Leg de laagste prijs van deze websites vast
55 US$
Expedia.com55 US$
CheapTickets55 US$
Orbitz.com55 US$
Travelocity55 US$
Tripadvisor55 US$
eDreams
Beoordeeld op 3 januari 2013

Mijn vriendin Barbara en ik vierden van 24 t/m 31 december 2012 dat we elkaar 25 jaar kennen door samen een week naar Aswan te gaan om in die regio alle Faraonische schatten te bezichtigen (onze gezamenlijke passie). Via internet hadden we Bet el Kerem gevonden en hen een weekprogramma laten maken en verzorgen. Net terug kunnen we zeggen dat we een topweek hebben gehad. Alles was tot in de puntjes geregeld, goede kwalitateit transport (auto's, boot, fietsen e.d.), degelijke kamer met goede bedden en een team dat er alles aan deed om ons in de watten te leggen, evt. problemen zo goed mogelijk op te lossen en lastminute wijzigingsverzoeken van ons zonder moeite te regelen. Abdel, Ellen en hun kinderen zijn hartelijke en fijne mensen, Shammy de kok toverde de lekkerste gerechten op tafel (we hebben zelfs kamelenvlees gegeten; erg lekker) en het open dakterras is een relaxte samenkomstplaats van gasten en dorpbewoners (erg gezellig) met prachtig uitzicht op de tombes van de Nobelen, de Nijl en Aswan aan de overkant (betoverend mooi 's nachts).
We hebben Bet el Kerem echt als een 2e thuis ervaren... een plek om naar terug te keren.
Mark Huising - Den Bosch

Kamertip: We hadden kamer 4; is op de begane grond direct bij de ingang. Heeft als voordeel dat je niet steeds hoeft trappen te lopen. Nadeel is wel dat je 's avonds iedereen hoort thuis komen als je een lichte slaper bent.
Datum van verblijf: december 2012
Beoordeeld op 16 oktober 2012

Wij verbleven er van 4/10 t/m 11/10 - Een onspannende, rustige en leuke vakantie. Wij voelden er ons echt thuis. Gastvrijheid zowel in Bet el Kerem als in het dorp zijn oprecht. Kamers zijn er heel verzorgd. De maaltijden zijn heel lekker. Wij genoten vooral van het dorp : wandelen of rustig op een bank in de schaduw van een boom een boek lezen en de dorpbewoners begroeten. In de namiddag de verfrissing opzoeking aan de Nijl. Een boottocht samen met Ali (zie Abdel van Bet El Kerem) is een aanrader.
Voor de dorpbewoners hadden wij schoolspullen en kinderkledij bij. Op deze manier wilden wij hen bedanken voor hun gastvrijdeid. Dit verdienen zij echt!
Experience Nubia smaakt naar meer!

Datum van verblijf: oktober 2012
Beoordeeld op 7 oktober 2012

Fantastische plek en uitvalsbasis voor tochten. De mensen zijn erg gastvrij en behulpzaam. Je kunt varen op nde Nijl, slenteren door Aswan, met een kameel tochten maken. Maar ook met de fiets in de omgeving meerdaagse tochten maken. Met jeep of bus ben je zo in Abu Simbel of Luxor. Maar telkens kom je weer terug in het gastvrije Bet El Kerem.

Datum van verblijf: november 2011
Beoordeeld op 5 maart 2012

Ik ben eigenlijk van een aantal letsels uit een verkeersongeval herstellende. Toch kon ik deze avontuurlijke reis aan. Er was heel veel te zien en te beleven, maar anderzijds was er Experience Nubia dat alle praktische aspecten (vervoer, logies, enz) uitstekend regelde. Ons blijven de beelden van de woestijn voor altijd aan ons netvlies plakken: de gele zandduinen, de rotsformaties van de zwarte woestijn, de onvoorstelbare look van de witte woestijn. En dan het contrast met de oases. Het groen, mensen en dieren. Onderweg ook het leven in de dorpjes zien. Knappe oudheidkundige opgravingen, maar ook recente kunst in het Badr Museum van Farafra. Kers op de taart: verblijf in Bet el Kerem (Aswan). Schitterend uitzicht van het dakterras: de Nijl; dorpje; uitgestrekt terrein met zicht op berg en archeologische site; het dagelijks leven van uit je luie zetel observeren. En dan de fietswandeling door de kleurige dorpjes en de prachtige boottocht op de Nijl.

Datum van verblijf: februari 2012
Beoordeeld op 25 januari 2012

Rond de jaarwisseling waren we een aantal dagen te gast bij Bet El Kerem. Het meest typerend voor het verblijf was de gastvrijheid van de Nubiers met als uitschieter gastheer Abdel Sabour, eigenaar van Bet El Kerem. Iedere dag maakt hij met alle gasten een praatje, organiseert en regelt wat er wordt gevraagd en staat bij dag en dauw op om aan speciale wensen tegemoet te komen of gasten uit te zwaaien. Die gastvrijheid is niet gespeeld of geleerd op school, de gastvrijheid is echt, is nubisch. Zoals we dat meer ervaren hebben in de dropen op de Westbank van de Nijl. Het mooie en ruime dakterras van Bet El Kerem is een ervaring op zich. Mooi weer, veel mensen die van over de hele wereld naar Bet El Kerem komen en gericht zijn op ontmoeting en een gesprek.
De kamers zijn goed en schoon, de bedden prima. Het is geen viersterren hotel maar dat wil je op deze plaats ook helemaal niet. Dat zou de totale ervaring teniet doen. Een ding weet ik zeker, bij leven en gezondheid kom ik hier terug!

Datum van verblijf: december 2011