Camel Travel Bus
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Ergste nacht van mijn leven!

Beoordeeld op 13 juni 2019

Venlo, Nederland
via mobiele applicatie
Lees alle 430 beoordelingen

Google
Aanbevolen ervaringen in en in de buurt van Hanoi
vanaf 130,00 US$
vanaf 39,00 US$
vanaf 51,93 US$
vanaf 107,70 US$
Beoordeeld op 21 september 2019 via mobiele applicatie

In tegenstelling tot de horrorverhalen hieronder hadden wij een prima reis met de camel bus van phong nha naar ninh binh. We vertrokken een uurtje later dan gepland, maar kwamen wel op de juiste tijd aan. De reis was niet per se comfortabel, slechte wegen zorgen dat je vaak wakker wordt. Maar dat zou in elke andere bus vergelijkbaar zijn

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 13 juni 2019 via mobiele applicatie

Reis NIET met Camel! Dit was de ergste ervaring in Vietnam tot zover. We hadden wat wij dachten toegewezen plaatsen in de nachtbus van Nha Trang naar Hoi An, een rit van 11 uur. Toen we bij de bus kwamen kregen de Vietnamese passagiers echter voorrang, waardoor alle goede plekken in de bus gelijk bezet waren. Vervolgens werden er zo veel mensen tot de bus toegelaten dat de gangpaden ook als ligplekken dienden. Het personeel was ronduit grof, asociaal en beangstigend. Continu geschreeuw, je wordt als westerse behandeld alsof je niks waard bent. Om hier een voorbeeld van te geven: mijn vriend moest gedurende de 11 uur durende rit enorm nodig plassen, maar dit was niet mogelijk in de bus aangezien deze dichtgeplakt zat. De buschauffeurs stopten geregeld om zelf langs de weg te plassen of om pakketten langs de weg te droppen. Toen mijn vriend met hen uitstapte om te plassen, hebben ze tegen hem geschreeuwd en voor de grap de bus weggereden om hem te bespotten. Pas na 8 uur rijden werd er gestopt bij een wc, waar je drie minuten de tijd kreeg om je behoefte te doen. Het was een vernederende ervaring.

Datum van activiteit: juni 2019
Beoordeeld op 13 november 2018 via mobiele applicatie

Na het lezen van onderstaande horror berichten hebben wij er toch voor gekozen met camel travel te reizen. Het betreft een nachtrit van Hanoi naar Phong Nha van ongeveer 10 uur.
Ondanks alle negativiteit waren de tijden, prijs en de bussen goed. Wij sliepen in de bus met lederen comfortabele rood bruine stoelen.

We zijn om precies de afgesproken tijd opgepikt door een klein busje uit het centrum van Hanoi. Na 20 tot 25 minuten werden wij naar de rand van het centrum gebracht waar wij maximaal 30 minuten moesten wachten.
Tussendoor stop je hier en daar en dit kan wel eens 20 minuten duren...

De rit zelf was erg comfortabel, iedereen moest zijn schoenen uit in de bus en tijdens de stop kwam er zelfs een bak met slippers tevoorschijn.
Er werden inderdaad wat locals her en der opgepikt en op matjes in de gang gelegd, dit maakte ons niets uit..
Bagage is ook goed aangekomen wij hadden voor de zekerheid de backpack in de vlieghoes verpakt, zo valt het extra op en kan je er minder makkelijk bij.
Om precies 04.30 kwamen we aan in Phong Nha en nog kunnen slapen ook van 23.00 tot 04.00 uur!

Vraag indien je langer bent dan 1.85 om de plekken vóór in de bus, hier heb je mogelijk net wat extra beenruimte.

Het schijnt dat ze sinds een jaar nieuwere bussen hebben en de kwaliteit hebben verbeterd.. verder blijft het Azië dus verwacht geen Europese luxe en vriendelijkheid ;)
Succes!

Datum van activiteit: november 2018
Beoordeeld op 30 oktober 2018 via mobiele applicatie

Ervaringen met dit soort bussen zorgen voor de horrorverhalen over slaapbussen in Vietnam. Jammer, want we hebben al een paar fijne ritjes gehad met andere maatschappijen waardoor je je een overnachting en een reisdag bespaart.
Chauffeur reed veel te snel over een hobbelig wegdek, te snel door scherpe bochten en bergaf. Mensen vroegen letterlijk to slowdown. Bus zat overvol en vol gepropt met andere spullen en pakketten. Eerste paar uur werd er ook flink geschreeuwd. Niet nog een keer... De ene ster is voor de werkende wifi.

Datum van activiteit: oktober 2018
Beoordeeld op 20 oktober 2018 via mobiele applicatie

Ik denk dat de titel genoeg zegt. De busrit was vreselijk. De bus was enerzijds véél te laat. Daarna heeft de buschauffeur beginnen roepen op ons en terwijl ik iets uit mijn zak haalde schopte hij me omver en sloeg me 2 keer.
Na de busrit ontdekt dat we ook nog bestolen zijn net als een ander koppel dat op de bus zat. Ik denk dat dit genoeg zegt.

Datum van activiteit: oktober 2018