Vandaag geopend: 00:00 - 23:59

vanaf 65,00 US$
vanaf 31,75 US$
vanaf 38,00 US$
Beoordeeld op 30 mei 2019 via mobiele applicatie

Je moet deze kerk binnengaan met de gedachte dat deze in de zesde eeuw gebouwd werd. Met deze gedachte is ze indrukwekkender dan de Sint Pietersbasiliek in Rome. Een klein beetje jammer dat ze net gerestaureerd wordt op het moment dat ik ze bezoek maar eigenlijk zou ik daar blij moeten om zijn. Ik raakte er niet op uitgekeken. Een gids is echt wel aan te raden omdat zo elke steen of ruimte een eigen leven krijgt.

Beoordeeld op 24 mei 2019

gelukkig was het niet te druk en konden wij overal makkelijk staan en foto's maken. het is een imposant gebouw met een rijke geschiedenis. zeker ook na boven gaan en alles goed bekijken. let op: dames schouders moeten bedekt zijn en hoofd bedekt.

Beoordeeld op 19 mei 2019 via mobiele applicatie

De hagia Sophia werd gebouwd als kerk in de 6e eeuw en later omgebouwd tot moskee. Ataturk besloot dat iedereen van de pracht van dit gebedshuis moest kunnen genieten en besloot er een museum van te maken. Hoogst indrukwekkend!

Beoordeeld op 9 mei 2019

zeker bezoeken! Heel mooi. Nu wel in restauratie maar toch indrukwekkend.
We hebben niet in de lange wachtrij gestaan maar voor ongeveer 3 euro (20 Turkse lira) extra hebben we een ticket gekocht van een verkoper die ermee rond liep. Dus konden we ook de verkorte rij nemen zonder op voorhand te moeten boeken.

Beoordeeld op 4 mei 2019 via mobiele applicatie

Dit plek is zeer bijzonder omdat hier de uitingen van twee verschillende geloven bijéén komen en vanwege haar historie. Het is aan te bevelen om je in te lezen over Hagia Sophia voordat je dit historisch juweel bezoekt.

Datum van activiteit: april 2019