Google
vanaf 121,00 US$
vanaf 50,00 US$
vanaf 142,00 US$
Beoordeeld op 10 maart 2020

Indrukwekkend om te bezoeken. Was hier nu voor de 2e keer. Wachtrij voor de kruizen is lang. Let op geen sandaal/slipper (Birkenstocks) mogen naar binnen.

Datum van activiteit: februari 2020
Beoordeeld op 1 januari 2020

Als eerste de vraag of dit werkelijk de plaats is waar Jezus stierf, was de locatie van het graf echt zo dichtbij? Daar kan je aan voorbijgaan, het was in elke geval ergens hier in de buurt. Het is superdruk en vrij donker. Toch namen we de moeite in de rij aan te schuiven. Het bleek om de plek te gaan waar Jezus gedood werd. Iedereen twee treedjes af, kruisje slaan en de grond kussen. We hebben alleen even naar binnen gekeken. Voor de rest wat rondgekeken, de rijen gelaten. Op de plaats waar Jezus even neergelegd werd om in te wikkelen voor de plaatsing in de grafgrot allemaal mensen die kledingstukken en andere spullen over die plek wreven. Meer kussen en andere onbegrijpelijke riten uitvoerden. Dan te bedenken dat het geen filmset is maar om echte mensen gaat die denken dat dit geluk, zegen, etc. brengt. Ieder z'n ding. Likt mij dat Jezus zelf niet happy zou zijn met dit gedrag. Lang verhaal kort: als je de waanzin wil zien: ga. Blijf er anders weg.

Datum van activiteit: oktober 2019
Beoordeeld op 5 december 2019 via mobiele applicatie

In deze kerk zie je waar Jezus gekruisigd is, Golgotha, de steen waarop hij gebalsemd zou zijn en het graf. De kerk bestaat uit veel verschillende de delen, dus is wat 'chaotisch maar daarom juist wel heel interessant. Tip: ga zo vroeg mogelijk in de ochtend. Toen wij er waren, 8.30 uur, 1e week van december, was het erg rustig

Datum van activiteit: december 2019
Beoordeeld op 1 december 2019

Voor een niet-gelovige toch ook zeker de moeite waard om te bezichtigen. Al die verschillende stromingen van het christendom komen hier samen, met allemaal dezelfde basis en allemaal een (soort van) eigen verhaal. Hoe dan ook een historische plek.

Datum van activiteit: november 2019
Beoordeeld op 8 november 2019 via mobiele applicatie

Ook voor niet-gelovigen een bijzondere plek. Maar bij het zien van pelgrims die in vervoering raakten moet het bezoek aan deze kerk een andere lading hebben.
Wel enorm druk en er is sprake van lange rijen.

Datum van activiteit: oktober 2019