We ondersteunen de volgende browsers:
De nieuwste beoordelingen. De laagste prijzen. De perfecte plek om een hotel te zoeken.

“bezoek aan het lange max museum”
Beoordeling van Lange Max Museum

Lange Max Museum
Geclassificeerd als nr.1 van 5 dingen om te doen in Koekelare
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Beschrijving eigenaar: Het Lange Max Museum is voor de Wereldoorlog I-toerist een niet te missen plaats aan de Duitse zijde van het westelijk front. Een boerenerf vormt er het centraal punt van de cultuur-toeristische locatie. Vanaf het boerenerf brengt een lange dreef je tot bij de restanten van de geschutbedding van het voormalig Duitse kanon 'Lange Max'. In een gloednieuw eigentijds museum verneemt de bezoeker alles over het reusachtig kanon dat Duinkerke beschoot. Ook de Duitse bezetting in Koekelare tijdens de Eerste Wereldoorlog krijgt de nodige aandacht. Een unieke tentoonstelling geeft je een beeld van de organisatie achter het front. De productie van goederen voor het front draaide in Koekelare op volle toeren. Het bakhuisje bevat nog sporen van de Duitse aanwezigheid en is ingericht als multimediazaal. Verpozen kan je op een gezellig terras. Geniet er van het Kanonbier en van versgebakken pannenkoeken.
Diksmuide, België
common_n_attraction_reviews_1bd8 3 nuttige stemmen
“bezoek aan het lange max museum”
Beoordeeld op 26 maart 2017

klein museum, boordevol informatie over de duitse kant van de oorlog. Je kunt het museum individueel of met gids bezoeken. Wij gaan zeker nog terug. Alles mooi, visueel en duidelijk uitgelegd. Na het museumbezoek kun je nog wandelen naar de bedding van de lange max of genieten van een drankje en hapje in de plaatselijke cafetaria. Voldoende plaats voor auto of autocar. Ook een ideale stopplaats tijdens een fietstochtje.

Schrijf een beoordeling

Eerst Nederlands
Oostende, België
2 beoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 2 nuttige stemmen
“Groepsuitstap met de vrienden van WWI op zondag 19 maart”
Beoordeeld op 22 maart 2017

De gids was uitstekend, het museum vertelt de opmerkelijke geschiedenis van de Duitse bezetter tijdens de eerste wereldoorlog in Koekelare en omgeving.Zeer informatief , een echte aanrader !!!

Hechtel-Eksel, Belgium
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 nuttige stem
“Super!”
Beoordeeld op 19 maart 2017

Wij hebben dit met onze groep gedaan van de fb groep Wereldoorlog 1914 en is zeer zeker de moeite. De gidsen legden alles goed uit en maakten het goed verstaanbaar voor iedereen. De filmpjes die getoond werd, waren ook heel interessant. Maar wat ik het meest frappante vond, waren de foto's uit de oude doos.

Veurne, België
1 beoordeling
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 nuttige stem
“Oorlog museum. Het Duitse verhaal over de lange max, en de stad Koekelare.”
Beoordeeld op 6 maart 2017

Het museum, ligt zeer mooi gelegen in de gemeente Koekelare.
Een zeer overzichtelijke tentoonstelling, met zeer veel foto's en goed werkende infoborden. Een leuke simulatie over de snelheid van de Lange max kon ons zeer bekoren.De vrijwilligers die er werken doen dit met zeer veel overgave. Ze koesteren hun erfgoed!Proficiat, je moet het maar doen.

Aalst, België
common_n_attraction_reviews_1bd8 2 nuttige stemmen
“Leerrijk”
Beoordeeld op 6 februari 2017

In the middle of nowhere eigenlijk kan je dit museum vinden. De motor van dit museum is passie en gedrevenheid, en ze geven dit ook door aan de bezoekers. Het is enorm op wat voor een passionele manier de gidsen spreken over WO1 en het kanon. Ik heb veel respect hoe ze dit museum in mekaar hebben gebokst en hoeveel info er hier te vinden is. Ze hebben ook een aparte invalshoek gevonden om het onderwerp te belichten. Ik wens ze nog heel veel succes.

Bezocht Februari, 2017

Reizigers die Lange Max Museum bekeken, bekeken ook

Diksmuide, West-Vlaanderen

In Lange Max Museum geweest? Deel je ervaringen!