Hans
Hoofddorp, Nederland

Eerste dagen even onthaasten maar daarna iedere dag genoten

5,0 van 5 bollen17 dec 2022 beoordeeldvia mobiele applicatie
Heerlijk relaxed hotel. Met name de Club Lounche is een heerlijke plek met super vriendelijk personeel, lekkere koffie en verdere bla bla om aan de 200 tekens te komen. Nog niet genoeg tekens!!! Verzin zelf wat! …………………zzzzzzzzzzzzzz…..
Datum van verblijf: december 2022
Reistype: Bezocht met een partner
Is er een probleem met deze beoordeling?
Executive Office, General Manager van The Ritz-Carlton Abu Dhabi, Grand Canal, reageerde op deze beoordeling
Gereageerd 21 dec 2022
Dear 898hans,

We are pleased to read that you had a relaxing stay with us and were happy with the service provided at the hotel. Thank you for sharing your experience with us.

Best regards,

• Vio.com
15.9 km van The Ritz-Carlton Abu Dhabi, Grand Canal
Meer hotels in Abu Dhabi bekijken
Beoordeeld op 16 januari 2020

Wat een grandeur dit hotel. Bij binnenkomst krijgen we een kopje Arabische koffie en een Dadel. Onze kamer op de 5e verdieping van het hoofdgebouw is erg mooi, uitzicht op het zwembad en een meer dan ruime kamer. Prachtige badkamer met douche en bad, groot bed en leuk balkon. De lobby van het hotel is "grand", wat een pracht. Er is een groot zwembad met heerlijke ligbedden. Onze ligbedjes worden opgemaakt met 2 handdoeken, we krijgen een koeler met water en indien gewenst krijgen we ook nog zonnebrandcrème. Ik zou hieraan kunnen wennen 😊 Wat een service!
In het hotel zijn meerdere restaurants.
Onze kamer beschikt over een groot bed, bureau, een nespresso apparaat en een fauteuil. De kamer is niet nieuw, maar goed onderhouden en erg mooi. De badkamer is meer dan volledig met een heerlijke inloopdouche, een bad, dubbele wastafel en meerdere lotions, zeepjes, douchegel en shampoo.
De kamer wordt ook 's avonds nog een keer opgeruimd, gepoetst en van schone handdoeken voorzien. Er zijn heerlijke bedden.
We ontbijten in restaurant Giornotte, zitten heerlijk buiten in de zon en genieten van het uitgebreide ontbijt. Er is een eier 'station", een Arabisch 'station', een afdeling met zalm, kazen, olijven en groente zoals sla, tomaat . Verder is er een afdeling met brood en pastries (in meerdere soorten en maten). Ook is er vers fruit, meerdere yougurts en kwark en cereals, noten ed. Verder meerdere soorten sappen. Koffie, thee cappuccino wordt aan tafel gebracht.
We kunnen dit hotel alleen maar aanraden, ook als je niet naar Abu Dhabi of Dubai gaat. Het is een hotel om te genieten van het hotel zelf, heerlijk!

Kamertip: Kamer in het hoofdgebouw met uitzicht op het zwembad.
Datum van verblijf: november 2019
Ritz-CarltonADGC, General Manager van The Ritz-Carlton Abu Dhabi, Grand Canal, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 21 januari 2020

Hallo Vaca2,

Bedankt voor het kiezen van het Ritz Carlton Abu Dhabi, Grand Canal. Het was een absoluut genoegen u te mogen verwelkomen en we kijken ernaar uit u binnenkort weer te mogen verwelkomen.

Beste wensen,

Beoordeeld op 2 januari 2020

In dit hotel hebben we een week doorgebracht met onze drie (jong volwassen) kinderen in twee kamers met verbindingsdeur. De kamers zijn ruim, luxe en schoon en hebben mooie hoge plafonds. Het personeel, vooral bij de receptie en concierge balie en bij de ingang is erg vriendelijk en behulpzaam (met speciale dank aan Salman). De hal van het hotel is schitterend. Het zwembad wordt omringd door voldoende ligstoelen. Een nadeel (althans in de winter) is dat de zon al vanaf ongeveer 15.00 uur grotendeels (en vanaf 16.00 uur helemaal) weg is: de hotels die aan de overkant van het water liggen (zoals Fairmont en Shangri La) hebben een betere zonligging. Vanuit het hotel is er een prachtig uitzicht op de grote moskee, die vlakbij het hotel ligt. Alle andere dingen die je wilt bezoeken (musea, winkelcentra, beachclubs etc) liggen allemaal op minimaal 20 minuten rijden met de taxi, dat maakt dat de ligging van het hotel niet optimaal is als je veel wilt bezoeken (althans dat je wel met substantiële taxikosten rekening moet houden). Een ander minpuntje vonden wij het feit dat het ontbijt (in buffetvorm) erg druk is: te veel mensen willen tegelijkertijd eten en een goede organisatie ontbreekt. Ondanks deze ‘minpuntjes’ hebben we een hele fijne week gehad in dit hotel.

Datum van verblijf: januari 2020
Ritz-CarltonADGC, General Manager van The Ritz-Carlton Abu Dhabi, Grand Canal, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 7 januari 2020

Hallo Marjolein O,

Dank je

Beoordeeld op 2 januari 2020

Grandioos mooie locatie. Zeer grote lobby met luxe uitstraling. Gastvrij, behulpzaam en vriendelijk personeel. Schone en nette kamer. Meerdere goede restaurants aanwezig. Zelf bij Li Jiang geweest en Punjab Grill. Zwembad met voldoende personeel aanwezig, goede poolbar. Fantastische locatie. Wel misten we wat flexibiliteit op ons verzoek om een gedane boeking te wijzigen van inclusief club lounge naar exclusief. Dit bleek niet mogelijk. Om met het mooie weer 's ochtends binnen te moeten ontbijten met club lounge wilden we bij nader inzien toch liever niet. Je kunt dan buiten ontbijten maar moet dan bijbetalen. Dat hebben we gedaan en zodoende hebben we eigenlijk dubbel betaald voor ontbijt. Jammer dat we niet de boeking konden omzetten. Dat is het enige wat opviel, verder niets dan lof voor dit hotel.

Kamertip: Houd er rekening mee dat de balkons van de kamers geen zon hebben.
Datum van verblijf: januari 2020

Hallo JeroenR2,

Dank je

Beoordeeld op 9 november 2018

Mooi hotel aan een kanaal. Club lounge is zeer goed! Echte aanrader. Hotel ligt tegenover de grote moskee van Abu Dhabi waar vanuit het hotel gratis vervoer naar toe is. Ook is er een water taxi naar de souke. Zeer groot zwembad en vele restaurants. We hebben het hier zeer naar onze zin gehad! Arche bedankt.

Kamertip: Club lounge is een aanrader, ongeveer 50€ per kamer.
Datum van verblijf: augustus 2018
Beoordeeld op 7 november 2018

klassiek Amerikaans aanvoelend hotel, mooie lobby, mooie kamers, heerlijke (ontbijt/lunch) buffetten met zeer uitgebreid assortiment. Mooi uitzicht over the Grand Canal & vooral in de avond een prachtig uitzicht op de Moskee (op wandelafstand). Groot zwembad met privé-strand. via een pendeldienst over het water kan je de soukh bereiken aan de andere kant van het Grand Canal. Gelegen op +/- 30minuten van de luchthaven.

Kamertip: uitzicht moskee
Datum van verblijf: oktober 2018