Zo te zien gebruik je een niet door ons ondersteunde browser. Het is mogelijk dat de Tripadvisor website nu niet goed wordt weergegeven.We ondersteunen de volgende browsers:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Laagste prijzen voor je verblijf
Sofitel
€ 583
€ 581
Inclusief ontbijt
Booking.com
De prijzen worden geleverd door onze partners en geven de prijs per nacht weer, inclusief alle belastingen en toeslagen die bekend zijn bij onze partners. Bekijk de website van onze partners voor meer informatie.
Betalingen aan ons kunnen de volgorde van de weergegeven prijzen beïnvloeden. De kamertypes kunnen verschillen.
Hotels in de buurt
Beoordelingen (3.474)
Beoordelingen filteren
3.474 resultaten
Waardering van reizigers
2.940
303
115
63
53
Type reiziger
Tijd van het jaar
TaalAlle talen
Meer talen
Waardering van reizigers
2.940
303
115
63
53
Bekijk wat reizigers erover zeggen:
Geselecteerde filters
Filteren
Lijst wordt bijgewerkt...
6 - 11 van 3.474 beoordelingen
Beoordeeld op 5 oktober 2019

Als je het hotel wilt bekijken vanwege haar grandeur en het verleden met Agatha Christie is het ongetwijfeld het aardigst om te overnachten. De prijzen zijn echter enorm, helaas. Een alternatief is om er overdag eens een bezoekje te brengen. Dat kan vanaf 11.00 uur. Tegen betaling van 300 Egyptische pond per persoon (zo'n € 15,-) kun je er dan een kopje koffie drinken. Op die manier worden de vaste gasten niet vervelend overlopen met kijkers.
Een ander alternatief is om het hotel van de kant van de Nijl te bekijken. Veel Feluccabootjes varen er redelijk dicht bij. Zo krijg je toch een indruk, en betaalt niets extra's. Bovendien heb je dan zo niet te maken met het niet al te overdreven vriendelijke personeel.

Datum van verblijf: januari 2019
2  Bedank Hans B
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
MahmoudFathy79, Manager van Sofitel Legend Old Cataract Aswan, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 7 oktober 2019
Google-vertaling

Dear Hans B,

Thank you for the time you took out of your day to share your comments regarding your recent stay in our Sofitel Legend old Cataract hotel.

At Sofitel Legend, we strive to provide a superior service experience for every guest, there for we do our utmost to make sure that the hotel guests are enjoying their stay and we ensure that the pricing is matching the category of service that we offer. we lament hearing that you didn't enjoy your visit with us .

Thank you once again for making us your choice hotel and for your constructive critics, we certainly look forward to serving you again and to have the opportunity to exceed you expectations in a not too distant future.

Best regards,
Mahmoud Fathy
Guest Experience Manager


Rapporteer reactie als ongepast
Dit antwoord is de persoonlijke mening van de managementvertegenwoordiger en niet die van TripAdvisor LLC zelf.
Beoordeeld op 2 juni 2019

Het hotel was een bijzondere belevenis. Het lijkt een stap terug in de tijd, een tijd van ongekende luxe, rust, etiquette en je verwend voelen. Het hotel is ruim opgezet met plafonds tot in de hemel en gangen naar de kamers van 4 meter breed. Het hotel is ook groot waardoor je bijna het gevoel krijgt op de 1e verdieping met een golfkarretje naar je kamer te kunnen rijden. Ondanks de leeftijd van het hotel (eind 19e eeuw) ziet het er erg goed onderhouden uit. De kamers zijn ruim en plezierig.
Wij kwamen pas na 00.00 in het hotel aan, moe, hongerig en dorstig. De bar was dicht, maar er is 24 uurs roomservice en die doet alles voor je. We hebben een fles wijn en een heel menu besteld en het leek alsof de keuken niet naar bed was gegaan. Echt heerlijk gegeten om 03.00, een topservice!
De volgende ochtend lekker gezwommen (warm, strak blauwe lucht, de blote voeten sissend op de stenen rondom het zwembad) in een zwembad met prachtig uitzicht over de Nijl. Een surreëel beeld wat je niet snel vergeet. Daarna nog even de Spa ingewandeld die er net zo hemels uitziet als de rest van het hotel en waar je heel plezierig wordt ontvangen. Een massage daar is zeker aan te raden. Het ontbijt was verder prima en uitgebreid. Altijd oppassen dat je niet teveel aankomt (mijn weegschaal was in ieder geval niet tevreden). Kortom, als je in Aswan bent zou ik dit hotel kiezen!

Kamertip: Ik denk dat alle kamers prima zijn (ik zou het hoofdgebouw kiezen) en de voorkant heeft natuurlijk uitzicht over de Nijl!
Datum van verblijf: mei 2019
  • Reistype: Reisde met vrienden
    • Prijs/kwaliteit
    • Slaapkwaliteit
    • Service
2  Bedank rpvans
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
MahmoudFathy79, Manager van Sofitel Legend Old Cataract Aswan, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 juni 2019
Google-vertaling

Dear rpvans,

We would like to express our gratitude for the comments you made about your recent visit. They help us to understand how our guests experience their stay with us. It is always our goal to achieve maximum customer satisfaction and we are delighted to hear that your holiday at Sofitel Legend Old Cataract was an enjoyable one. We continuously strive to deliver high standards and to ensure that all our guests leave with beautiful vacation memories.

Your enthusiasm for our hotel is very much appreciated and will be a great source of motivation, we will certainly not fail to convey your very kind compliments to all of our staff.

Thank you again for this heartwarming review of your stay with us, we look forward to your next visit.

Best regards,
Mahmoud Fathy
Guest Experience Manager

Rapporteer reactie als ongepast
Dit antwoord is de persoonlijke mening van de managementvertegenwoordiger en niet die van TripAdvisor LLC zelf.
Beoordeeld op 17 december 2018

Als je je, once in a lifetime, wil laten verwennen in een 5+ sterren hotel dan ga je naar Old Catract. Boek een kamer met Nijlzicht in de nieuwe vleugel, op een hogere verdieping 4 of 5, en val om van van verbazing. Kost wat, maar, dit vergeet je nooit meer. Tip, vergeet de restaurants, maar regel roomservice en eet op je balkon.

Datum van verblijf: december 2018
Bedank Elisabeth V
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
MahmoudFathy79, Manager van Sofitel Legend Old Cataract Aswan, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 26 december 2018
Google-vertaling

Dear Valued Guest
Bonjour
The entire team at Sofitel legend Old Cataract Aswan are so thrilled to hear of your enjoyable stay with us recently.
it truly is a delight to read that you took advantage of the breathtaking view of the Nile and had a great stay in one of our comfortable room at the Nile Building.
We would love to welcome you back to Sofitel Legend Old Cataract Aswan for another wonderful stay with us.
Warm Regards
Mahmoud Fathy
Guest Experience Manager

Rapporteer reactie als ongepast
Dit antwoord is de persoonlijke mening van de managementvertegenwoordiger en niet die van TripAdvisor LLC zelf.
Beoordeeld op 26 juni 2018 via mobiele applicatie

Mooie plek aan de nijl. We zijn er iets gaan drinken. Je moet 200 pound pp besteden. Je kunt heerlijk op het terras zitten. En denken aan vervlogen tijden dat agatha christie hier haar boeken schreef. We kregen de 200 pound pp niet besteed. S’morgens ga je nog geen cocktail bestellen. We kregen bliljes cola en schweppes mee. Wel grappig

Datum van verblijf: juni 2018
Reistype: Reisde met vrienden
Bedank gerrieswinkels
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
MahmoudFathy79, Manager van Sofitel Legend Old Cataract Aswan, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 29 juni 2018
Google-vertaling

Dear Valued Guest
Bonjour

Thank you for review about your visit at Sofitel Legend Old Cataract Aswan.
At Sofitel Legend Old Cataract Aswan we sincerely care for our guest and ensure that they have a magnifique experience during their stay & we do take pride in catering to our guests’ needs the best way we can.
Kindly note that due to the unique location of the hotel; most of the guests staying at other hotels or boats in Aswan,Therefore we were obliged to organize the entrance & the service of the non-residents guests to the hotel in order to ensure the perfect service that we provide to our valued guests.
We look forward to welcoming you back to Sofitel Legend Old Cataract Aswan again in the near future.
Warm Regards
Mahmoud Fathy
Guest Experience Manager

Rapporteer reactie als ongepast
Dit antwoord is de persoonlijke mening van de managementvertegenwoordiger en niet die van TripAdvisor LLC zelf.
Beoordeeld op 17 februari 2018 via mobiele applicatie

3 nachten in dit hotel geweest. Mooie kamer met heerlijk bed. Setting is fenomenaal. Prachtig uitzicht en mooie tuin. Terras is heerlijk en alleen voor gasten. Bediening is correct en zakelijk. Ontbijt uitstekend. Wat echt indruk maakt is eten in het topklasse restaurant 1902 van het hotel. Wat indrukwekkend. En Daar had ik de lekkerste biefstuk sinds tijden. Hier kom ik zeker terug.

Datum van verblijf: januari 2018
Reistype: Reisde met een partner
Bedank ErwinZwijnenburg
Deze beoordeling is de subjectieve mening van een Tripadvisor-lid en niet de mening van Tripadvisor LLC. Tripadvisor voert controles uit op beoordelingen.
MahmoudFathy79, Manager van Sofitel Legend Old Cataract Aswan, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 25 februari 2018
Google-vertaling

Dear Valued Guest
Bonjour!
Thank you very much for choosing Sofitel Legend Old Cataract Aswan.
We very much appreciate your comments regarding your stay at the hotel.
We are delighted to read that you had an excellent stay and enjoyed your visit at our hotel. It is always encouraging to learn that guests are satisfied with our service as it is what we strive for every day.
Thank you for your kind feedback, and we are looking forward to welcome you back soon for another magnifique stay with us.

Sincerely,
Mahmoud Fathy
Guest Experience Manager

Rapporteer reactie als ongepast
Dit antwoord is de persoonlijke mening van de managementvertegenwoordiger en niet die van TripAdvisor LLC zelf.
Meer beoordelingen bekijken