthaven. Heel je reis kan je naar eigen wens/ op maat in laten vullen. Waar vind je dat nog meer.. het koken en lunch bij Ahmed heb ik erg van genoten Miriam! Dank je wel Ahmed voor jullie gastvrijheid. Op de fiets door de mooie landerijen naar Habu tempel en mooie graftombes. In de vallei der koninginnen de adembenemend mooie Nefertari tomb bewonderd, was er als enigste dus maakte het nog specialer...
Ook deze keer weer de felluca tocht met lunch gedaan in Luxor. Wat genieten is dat altijd weer zowel van het varen over de Nijl, de rust en het heerlijke eten. TOP Bakr!
De gidsen en locale medewerkers die voor kingfisher werken met veel plezier en passie, en vertellen graag over de prachtige tempels/graftombes en Elephantine eiland. Dank je wel hier voor Mohammed en Mohammed;) Deze keer Luxor tempel bij zonsondergang, wow! In Aswan o.a met de motorboottocht naar het prachtige Heissa eiland met een heerlijke vis BBQ, dank je wel Tarik. Volgende keer wil ik er langer blijven:) Ook 1 nacht in het old cataract overnacht, wow, wat is dat een verwennerij met zicht op de prachtige Nijl en woestijn. Miriam, Bakr, Ahmed, Mohammed en Mohammed vele malen dank voor deze geweldige vakantie
( in het mooie geel/groene Egypte Miriam;)

Datum van activiteit: november 2020