Beoordeeld op 15 augustus 2018 via mobiele applicatie

Super slechte hotel. Boek hier aub niet!! Verdiend niet de sterren die ze hebben.
Om te beginnen:
1) airconditioning doet het niet, blaast vieze lucht uit en is ontzettend vies, dus als je last hebt van je ademhaling zoals astma, gaat dit je zeker niet helpen. Los van dat het buiten in de zomerperiode super warm is, is airconditioning een pre in de zomerse dagen.
2) op de website staat dat het hotel is voorzien van rookvrije kamers, dit is niet het geval, wij hadden een rookvrije kamer gevraagd, en kwamen in een kamer vol sigarettengeur, als je het personeel hierop aanspreekt dan geven ze aan dat er niet gerookt mag worden in de kamers, maar er lag wel een asbak in de kamer. Na aangegeven te hebben niet in een kamer vol sigarettengeur te willen verblijven, kwam ze met een luchtverfrisser die het probleem voor 5 min had verholpen.
3) Zwembad wordt niet onderhouden en is vies. Als jij met je voeten in het water staat, voel je zand. Dit kan en hoort niet in een zwembad, wordt ook niet 1 a 2 keer getest, op chloorgehalte.
4) op de website staat dat er geparkeerd kan worden voor het hotel, en dat ze zijn voorzien zijn van parkeervakken, ook dit is echter niet het geval, wij hadden geen parkeerplek en moesten maar een plek buiten het hotel zoeken, op een drukke locatie, heel veilig stond onze auto niet.
5) na het inchecken waren ze nog bezig met het cleanen can mijn kamer en moest ik buiten mijn kamer wachten tot ze klaar waren.
6)cleanservice komt niet tot haast niet, ondanks het ophangen van het bordje “please clean up my room”. Ze maken de kamers schoon van de mensen die inchecken, en jij als gast komt je als laatst aan de beurt, nou mijn kamer werd niet gecleand, ik kreeg slechts handdoeken.
7) op dag twee werd mijn kamer nog steeds niet gecleand en kreeg ik ook geen handdoeken, ik had slechts mijn handdoeken van de dag ervoor. Omdat mijn zoontje ziek is geworden en had overgegeven heb ik gebruik gemaakt van de vieze handdoeken die we hadden. Ik ben naar de receptie heen gelopen en heb om nieuwe handdoeken gevraagd en een laken, in plaats van service te verlenen hebben ze mij een nee als antwoord gegeven. Ik heb aangegeven dat ik er niks aan kan doen dat mijn zoontje ziek is en dat mijn kamer al voor twee dagen niet is gecleand en ik recht heb op schone laken en handdoeken, hij bleef voet bij stuk houden en mijn man moest tepas komen, hij gaf zelfs aan dat het mijn probleem is dat ik vieze handdoeken had en dat ik maar in de kots van mijn zoontje moest slapen. Na grote ophef te hebben gemaakt hebben andere medewerkers handdoeken en een schone laken voor mij geregeld. Op de vraag als zijn zoontje in een hotel had gekotst wat hij zou doen, reageerde hij niet.
8) de volgende dag wilde ik de manager/directie spreken om mijn ervaring met hem te delen maar die was er niet na 12 uur.
9) ook kwam ik klagende gasten tegen in de lift die aangaven dat ze om alles moesten vragen en niks compleet kregen, het ging hier ook om lakens, handdoeken, kussens.

Ik deel deze ervaring omdat ik niet wil dat mensen hetzelfde meemaken. Ik heb in verschillende hotels geboekt in verschillende steden in Marokko, maar deze overtreft het in service, ze zijn vier sterren echt niet waard.

Datum van verblijf: augustus 2018
Beoordeeld op 16 oktober 2017 via mobiele applicatie

Super locatie, super kamers en bedden zijn heeeerlijk en netjes schoon, WIFI is snel en een heerlijk zwembad met daarnaast meerdere faciliteiten die allemaal goed verzorgd aanwezig zijn en waarvan gebruik gemaakt kan worden.

Maar als het aankomt op gastvrijheid en bereidheid tot het bieden hiervan, dan kan Best Western het beste het personeel (en dan vooral 'de chefs'), een flinke opfris cursus geven! Dit laatste was voor ond de reden om 1 dag eerder te vertrekken.

Datum van verblijf: oktober 2017
Beoordeeld op 5 oktober 2017

Ik verbleef in dit hotel 5 nachten na een vermoeiende rondreis en ik had een heerlijk verblijf. Mijn kamer was mooi, netjes en ruim. Bij aankomst stond een tuinstel in de kamer i.p.v. op t balkon, maar dat werd snel verholpen. Mijn kamer lag aan de zwembadzijde en ik denk dat dit de mooiste kant is.
De voorzieningen van het hotel zijn goed. Er is een mooi zwembad met voldoende ligstoelen en gratis handdoeken, fitnessruimte, tennisbaan en volleybalveld, bar, goed restaurant waar een prima ontbijt en diner worden geserveerd, snackcorner en veel meer. Via een achteruitgang bereik je al snel de boulevard en het strand, prachtig.
Er is WIFI in het hele hotel.
En het gouden randje dat is het personeel. Van de conciërge, die alles voor je regelt en navraagt, via de kamermeisjes (of moet ik zeggen dames) die met een brede glimlach je begroeten op de gang en vragen In hun allerbeste Engels, of je goed hebt geslapen, tot het personeel in het restaurant en de bar, ze verdienen allemaal een pluim voor vriendelijkheid en inzet. Een verademing bij wat we gedurende de rondreis soms hebben ervaren.

Kamertip: Kamers aan de zwembadzijde hebben de beste ligging en minder last van de weg voor t hotel.
Datum van verblijf: oktober 2017
  • Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 6 juli 2017 via mobiele applicatie

Na een rondreis door Marokko hier neergestreken om nog twee dagen bij te komen van een intensieve reis.
Wat een heerlijk hotel met vriendelijk personeel.
Schone kamers een heerlijk zwembad en fantastisch eten.
Echt een aanrader.

Datum van verblijf: juli 2017
Beoordeeld op 1 juni 2016

In dit Best Western hotel verbleven met familie voor 4 nachten. De kamers eenvoudig, netjes schoon en verzorgd. Koffers werden keurig naar de kamer gebracht en met veel enthousiasme werd gewezen naar de LEGE minibar. Al gauw bleek dat de airco niet danwel nauwelijks werkte. Gelukkig nog aan het begin van het seizoen dus de nachten waren qua temperatuur in de kamer nog net acceptabel. Eindelijk eens geen doorzakkende bedden maar prima stevige bedden, keurig opgemaakt en schoon beddengoed wat ik ook wel eens anders heb meemaakt. Ontbijt eenvoudig maar goed. Ook het zwembad eenvoudig maar schoon en in orde. De Wifi-verbinding wat zwakjes. Je moet er echt de goede plekjes in het hotel voor opzoeken.
Tijdens ons bezoek aan Marokko werden wij vergezeld door een lokale vrouw. Een goede vriendin van de familie en een voormalig collega van enkelen van ons. Deze vrouw zou ons vijf dagen begeleiden en vergezellen maar woonde op een reisafstand van ruim een uur van het hotel. Gedurende de dagen kom je als gast enkele keren per dag naar het hotel terug om je op te frissen of gewoon om wat te ontspannen. Onze vriendin echter mocht het hotel verder niet betreden en haar werd duidelijk gemaakt beneden bij de lobby te wachten. Wij, als haar vrienden, vonden het niet kunnen haar daar te laten wachten en vonden het tevens onacceptabel haar voortdurend ruim een uur heen en weer te laten reizen. Derhalve besloten wij een kamer voor haar te boeken zodat zij bij ons in de buurt was en haar eigen plekje had.
Bij het betreden van het hotel liep er voortdurend een hotelmedewerker achter ons aan. Van de ingang naar de bar, vanaf de bar naar de lift. Wanneer wij de lift uit stapten stond er "ineens" iemand in de gang naar onze kamer en ga zo maar door. Ik merkte dat ik zwaar geïrriteerd begon te raken van deze manier van "sociale" controle. Toen onze vriendin een dag later ook nog gevraagd werd of zij wel een eigen kamer had en niet met mij meeging was het toppunt van irritatie bereikt. Ik voelde mij aangetast in mijn privacy en had het gevoel dat ik steeds in de gaten gehouden werd. In overleg met en uit respect voor onze vriendin heb ik besloten geen bezwaar te aanmaken bij de manager van het hotel. Ik draag kennis van de Marokkaanse cultuur. Deze manier van hoogst irritante controle slaat in mijn optiek de plank volledig mis en dit wens ik als hotelgast ook niet te ondergaan. Datzelfde geld voor mijn familie en mijn gasten.
De op een na laatste nacht bleek voor onze vriendin een zware daar zij tot 05.00 wakker moest liggen van het geluid van harde muziek. Er bleek een nachtclub zich vlak bij haar kamer te begeven. Hiervan maakte ik samen met onze vriendin melding aan de receptie. een uiterst vriendelijke receptiemedewerker vertelde ons dat dit geen enkel probleem was en dat onze vriendin gewoon een nieuwe kamer kon krijgen. Ik deelde de medewerker mede dat wij nu weg moesten en of dit later op de dag geregeld kon worden. De medewerker zei ons dat dit prima was.
Later op de dag begaven wij ons opnieuw naar de receptie waar inmiddels een andere medewerker stond. Ik deed opnieuw hetzelfde verhaal waarna deze medewerker zich in het Arabisch tot onze vriendin wendde. Ik vroeg haar te vertalen wat de medewerker zei Zij vertelde mij dat hij haar gevraagd had waarom zij nu pas met dit verhaal kwam en dat dit eerder geregeld moest worden. Tevens zou hij niet weten of hij nog een kamer vrij had. Ik heb de medewerker direct gezegd dat ik eerder op de dag met iemand anders gesproken had, dat deze mij toegezegd had dat het geen probleem was en dat hij nog voldoende kamers vrij had. Ik vroeg hem waarom dit nu ineens een probleem was. De man zei mij hierop dat het geen enkel probleem was en dat onze vriendin een nieuwe kamer zou krijgen. Dit soort zaken komen gewoon vreemd over.
Het voordeel was dat vanaf dit moment wij allen merkten dat de "sociale" controle ophield.
Bovenstaande ervaring weerhoudt mij ervan een " heel goed" te geven in plaats van een " gemiddeld".

Kamertip: Vraag naar kamers uit de buurt van nachtclubs en werkende airco!!
Datum van verblijf: mei 2016