Beoordeeld op 19 oktober 2014

Prima ligging bij de Blauwe Moskee en erg vriendelijk personeel !
Mini-bar heel goedkoop en water hoefden we op de laatste dag zelfs niet te betalen.
Laatste dag ontbijt om 07.00 i.v.m. vroege terugvlucht geen probleem.
Met een lach werd ontbijt geserveerd.
Wij hadden een erg grote kamer, 4 bedden voor 2 personen ;
dit in tegenstelling tot andere berichten hier !

Kamertip: Wij hadden kamer 422. Een grote kamer met 4 bedden terwijl we maar met 2 waren.
Datum van verblijf: oktober 2014
Beoordeeld op 30 september 2013

Dit hotelletje is gelegen in de oudste wijk van Istanbul: Sultanahmet. Ideaal gelegen, want alle highlights van Istanbul liggen op loopafstand. Het hotelletje is schoon en een beetje gedateerd.
We hadden een zikamer met comfortabel bankstel, tv en koelkast, aparte slaapkamer(elke dag schone lakens, badkamer met douche en bad en toilet. De topper was het dagelijkse ontbijt op het dakterras met een geweldig uitzicht op zee en de nieuwe moskee. Het ontbijt was meer dan uitgebreid. Vele soorten brood, kaas, tomaten, olijven, komkommer, yohurt, honing, ei etc. etc.
Een hop off hop on stadsrondrit( goede orientatie op de belangrijke zaken die misschien de volgende dag kunt bezoeken) en een boottocht over de Bosporus vormden onderdeel van ons programma. De grote moskeeën Haya Sophia, Blauwe en Nieuwe zijn imposant en prachtig bewaard gebleven. Het is niet moeilijk eethuisjes te vinden, ze zijn er in overvloed en heel betaalbaar. We hadden bepaalde tripjes vanuit Nederland geregeld, maar achteraf was dat helemaal niet nodig. Er zijn overal tourist-bureautjes waar je dit kunt regelen en vaak goedkoper.
Het vervoer is prima geregeld. Betaalbare taxi's en trams brengen je overal naar toe.
Verplicht onderdeel is natuurlijk een bezoek aan de Grand Bazaar. Giga groot en waar wel even moet opletten anders verdwaal je er. We nemen altijd een adreskaartje van het hotel mee, dus we komen altijd "thuis". We hebben vele Europese hoofdsteden bezocht, maar Istanbul scoort heel hoog. Turken zijn aardige, hulpvaardige mensen. Het opdringerige van de winkeliers van een paar jaar geleden is minder geworden. Natuurlijk willen ze graag iets verkopen. Istanbul een waardevolle herinnering. Echt!

Datum van verblijf: september 2013
Beoordeeld op 7 mei 2013

Het is een eenvoudig hotel en er zou het een en het ander gerenoveerd kunnen worden.....
Maar prima plek in het oude centrum!
Voor ons op loopafstand van de blauwe moskee, Topkapi, Grand Bazaar en andere toeristische attracties. Ontbijtzaal op bovenste etage, zoals alle omringende hotels, met prachtig uitzicht over de stad en zee. Ontbijt voor elk wat wils.
Het gebed vanuit de moskee is s'morgens zeer goed te horen, maar dat zal in de hele stad het zelfde zijn....

Kamertip: Aan de voorzijde ligt een zeer drukke straat, dat hoor je ook op de 4 de verdieping nog goed!
Datum van verblijf: april 2013
Beoordeeld op 1 april 2013

Het hotel heeft een uitstekende ligging. Het is 2 minuten lopen naar de blauwe moskee. Op het dakterras van het hotel heb je een goed uitzicht op zowel de blauwe moskee als de zee van Marmara. Receptie is vriendelijk. We hadden kamer 113 en deze had een extra kleine zitkamer, waardoor de slaapkamer wel kleiner was. Wij vonden het een prima oplossing zodat je ook een gezellig zithoekje had om even bij te komen.

Kamertip: kamer 113 heeft een extra zitkamer
Datum van verblijf: maart 2013
Beoordeeld op 13 juni 2012

Leuk hotel, prima gelegen voor bezoeken. Ontbijt op het dakterras is echt iets om van te genieten, vriendelijk en behulpzaam personeel, een aanrader.

Kamertip: Vraag een niet-rokerskamer
Datum van verblijf: juni 2012