Sven M
Swalmen, Nederland

Leuk hotel voor kort verblijf

Beoordeling van Alpina Hotel
4,0 van 5 bollen8 mei 2023 beoordeeldvia mobiele applicatie
Het hotel ligt mooi met mooi met uitzicht over het dal en de bergen. De kamers zijn betrekkelijk groot en goed verzorgd dus schoon. Enige minpunt restaurant is reserveren voor diner moet voor 17 uur gebeuren en gaat op basis van beschikbaarheid van de kok/keuken personeel. aangezien wij telaat waren moesten wij elders gaan eten en kwamen uit bij restaurant: Okrepčevalnica Lačni Kekec vlak bij het hotel onderaan de skilift.
Het ontbijt is echt uitgebreid en alles is voldoende aanwezig. Parkeren lekker voor de deur
Datum van verblijf: mei 2023
Kamertip: Optijd reserveren voor avondeten uiterlijk 17uur
Reistype: Bezocht met een partner
Is er een probleem met deze beoordeling?
0.1 km van Alpina Hotel
  • Agoda.com
1.2 km van Alpina Hotel
Meer hotels in Kranjska Gora bekijken
Beoordeeld op 4 september 2019 via mobiele applicatie

Het ontbijt was zeer goed met veel keuze.

De kamers waren zeer verouderd en gehorig. Stopcontacten vielen uit de muren en overal oud vies tapijt. De entree is echter zeer mooi gerenoveerd nu tijd om de kamers op te knappen.

Datum van verblijf: september 2019
Beoordeeld op 4 augustus 2019 via mobiele applicatie

Wij verbleven hier 5 nachten. De eerste indruk is prima. Mooie locatie met prachtig uitzicht over de pistes. Allervriendelijkste bediening, al het personeel is zeer behulpzaam! Fijne mogelijkheid om fietsen te stallen en wij hadden telkens een prima parkeerplek. Het ontbijt ook helemaal prima, genoeg keuze. De openbare plekken zoals restaurant en balie zijn mooi en modern. Dan de kamer: het enige pluspunt is dat deze schoon is. De badkamer was echt piepklein en de kamer zeer gehorig! Wij hadden een zogenaamde familiekamer met een deur die kan leiden naar een andere kamer maar nu op slot zat. Je hoorde elkaar echt letterlijk, heel vervelend. Ook zou een airco geen overbodige luxe zijn voor de kamers.

Datum van verblijf: augustus 2019
Beoordeeld op 4 augustus 2019 via mobiele applicatie

Hotel Alpina ziet er netjes uit, goede service en gastvrije ontvangst. Alles is aanwezig: restaurant, spa, speelgelegenheid, terras, opslag voor ski’s of fietsen, etc.
De kamers zijn echter heel sober ingericht en zeer gehorig. Zeker als je zo’n familiekamer hebt, waar een extra deur tussen zit. Daar zouden ze echt iets aan moeten doen.
De kan de buren bijna letterlijk horen praten. Verder wel prima en uitgebreid ontbijtbuffet! Buffet in de avond is een extra optie. Dineren in de stad is echter een stuk gezelliger qua sfeer. Eetruimte is functioneel, maar geen sfeerelementen.
Ik zou er niet snel naar terug keren.
Thaise Spa is wel een echte aanrader!! Zeer goede Thaise en oliemassages. Mijn stramme rug en vermoeide benen voelden een stuk beter erna.

Datum van verblijf: augustus 2019
Beoordeeld op 9 juli 2019 via mobiele applicatie

Het hotel profileert zich als een 3 sterren hotel. Dit is met een korrel zout te nemen. Het personeel is zeer vriendelijk en als je iets vraagt wordt er ook voor gezorgd. Alleen is er een maar,... tijdens ons verblijf was enkel op de laatste vakantiedag het ontbijt zoals het hoort te zijn (dixit de chef-kok). Blijkbaar is de keukenploeg nieuw en zijn ze op zoek naar ‘gewoonten’. In het restaurant speelde elk eetmoment vervelend harde popmuziek en de ijscreme wordt ‘ontdooit’ gepresenteerd (en erna opnieuw ingevroren). Net iets meer dan schoonheidsfoutjes. De appeltaart in de bar heeft een week lang in de koeltoog gestaan. Een vergetelheid?
Het hotel doet echt zijn best om netjes en verzorgd voor de dag te komen, maar ook hier moet er de nodige aandacht geschonken worden aan rudimentaire zaken.
Het is een ouder hotel dat opgeknapt is. De bar en de receptie is mooi vernieuwd. De kamers niet, althans onze niet. En daardoor zijn er vervelende zaakjes die het verblijf wat ‘vervelen’. De verluchting in de badkamer is in serie geschakeld waardoor de nare geurtjes van de kamer ernaast soms in de badkamer gewaaid komen. Ook iedere dag een glas water in het ‘putje’ gieten in de badkamer zijn zaken waar je je op vakantie eigenlijk niet hoort mee bezig te zijn. En we waren niet de enige met dat probleem.
Als je in gedachten houdt dat alpina hotel vooral als een hotel voor 1 nacht gebruikt wordt, dan storen die euvels niet. Wat ook het geval is. Iedere avond stoppen er wel 1 of meerdere bussen, wat het parkeren aan het hotel niet ten goede komt.
Indien je voor meerdere nachten blijft (in ons geval 9) valt het hotel een beetje door de mand en zijn die 3 sterren een beetje overroepen.

Datum van verblijf: juli 2019
Beoordeeld op 6 augustus 2018

Pluspunt : vriendelijk personeel !
Minpunten : eten niet lekker, niet professioneel georganiseerd, geen zonneterras, niet gezellig, grote "refter" - ontbijt : niet slecht- lange wachttijden aan koffiemachine - niet altijd alles voorradig - kortom : geen aanrader !

Kamertip: misschien : een ander hotel kiezen ?
Datum van verblijf: juni 2018
emonec96, Manager van Alpina Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 8 augustus 2018

Dear Sir,

thank you for your review. We are sorry that you did not find sun terrace which is on first floor directly from the bar. You could ask us and we could show it to you. We are sorry for busy traffic at breakfast. It can happen that everybody would like to have breakfast at the same time and staff can not fill all things immediatly.