Tripadvisor
Plaatsen
Inbox
Zoeken
Beoordeeld op 30 oktober 2018 via mobiele applicatie

We hebben voor Intercontinental gekozen omdat we in september een zeer goede ervaring hadden in Londen. En weer zijn we erg tevreden. Wij zijn op dit moment in dit hotel en hebben een gewelige kamer op de 16de etage gekregen. Deze en andere etages zijn net gerenoveerd en het ziet er fris en keurig uit. De kamer is mooi, groot en schoon, vooral schoon vinden wij belangrijk. Ruim voldoende handdoeken, shampoo en badschuim aanwezig en de slofjes en badjassen die klaarliggen maken het compleet. Wij hebben All inclusive Ultra geboekt en dat is zeker een aanrader, het kost wat meer, maar dan mag je wel je bij de meeste restaurants luchen en dineren zonder bijbetaling, zonder Ultra mag je alleen in het buffetrestaurant “gratis” eten. Het eten in de verschillende restaurant is heerlijk en er is ruim voldoende keus. Iedereen is even aardig en doet zijn best je een fijne tijd te bezorgen. Het zwembad op de derde etage is heerlijk relaxt, handdoekenservice, achtergrondmuziek en de bar maken het compleet! Je krijgt zelfs een koelboxje met flesjes water! Ik wil met name Moataz Aziz bedanken voor zijn enorme service om ons een echt goed vakantiegevoel te geven.

Datum van verblijf: oktober 2018
Beoordeeld op 20 mei 2018 via mobiele applicatie

Afgaand op de goede recensies dit hotel geboekt voor 12 dagen “all in”.
Bij aankomst kregen we te horen dat er eigenlijk 2 soorten “all in” waren, nml de standaard en de premium.
Tijdens het boeken online hebben we deze keuze nooit kunnen maken, het was gewoon “all in” en natuurlijk was voor ons enkel de standaard “all in” weggelegd.
Dit wil zeggen enkel eten in het “selection” restaurant, op het derde verdiep in het hotel. Dus als je overdag op het strand zit moet je helemaal terug naar binnen om te eten, terwijl er op het strand het restaurant “bayshore” is, maar daar mag je als standaard “all in” niet eten, enkel iets drinken.
Voor 400 AED per dag, voor ons twee, konden we switchen naar premium “all in”.
Vonden we veel geld en hebben het dan niet gedaan.
Na 1 dag begon de ramadan echter, geen probleem, respect voor de ramadan, maar wij met standaard “all in” mochten niets, premium “all in” mocht alles.
Met standaard “all in” kan je in de Chamas bar gratis gaan drinken, de Chamas bar heeft geen terras Het Chamas restaurant wel, maar je mag daar buiten geen alcohol drinken of entertainment hebben omwille van de ramadan. Terwijl 50 meter verder in de Belgian bar, waar dat enkel de premium “all in” gratis kan drinken, de halve liters Stella, Hoegaarden, Leffe rond gingen op het terras als zoete broodjes. Voetbal werd er uitgezonden op een super groot scherm. Alcohol en entertainment is 50 m verder geen probleem blijkbaar.
Dus let op als je hier “all in” wil boeken ...

Datum van verblijf: mei 2018
Beoordeeld op 21 maart 2018 via mobiele applicatie

We hebben het heerlijk gehad in dit hotel. We hadden een vroege check in gevraagd omdat we s ochtends om 6 uur aankwamen en konden dus gelijk de kamer in. Mooie kamers met minibar en goede douche en bad, heerlijk bed en een klein zitje.
Er is een mooie fitness ruimte en op de 3e verdieping een zwembad met ligstoelen . Ook bij het privé strand van het hotel is een mooi zwembad met ligstoelen en nog een fitness. Er is een gezellige bar bij het strand met leuke mensen achter de bar. Vooral Hans uit Mauritius is heel vriendelijk en kan de heerlijkste drankjes mixen.
Langs het jachthaventje bij het hotel aan de marina walk liggen verschillende restaurants. Ga daar vooral eten. Het eten is daar erg goed vooral bij het Aziatische restaurant en bij het Libanese restaurant . Ook het Belgisch café is s avonds erg gezellig.
We hebben genoten van dit hotel!

Datum van verblijf: maart 2018
Beoordeeld op 2 mei 2017

Wij verbleven hier 2 nachten als stop-over tijdens een vlucht naar Mumbai met Etihad Airlines.Taxi van luchthaven naar hotel kost 90 dirham en duurt 45 à 60 minuten volgens de verkeersdrukte.
Inchecken verliep vlot en hoffelijk alhoewel het nog maar 10:00 u. was in de morgen !
Wij hadden een zeer grote kamer op een hogere verdieping en een prachtig zicht op de kust. Goede matrassen en prima geluidsisolatie-en Airco. Ruime, volledige badkamer . Hotel is goed gelegen vlak bij de kust.
Het hotel heeft een 5-tal restaurants en een mooi zwembad op een terras en ook nog nabij het privéstrand met ligbedden en parasols en badhanddoeken. Ook jachthaven.
Wij hadden hier een aangenaam verblijf ; restaurants aan de prijzige kant en alcohol ZEER duur zoals overal in deze Golfstaten ; gelukkig was er ook een "happy hour" met 2 voor 1 biertjes.

Kamertip: hoge verdiepingen hebben fantastisch uitzicht
Datum van verblijf: februari 2017
Beoordeeld op 28 april 2017 via mobiele applicatie

36 graden, niet vochtig, geen insecten, weinig of geen wind, 's avonds buiten eten 28 graden. Ideale omstandigheden dus rond half april.
We hebben een club suite geboekt waarbij de kinderen 14-16 in een aparte kamer sliepen op 2 losse beddenbakken met een matras op.
De kamers zijn wat ouder en er zijn wat kleine mankementjes, maar de prijs voor met 4 personen te logeren in een intercontinental in abu dhabi met al die faciliteiten maakt veel goed. Bovendien mag je gebruik maken van de club lounge. Dit betekent een ontbijt zonder kleine roepende kinderen (min leeftijd 12 jaar), a la carte met bediening aan tafel en met een prachtig uitzicht. 'S avonds gratis aperitieven, ook alcohol en een ruime keuze aan aperitiefhapjes, koud en warm. Ook in en uitchecken gebeurt in de lounge. Wij hadden pas een retourvlucht om 2 uur 's nachts en mochten tot half 11 in de club blijven wachten.
Er is een zwembad opnde derde verdieping van het hotel waar je snel moet bijzijn om plaats te hebben. Er is echter een strandje met een zwembad op een 150 meter van het hotel waar behalve op vrijdag en zaterdag (weekend) er nooit een probleem is om plaats te hebben. Houber rekening mee dat je geen zicht hebt op zee, maar het is een lagune waar je zicht hebt op een werf waar ze aan het bouwen zijn. Dit heeft ons niet gestoord. De temperatuur van het water en het zicht op de mooie flatgebouwen maakt alles goed.
Er is een mogelijkheid om een allinclusive formule te nemen. Dan zijn in de verschillende restaurants bepaalde gerechten inbegrepen en ook bepaalde dranken. Wij hebben deze niet genomen en kwamen iets goedkoper uit. Natuurlijk tieners gaan niet libanees eten. Een pizza bij de Italiaan of kaaskroketten of een steak bij Belgian cafe hebben ze liever. In ieder geval is eten en drinken duur. Overal komt ook 20% taks bij. Alles is ongeveer twee keer zo duur als thuis. Kom je echter voor het weer en de ontspanning zit je hier perfect.
Als het van ons afhangt en orijs van vlucht en verblijf zijn hetzelfde komen we volgend jaar terug.
Je betaalt iets meer dan bv tenerife maar 36 graden of 23 is wel een groot verschil. En het water is er warm!

Datum van verblijf: april 2017