TripAdvisor

vanaf 65,00 US$
vanaf 44,27 US$
vanaf 31,79 US$
Beoordeeld op 11 juli 2016

Opmerkelijk dat je meteen in duizenden jaren historie ondergedompeld wordt. Wereldgeschiedenis aan je voeten. Dat er zo veel is om gevochten. Van kerk naar moskee naar museum. Nog mooie mozaïken verborgen achter ver/stuc

Datum van activiteit: april 2016
Beoordeeld op 6 juni 2016

De Hagia Sophia is een enorm bouwwerk. Toen wij hier waren werdt er met bouwstijgers aan een deel van de kerk gewerkt. Er zijn veel medewerkers aanwezig om de plek georganizeerd te houden met bijvoorbeeld ingangen of uitgangen (gescheiden) voor het omhoog en omlaag komen in de kerk. In de kerk is veel te zien van hoe het gebouw overeind blijft staan. Ook is er een fantastisch uitzicht over Istanbul

Datum van activiteit: augustus 2015
Beoordeeld op 2 juni 2016

Mooie oude moskee dat nu dienst doet als museum. Aan plein gelegen met oa de Sultanahmet msokee en vlakbij Topkapi Palace. Een must do als je in istanbul bent geweest

Datum van activiteit: mei 2016
Beoordeeld op 2 juni 2016

Ja, de Blauwe Moskee is ook mooi, maar hij haalt 't niet bij de Hagia Sofia, die er pal tegenover ligt. Maar liefst 1000 jaar ouder dan die Blue Mosque 'druipt' de Hagia Sofia letterlijk van de geschiedenis. Dit is zonder twijfel één van de monumenten in het lijstje met de Chineese muur, de Egyptische pyramiden en de Inca ruines.
De mosaieken zijn vootreffelijk, en worden worden wat mij betreft alleen overtroffen door die in de Chora kerk (ook in Istanbul!). De vloer met daarin, nog steeds te bewonderen, de plek waar de keizers van Constantinopel werden gekroond is al een bezienswaardigheid op zich.
De kerk is continue in restauratie en in de 13 jaar dat ik in Istanbul kom heb ik het schip van de kerk nooit zonder steigers gezien. Maar een bezoek aan Istanbul zónder een bezoek aan deze plek is een absolute doodzonde.

Datum van activiteit: mei 2016
Beoordeeld op 20 mei 2016

Dit moet je echt gezien hebben als je naar Istanbul gaat. Wat een prachtige kerk/moskee.
De oude tekeningen van Maria en Jezus in combinatie met de Islamitische elementen echt super.

Datum van activiteit: februari 2016