15 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zodra het hek van de toegangspoort openzwaait, kom je in een andere wereld terecht. In de buitenwereld dorre droogte, binnen een groene oase met rustiek groen met wuivende palmbomen. Gastvrije ontvangst met welkomstdrankjes , heerlijke ruimte suites, alles ruim en stijlvol opgezet. Fantastisch eten, heerlijke wijnen, prachtige entourage, lekker zwembad, doeltreffende gym en voor de golfers een prachtige golfbaan ⛳️

Verbleef: juli 2017, reisde met familie
29 januari 2017 beoordeeld

Bij de aankomst op de luchthaven van Agadir verliep onze gereserveerde hotelshuttle ietwat chaotisch. Een "valiesdrager" heeft voor ons de nodige tijd uitgetrokken om mede te wachten op onze shuttle. Die was niet aanwezig, geen naambordje, niks niemendal.
De "valiesdrager" kende de chauffeurs van het Tikida Golf hotel en regelde met hem een shuttle voor ons. Na telefonisch contact met de receptie van het hotel werd er geen oplossing geregeld voor ons, geen verontschuldigen voor de vergetelheid, gewoon de telefoon ingehaakt. Het is dankzij onze "redder in nood" en ene taxichauffeur dat er voor ons gehandeld werd. Hiervoor dank.
In het hotel aangekomen kregen wij een welkomstdrink aangeboden nl een fruitsapje met grenadine. Het speciale inclusieve welkomstontvangst was in de vergetelheid geraakt. Het zij zo. In de namiddag stonden wij reeds op de golf met caddy en zon. Prachtige golf, goede caddies. Gewoon top. BtW Caddy's zijn niet meer verplicht , maar wel top, voor extra golflessen enz. gewoon top top top (als je de juiste caddy hebt wel te verstaan). Gewoon eventjes uitproberen en dan de juiste keuze maken.
De lunches zijn héél eenvoudig, maar goed. Het avondeten gevarieerd, maar lekker.
De kamer, de afstandsbediening van de tv was van een ander merk dan de tv. Een technieker gebeld. Hij bracht geen nieuwe afstandsbediening, nee , hij bracht een nieuwe aangepaste tv. Grandioos.
Dit moet kunnen, zeker in Marokko.
Geen enkel drankje in de minibar, niks niemendal.`Goede raad: voorzie zelf een lekker flesje, ruimte genoeg in de frigo, en bestel met room service, ijs en frisdranken.
De zwemkom buiten, verwarmd, aangenaam verpozen na een golfsessie, eveneens de hammam en de binnen zwemkom zijn een aanrader om de spieren terug te ontspannen.
In de bar is er geen enkele beleving, slechts enkelingen of eens een grote groep waagt zich in de bar ....???
Mijn verjaardag werd aan de golfbar ONVERWACHTS en spontaan gevierd met taart. Een heel leuke verrassing. Dit werd geregeld in minder dan 30 minuten. Bij ons niet denkbaar, ginder kan alles?
Een echt aanrader, wij gaan zeker terug.

Kamertip: Kamer met zicht op de golf
  • Verbleef: januari 2017, reisde met familie
17 maart 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Heel mooi, kleinschalig en sfeervol hotel gelegen aan twee prima golfbanen. Fraai gedecoreerd met veel (meer of minder geslaagde) schilderijen in de openbare ruimten. Groot zwembad met net voldoende verwarming om er zonder rillen in te stappen ('s nachts was het koud buiten, overdag prima weer). Heel vriendelijk en servicegericht personeel. De kamers zijn heel royaal en van alle gemakken voorzien, o.a. een ruime afzonderlijke kleedkamer met veel kastruimte en een ruim privé terras met uitzicht op de golfbaan.
Het restaurant is een beetje stijfjes, het eten meestal goed, zij het niet helemaal op het hoge niveau van het hotel zelf. Het ontbijt was wel weer uitstekend, zeker als het op het leuke terras aan hole 8 kan worden genoten.
We hebben een heerlijke tijd gehad hier, zeker voor herhaling vatbaar!

Verbleef: maart 2016, reisde met een partner
16 februari 2016 beoordeeld

Prima hotel, mooie ruime kamers, goede service en vriendelijk personeel. Eten is redelijk, maar zou beter kunnen en staat niet in verhouding met de 5-sterren klasse van het hotel. Golfcourse is meer dan goed.

Verbleef: februari 2016, reisde met een partner
6 februari 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Hotel met veel potentieel maar door talloze mankementen zeker geen vijf sterren waard. De bedden zijn verschrikkelijk! Staf doet ook niets met de opmerkingen en we zijn van hotel veranderd. Moesten wel een extra nacht betalen. Ongezellig

Verbleef: februari 2016, reisde met vrienden