“Zeer aangename ervaring”
Beoordeling van Spiga d' Oro

Spiga d' Oro
Reserveren met
Spiga d' Oro is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 1 van 2 Dessert in Boortmeerbeek
Keukens: Italiaans
Dineropties: Na sluitingstijd, Diner, Reserveringen
Beschrijving: Benvenuti, Il piacere é tutto nostro ! Het echte regionale Italië op uw bord! Chef Francesco Di Taranto samen zijn charmante gastdame Aline zorgt reeds 25 jaar ervoor dat u in Spiga d’Oro ongedwongen kan genieten van het beste dat de ECHTE Italiaanse gastronomie in petto heeft. Spiga d’Oro kiest resoluut voor Slow Food. Proef bij ons zelf ingevoerde Italiaanse regionale (D.O.P.) producten Chef Franco trekt er vaak op uit om stage te lopen bij collega-chefs in Italië. Ook vind je hem geregeld in Toscane, Piemonte, Puglia waar hij op zoek gaat naar excellente lokale producten. 's Middags stelt chef Franco u een lunch voor aan 35€ pp. (wijnen inbegrepen)! Natuurlijk kan u ook net als 's avonds à la carte bestellen. Regelmatig bieden wij u een Prestige-menu aan vol verrassende gerechten. Het hele team van Spiga d’Oro is er bijzonder fier op zonet gestegen te zijn in punten- quotatie in de culinaire gids Gault Millault. U vindt ons aan de Leuvensesteenweg (N26) in Hever-Boortmeerbeek. Met ruime parking voor de deur… op slechts 5 minuten van de afrit E19 (afrit Zemst 11).
 Reserveren is aan te raden. A presto Francesco Di Taranto
14 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het restaurant draait rond de chef (die we niet te zien kregen) die voluit gaat voor z’n eigen ding. Z’n echtgenote doet met verve de zaal. Personeel is vriendelijk en attent. Verwacht hier geen pizza’s etc maar kwalitatieve, originele typische Italiaanse gerechten met ingredienten die ze importeren uit Italië. Een aanrader voor iedereen die hiernaar op zoek is.
Plus punten: sfeer,vriendelijkheid & kennis vh personeel, kwaliteit & bereiding vd gerechten, kwaliteit vd wijnen. Eigen parking, warme verwelkoming. Eerlijke prijzen voor de kwaliteit die je krijgt.
Min punten: zelfgebotteld spuitwater dus geen San Pellegrino, erg kleine tafel, onpersoonlijk wijnkaart op een ipad. Verwarden latte macchiato met macchiato. Kleine details die erg makkelijk verholpen kunnen worden.

Samenvattend: een aanrader, ik kom terug maar dan graag aan een grotere tafel/plaats

Datum van bezoek: februari 2018
Spiga001, Manager van Spiga d' Oro, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 17 februari 2018

Beste Het is niet mijn gewoonte te antwoorden op comments. Maar ik moet u toch enkele antwoorden. Alvast dank voor uw positieve revieuw. Wat betreft uw minpunten Wij gaan bewust voor de keuze van GEEN san pellegrino te serveren gewoon omdat er Te veel calcium en zout in het water zit . Het door u geformuleerd » zelfgebotteld water » is DUURDER , hoger in filtering en toevoeging en dosering van NATUURLIJK koolzuur. Dus een zelfdoordachte stap van ons beter water te willen serveren . U kan gerust naar de site van aquacare surfen om de details te lezen.
Erg kleine tafel ( ook de enige in het restaurant ) is simpelweg de volgorde van reservatiesite Resengo. Dit programma plaatst u op volgorde aan een tafel. En uiteraard zal uw volgorde bij de laatste boeker geweest zijn.
Onpersoonlijke wijnkaart op i pad een minpunt??????? Daar steiger ik zeer lichtjes van , en mijn zoon gianluca ( sommelier in The Jane) ook.in deze ZEER persoonlijk (geschreven, sorry getypte ) wijnkaart heeft u een foto van de fles , de regio , uitleg over het wijnhuis , uitleg over de wijn en over het wijnjaar. Dit digitaal en steeds upgedate .

Vriendelijke informatieve groeten en nogmaals dank

29 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Je laat je door de chef lekker verwennen met de lunchmenu. je weet niet op voorhand wat op tafel komt, voor iedere 7 gang(etjes) krijg je wel voldoende uitleg.
Alles was overheerlijk met speciale Italiaanse ingrediënten. Sommige borden had ik wel willen uitlikken! Het gerecht met varkenswangetjes was goed maar vettig.
De aangepaste Italiaanse wijnen waren van de beste die ik al gedronken heb.

16 december 2017 beoordeeld

Met 6 personen gaan dineren. Iedereen was lyrisch over de ontvangst, de wijn maar vnl over het eten. Wat chef Franko en zijn team op jouw bord toveren is werkelijk superlekker, een streling van de tong.

16 december 2017 beoordeeld

héél vriendelijke bediening prijs kwaliteit is goed het eten is héél lekker wijnsuggestie is schitterend bij de gerechten

16 december 2017 beoordeeld

Dit is ver uit het betere werk, dit is geen gewoon Italiaans restaurant, dit is TOP. Niet alleen het eten maar ook de wijn, die door de zoon geselecteerd word, (Beste Sommelier van Belgie).

Reizigers die Spiga d' Oro bekeken, bekeken ook

Mechelen, Antwerpen
Boortmeerbeek, Vlaams-Brabant

Mechelen, Antwerpen
Keerbergen, Vlaams-Brabant

In Spiga d' Oro geweest? Deel je ervaringen!