JeroenR2

Grandioze locatie

4,0 van 5 bollen2 jan 2020 beoordeeld
Grandioos mooie locatie. Zeer grote lobby met luxe uitstraling. Gastvrij, behulpzaam en vriendelijk personeel. Schone en nette kamer. Meerdere goede restaurants aanwezig. Zelf bij Li Jiang geweest en Punjab Grill. Zwembad met voldoende personeel aanwezig, goede poolbar. Fantastische locatie. Wel misten we wat flexibiliteit op ons verzoek om een gedane boeking te wijzigen van inclusief club lounge naar exclusief. Dit bleek niet mogelijk. Om met het mooie weer 's ochtends binnen te moeten ontbijten met club lounge wilden we bij nader inzien toch liever niet. Je kunt dan buiten ontbijten maar moet dan bijbetalen. Dat hebben we gedaan en zodoende hebben we eigenlijk dubbel betaald voor ontbijt. Jammer dat we niet de boeking konden omzetten. Dat is het enige wat opviel, verder niets dan lof voor dit hotel.
Datum van verblijf: januari 2020
Kamertip: Houd er rekening mee dat de balkons van de kamers geen zon hebben.
5,0 van 5 bollenKamers
5,0 van 5 bollenLocatie
4,0 van 5 bollenService
Is er een probleem met deze beoordeling?
Gereageerd 7 jan 2020
Hallo JeroenR2,

Bedankt voor het kiezen van het Ritz Carlton Abu Dhabi, Grand Canal. Het was een absoluut genoegen u te mogen verwelkomen en we kijken ernaar uit u binnenkort weer te mogen verwelkomen.

Dank je
  • Official Site
17.9 km van The Ritz-Carlton Abu Dhabi, Grand Canal
Meer hotels in Abu Dhabi bekijken
Beoordeeld op 9 november 2018

Mooi hotel aan een kanaal. Club lounge is zeer goed! Echte aanrader. Hotel ligt tegenover de grote moskee van Abu Dhabi waar vanuit het hotel gratis vervoer naar toe is. Ook is er een water taxi naar de souke. Zeer groot zwembad en vele restaurants. We hebben het hier zeer naar onze zin gehad! Arche bedankt.

Kamertip: Club lounge is een aanrader, ongeveer 50€ per kamer.
Datum van verblijf: augustus 2018
Beoordeeld op 7 november 2018

klassiek Amerikaans aanvoelend hotel, mooie lobby, mooie kamers, heerlijke (ontbijt/lunch) buffetten met zeer uitgebreid assortiment. Mooi uitzicht over the Grand Canal & vooral in de avond een prachtig uitzicht op de Moskee (op wandelafstand). Groot zwembad met privé-strand. via een pendeldienst over het water kan je de soukh bereiken aan de andere kant van het Grand Canal. Gelegen op +/- 30minuten van de luchthaven.

Kamertip: uitzicht moskee
Datum van verblijf: oktober 2018
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 26 januari 2018

Proper en voor de grote van het hotel toch rustig om met het gezin een weekje te genieten. Lekker eten, behulpzaam en vriendelijk personeel. Zeer nette kamer. Weinig lawaai. Alleen graag een betere koffie :-).

Datum van verblijf: december 2017
Beoordeeld op 10 april 2017

Afgelopen dagen in The Ritz verbleven, helaas viel het nog al tegen het oog voor detail en snelheid om problemen op te lossen was beneden pijl, jammer voor zo een duur hotel
Eerste villa die wij met 3 personen betrokken stonk, waarschijnlijk de airco, na heen en weer gebel kregen wij een nieuwe villa aangeboden maar konden daar pas om 17.00 in door het wachten ben je dan al een middag kwijt, vervolgens nieuwe villa gekregen, omdat we met 3 personen waren moest er een bed in de kamer worden opgemaakt, dat zou gebeuren zodra wij gingen eten, prima toen we om half 10 terug kwamen in de villa geen bed opgemaakt, wel het bed in de masterroom open geslagen. Housekeeping gebeld, kon wel een half uur duren volgens de dame aan de telefoon.. Houskeeping kwam en had de opdracht gekregen om de villa schoon te maken.. Fout doorgegeven.. Man weer weg om spullen te halen om het bed op te maken.. Alles in de villa was voor 2 personen ipv 3 beetje jammer zoveel ongeintresseerdheid. Dit is een management issue, want de mensen die het uit moeten voeren kunnen alleen hun werk goed doen als ze goed aangestuurd worden. Het gehele complex voelt zo een beetje oud beetje kapot een beetje onverzorgd, in ieder geval bij de villas, doodzonde

Kamertip: Canaal zijde
Datum van verblijf: april 2017
Ritz-CarltonADGC, General Manager van The Ritz-Carlton Abu Dhabi, Grand Canal, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 april 2017

Geachte TravelJo60,

Het spijt me oprecht om te horen van uw problemen gedurende uw recente bezoek aan ons hotel, maar vooral het feit dat we niet in staat waren om de situatie te corrigeren naar uw verwachtingen. Ik wil me persoonlijk verontschuldigen voor het tekortschieten, en dat we niet in staat waren voor het verlenen van onvergeteljike momenten waarvoor The Ritz-Carlton bekend staat.

Ik ben blij u te informeren dat de benodige maatregelingen reeds zijn genomen om dergelijke incidenten te voorkomen en ik ben u dankbaar dat u de tijd heeft genomen me dit mede te delen.

Indien ik u verder van dienst kan zijn, hoor ik graag van u. Neem gerust contact met me op via rc.exec.office@ritzcarlton.com.

Met vriendelijke groeten,

Alexander Sell
Hotel Manager

Beoordeeld op 17 mei 2016

De kamer: compleet, relatief grote badkamer in verhouding tot het slaapgedeelte (2 twin beds met een mini bankje er tussen). Nespresso machine was een plus! Van de 4 nachten, maar 2 keer turn down service gekregen 's avonds. Tot twee keer gebeld naar house keeping om een technisch probleem met een zoemende lamp te verhelpen, maar helaas.
Het zwembad: groot, aflopend naar max. diepte 1.60m. Zeer druk in het weekend (wij waren er in mei), waardoor het zwembadwater er niet heel fris meer uit zag. De voegen tussen de tegels op de bodem van het zwembad waren vies/glibberig. Personeel rondom het zwembad was erg behulpzaam. Je krijgt gratis flesjes koud water bij het zwembad. In het weekend worden de handdoeken als op de ligstoelen gelegd om vervolgens te gaan ontbijten. Er waren te weinig parasols om iedereen van schaduw te voorzien in het weekend.
Restaurant: wij hadden een verblijf op basis van half pension en aten in het buffet restaurant (zowel ontbijt als diner). Ontbijt: te weinig personeel, rommelig, schalen waren leeg en werden pas bijgevuld als je er om vroeg. Geen gevoel van rust en luxe, ook al probeerden sommige personeelsleden er nog iets van te maken. In het weekend stond er een rij van meer dan 20 mensen te wachten om te kunnen ontbijten, terwijl er lege tafels in het restaurant waren. Diner: te weinig personeel om de schalen goed bijgevuld te houden. Sommige gerechten, zoals tonijn en sushi, werden niet standaard bijgevuld: op=op. Omdat het zo druk was in het hotel, wilden we een reservering plaatsen in het buffethotel, maar we konden het restaurant telefonisch niet bereiken. De telefooncentrale gaf aan dat zij te druk waren.....dit verwacht je niet van een vijf sterren hotel. Alles wat mis ging lijkt te maken te hebben met onderbezetting van personeel. Erg jammer en dus een teleurstellende ervaring.

Datum van verblijf: april 2016
Beoordeling verzameld in samenwerking met Amoma.com