Google
6 beoordelingen
vanaf 57,63 US$
vanaf 33,90 US$
Beoordeeld op 16 december 2018 via mobiele applicatie

Wij hebben de halve dag tot gedaan. Erg leuk! Je krijgt uitleg en gaat echt met de olifanten de rivier en het modderbad in.

Datum van activiteit: december 2018
Beoordeeld op 20 oktober 2018 via mobiele applicatie

Al vanaf het begin was ik heel erg aan het twijfelen of ik een olifanten tour wilde doen. Toch wilde ik het een keer uitproberen en er kritisch naar kijken. Naar mijn idee had ik de juiste tocht uitgekozen; the elephant sanctuary. Toen we aankwamen stonden de eerste olifanten klaar. Een olifant wilde de andere kant op, maar dat was niet de bedoeling. Je zag dat de olifanten geprogrammeerd waren hoe de dag eruit kwam te zien. Voedsel krijgen, in modder spelen en wassen. Ik vond het al gelijk zielig. De mensen die daar werkte liepen met een knuppel en een zakmes rond. Ik vroeg waarom ze dit bij zich hadden, waarop ze zeiden dat dit voor de bamboe was (tuurlijk). Vervolgens ontdekte ik tijdens het voeren aan de olifanten een bloedende wond in zijn oren. Ik vroeg wat het was en waarom ze dit niet hadden gezien. Ze zeiden dat dit kwam doordat ze af en toe weleens ergens tegen aan lopen. Een wat jonger olifantje liep erg moeilijk. Ik vroeg hoe dat kwam waarop ze zeiden dat de olifant te veel had gelopen (naar mij idee is dit onzin, een olifant is gewend om veel te lopen). Ik snap echt wel dat dit onderdeel is van hun inkomsten etc maar tijdens het bezoek kreeg ik een naar onderbuik gevoel van de manier waarop ze de olifanten commandeerden en bij hun naam riepen. Totaal geen vrijheid. Toch zeiden ze dat ze altijd wel s avonds in de jungle mogen lopen, maar dat kan niet omdat er allemaal mensen omheen wonen. Ook liep een ik een paadje op omdat ik mij afvroeg waar eigenlijk de 6e olifant was. Ze zeiden dat die ziek was. Ik liep het paadje op en ik werd meerdere keren geroepen of ik terug kon komen en dat dit niet de bedoeling was. Vervolgens zag ik daar de 6e olifant, die aan een ketting was vastgebonden. Dit was schrikken. Ik vroeg aan hun waarom dit was. Opeens werd de olifant losgelaten en deden ze alsof er niks aan de hand was. Kortom, vond ik het totaal geen leuke dag. Ik had t idee dat ze veel verborgen hielden en zodra wij weg waren of even niet keken dingen deden die niet leuk waren voor de olifanten.

Datum van activiteit: oktober 2018
Beoordeeld op 12 september 2018 via mobiele applicatie

Wat een geweldige ervaring. Alles was goed geregeld. s'Morgens werden we opgehaald bij hrt hotel met een busje. Vervolgens naar het verblijf gereden. Helaas was dit wel een eindje rijden.
Het verblijf zag er goed uit en de olifanten hebben veel ruimte. Als eerst werd alles uitgelegd door een Engels sprekende gids. Vervolgens mochten we kijken bij drie verschillende olifanten families en ze voeren. Na de lunch werden de olifanten ingesmeerd met modder waarnaar we ze mochten wassen in het water.
Na afloop werden we weer afgezet bij het hotel.

Datum van activiteit: september 2018
Beoordeeld op 30 augustus 2018

Zo gaaf om de interactie met ongeveer 30 olifanten aan te gaan door ze te voeden, knuffelen en wassen. Ze vertellen je over de herkomst van de olifanten en algemene info over de olifanten, in de middag een lekkere Thaise lunch. Dit maak je niet snel meer mee!

Datum van activiteit: augustus 2018
Beoordeeld op 16 augustus 2018 via mobiele applicatie

Ze weten hier hoe het ook kan. Toeristen en de gidsen genieten hier met volle teugen van interactie met de olifanten. Geen mishandeling maar gewoon samen genieten. Dit is hoe het hoort. Natuurlijk heel wat andere toeristen om je heen maar die willen net als jij van de olifanten genieten.

Datum van activiteit: augustus 2018