Lol.travel
Beoordeeld op 20 mei 2021

Prachtige locatie en prachtige mensen. Ons gezinnetje met 2 kleine kinderen werden hartelijk ontvangen en we konden verblijven in zeer mooie en nette kamers. De streek is absoluut adembenemend. Wat heb je nog meer nodig?

Datum van verblijf: mei 2021
Bart Boydens, Eigenaar van B&B De Notelaar, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 6 juli 2021

Dag Dries,
Waw, dat doet deugd. We gaan zeker jullie raad opvolgen om eens de natuurpunt vuurkok te contacteren ! Het was heerlijk om jullie gezin te mogen ontvangen !
Hopelijk tot gauw nog eens,

Beoordeeld op 7 december 2020

In juli hebben we samen met onze twee dochters (9 en 11 jaar) een deel van de LF6 gefietst en we hielden een stop bij Bart en Els van B&B De Notelaar.
We werden hier hartelijk ontvangen en hebben genoten van frietjes en een lokaal gebrouwen biertje op het terras in de tuin.
De slaapkamer en badkamer waren zeer proper en de bedden waren ook dik in orde!
De ochtend nadien werden we verwend met een lekker, voedzaam ontbijt zodat we volle moed onze fietstocht konden verderzetten!
Een aanrader en een zeer mooie streek! We hopen nog eens langs te komen!

Datum van verblijf: juli 2020
Bart Boydens, Eigenaar van B&B De Notelaar, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 15 december 2020

Dag Tinne,
Wat leuk om je mooie feedback hier te vinden ! We zijn echt blij dat jullie hier op krachten konden komen, en dat de kids goed hebben geslapen. Tof om te horen ook dat jullie ons advies voor een gemakkelijkere fietsroute tot hier en naar Kortrijk gebruikten om er een schitterende familie fietstocht van te maken !
We kijken er naar uit jullie terug te mogen ontvangen in betere tijden dan nu ;-),
Groetjes,

Beoordeeld op 10 oktober 2020

Dag Bart en Els, het voelde zoals thuiskomen. We hebben genoten de gezelligheid, het zwembad de sauna, de leuke babbels. Fijn dat jullie zo behulpzaam zijn om ons te helpen met wandelingen, restaurantjes in de buurt enz... We hebben ervan genoten om de Zwalmstreek te ontdekken, Luc en Christel

Kamertip: zalig om te zwemmen

Dag Luc en Christel,
We zijn heel blij dat we jullie als vrienden hebben mogen leren kennen. Leuk te lezen dat jullie hier konden thuiskomen !
Tot gauw, we helpen jullie heel graag om het mooiste van onze streek te zien !

Beoordeeld op 7 oktober 2020

Eind juli volgde ik het kruidenarrangement met mijn mama en het was een geweldige ervaring! Op de dag van aankomst werden we hartelijk ontvangen door het gehele gezin en gingen we alvast op verkenning met behulp van een zelfgeschreven wandelgids. De volgende dag een heerlijk vers ontbijt gekregen met onder andere zelfgemaakte confituur die ons beide kon bekoren! Daarna volgde een lezing over eetbare planten en hun eventuele medicinale werking. Als biologe in opleiding was dat zeker een mooie toevoeging aan mijn kennis van planten. Tijdens de daaropvolgende wandeling kregen we wederom veel uitleg over de planten door Els en over de geschiedenis van de regio en de herkomst van plantennamen door Bart. Wederom interessant en leuk om te doen! Ook het kokkerellen en proeven van deze verrassende bereidingen was een topmoment voor de smaakpapillen. Ik wil ook Flor, Jasper en Malaika bedanken om met mij het hoogteparcours te doen met als afsluiter een plons in het ecologische zwembad. Zeker een geslaagd weekend bij zeer aangename, warme en vriendelijke mensen. Zeker een aanrader voor iedereen met interesse voor eetbare/geneeskrachtige planten en keukenprins(ess)en. ;)

Dag Nynke,
Leuk je toffe berichtje hier te vinden, dat doet ons deugd ! We helpen onze gasten graag om het hier naar hun zin te hebben. Hopelijk ontmoeten we jullie nog eens !

Beoordeeld op 30 september 2020

Wij waren op zoek naar een last-minute Q-time moeder-dochter-weekend in volle Corona-tijd. Heel toevallig was er een plaatsje vrijgekomen voor het kruidenarrangement in B&B De Notelaar. Els en Bart zorgden voor een hartelijke ontvangst in de tuin met een glaasje vlierbloesemsap. Er werd al wat info gegeven over de invulling van het kruidenarrangement; wij hadden er zin in!
Na het heerlijke ontbijt met verschillende soorten zelfgemaakte confituur (my favorite: peer/kaneel!), een eitje, verschillende soorten beleg, krokante verse pistolekes en lekkere kruidenthee kregen we van Els heel wat info over de kruiden en eetbare planten in de buurt en in de tuin. Wat een kennis! Daarna gingen we zelf plukken onder begeleiding van Els en Bart. Els vertelde honderduit over de kruiden en Bart gaf een stukje geschiedenis van de Zwalmstreek en liet ons hele mooie plekjes zien langs de Zwalm (jullie zijn geboren natuurgidsen!). Met een volle mand kruiden en bloemetjes keerden we terug en startte de kookworkshop. Els had dit heel goed voorbereid met een mini-kookboekje: aperitiefhapjes versieren met de geplukte bloemetjes, brandnetelchips (verrassend lekker!), brandnetelsoep, quiche met de geplukte kruiden en een overheerlijk dessert (basilicumsorbet). Het was heel mooi weer, dus konden we het meeste buiten voorbereiden. En dan kwam het moment suprême: alles proeven! Wat een lekkernijen, heel verrassend ook! Het werd een heel gezellige zomeravond met een heel fijn gezin!
De laatste dag was er tijd voor wat avontuur in de hoogte (THNX Flor om mijn dochter veilig door de hoge bomen te gidsen!) en lekker relaxen aan de ecologische zwemvijver.
Kortom, dit was quality-time met een grote Q! Dankjewel Els en Bart, Jasper, Malaika en Flor voor dit fijne weekend! Jullie doen dat super goed! Wij komen vast en zeker nog eens terug!

Waaw Rianne,
Quality time met een grote Q ! Dat is leuk om te horen !
Blij dat jullie het hier zo goed hadden, hopelijk tot gauw nog eens,