“Groepsuitstap met de vrienden van WWI op zondag 19 maart”
Beoordeling van Lange Max Museum

Lange Max Museum
Geclassificeerd als nr. 1 van 5 dingen om te doen in Koekelare
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
Beschrijving eigenaar: Het Lange Max Museum is voor de Wereldoorlog I-toerist een niet te missen plaats aan de Duitse zijde van het westelijk front. Een boerenerf vormt er het centraal punt van de cultuur-toeristische locatie. Vanaf het boerenerf brengt een lange dreef je tot bij de restanten van de geschutbedding van het voormalig Duitse kanon 'Lange Max'. In een gloednieuw eigentijds museum verneemt de bezoeker alles over het reusachtig kanon dat Duinkerke beschoot. Ook de Duitse bezetting in Koekelare tijdens de Eerste Wereldoorlog krijgt de nodige aandacht. Een unieke tentoonstelling geeft je een beeld van de organisatie achter het front. De productie van goederen voor het front draaide in Koekelare op volle toeren. Het bakhuisje bevat nog sporen van de Duitse aanwezigheid en is ingericht als multimediazaal. Verpozen kan je op een gezellig terras. Geniet er van het Kanonbier en van versgebakken pannenkoeken.
Nuttige informatie: Activiteiten voor jonge kinderen, Activiteiten voor oudere kinderen, Rolstoeltoegang, Toiletten, Voedsel te koop
22 maart 2017 beoordeeld

De gids was uitstekend, het museum vertelt de opmerkelijke geschiedenis van de Duitse bezetter tijdens de eerste wereldoorlog in Koekelare en omgeving.Zeer informatief , een echte aanrader !!!

Schrijf een beoordeling
Er zijn nieuwere beoordelingen voor Lange Max Museum
Bekijk de nieuwste beoordelingen

19 maart 2017 beoordeeld

Wij hebben dit met onze groep gedaan van de fb groep Wereldoorlog 1914 en is zeer zeker de moeite. De gidsen legden alles goed uit en maakten het goed verstaanbaar voor iedereen. De filmpjes die getoond werd, waren ook heel interessant. Maar wat ik het meest frappante vond, waren de foto's uit de oude doos.

6 maart 2017 beoordeeld

Het museum, ligt zeer mooi gelegen in de gemeente Koekelare.
Een zeer overzichtelijke tentoonstelling, met zeer veel foto's en goed werkende infoborden. Een leuke simulatie over de snelheid van de Lange max kon ons zeer bekoren.De vrijwilligers die er werken doen dit met zeer veel overgave. Ze koesteren hun erfgoed!Proficiat, je moet het maar doen.

6 februari 2017 beoordeeld

In the middle of nowhere eigenlijk kan je dit museum vinden. De motor van dit museum is passie en gedrevenheid, en ze geven dit ook door aan de bezoekers. Het is enorm op wat voor een passionele manier de gidsen spreken over WO1 en het kanon. Ik heb veel respect hoe ze dit museum in mekaar hebben gebokst en hoeveel info er hier te vinden is. Ze hebben ook een aparte invalshoek gevonden om het onderwerp te belichten. Ik wens ze nog heel veel succes.

6 februari 2017 beoordeeld

Een onbekend maar interessant museum, gelinkt aan het grootste kanon uit de eerste wereldoorlog. Zeer goede uitleg door een ervaren gids. Ook een individueel bezoek lijkt mij interr$essant (door de gesproken uitleg bij veel foto's)).
Aanbevolen

Reizigers die Lange Max Museum bekeken, bekeken ook

In Lange Max Museum geweest? Deel je ervaringen!