Beoordeeld op 3 augustus 2014

Met ons gezin, vier volwassenen op 18 juli j.l gearriveerd in Sheraton Solabre Golf en Spa voor een 'long stay " drie weken.
Nadat we zelf de koffers naar binnen hadden gezeuld werden we zeer gastvrij ontvangen met een glaasje cava.De receptioniste was bijzonder hulpvaardig en aardig.Onze bagage werd keurig naar onze kamer gebracht.( twee liften verder en 400 mtr lopen).
Het avond buffet is smakelijk maar m.i geen vijfsterren niveau, in de bijna drie weken die wij er nu zijn was er nauwelijks variatie. De openingstijden werden tijdens ons verblijf "aangepast" Van 19.00u tot 20.30 u, en vanaf 21.15 u tot 22.45u. Er is geen aparte tijd of ruimte voor gezinnen met (heel) kleine kinderen.
Het hotel is schitterend aangelegd en mooi, met 315 kamers op diverse niveau's .De omgeving is prachtig en zeer rustig, geen vertier in de nabije omgeving.
De kamer en de bedden zijn prima, de badkamer mooi. Het balkon met chaise longe is heerlijk alleen jammer van het constante lawaai van de machiene kamer. Onze airco maakte helaas meer herrie dan dat hij koelde, dat probleem leek niet op te lossen. De minibar is de meest geavanceerde maar ook de meest onvriendelijke die ik ooit heb gezien. Zodra je een klepje opendoet staat het op je rekening, 4 euro voor blikje cola. Er kan alleen uit en niets bij, en de keuze is erg beperkt. Het personeel mag geen ijs meegeven en de ijsautomaten zijn vaak leeg. Het komt met grote regelmaat voor dat een drankje er tijdelijk niet is, of niet is gekoeld.
Het zwembadbeleid is erg onvriendelijk. Zo mag er niet met een bal(letje) gespeeld worden en mogen er geen luchtbedden e.d in het water en mag er rond het zwembad niet aan beach-tennis e.d worden gedaan.Het zwembad op de 7e verdieping ging helaas ook vaak gebukt onder vlagen van rioollucht. De mooie plekken aan het zwembad op de 11 verdieping worden, ondanks het verbod,al heel vroeg in de ochtend gereserveerd. Het water van het zwembad op de 11verdieping was bovendien erg koud.
Happy hour is teruggebracht naar twee dagen, op donderdag en vrijdag vanaf 20.30 uur.
Reserveren in het fine-dining restaurant was al vroeg niet mogelijk op courante tijden.
De shuttle bus naar de beachclub heeft 18 plaatsen en is al vroeg( 08.00 u) volgeboekt en reserveren is alleen mogelijk op de dag zelf. De beachclub is de naam echt niet waardig. Op drie straten van de kust ligt achter een poort een ommuurde binnenplaats met minibad en omkleed ruimtes en drankautomaat, that's it.
De golfbanen zijn uitdagend ( m.n The new course) helaas is de beschikbare informatie over baan verloop en afstanden summier.
Het personeel is, op een enkele uitzondering na, geweldig aardig en behulpzaam m.n Chantal en Sandro waren super.
De spa is een aanrader, professioneel en mooi.
Het SPG program geeft erg weinig voordeel, alleen punten op spijs en drank, het enige voordeel zou een dagelijks flesje water moeten zijn maar ook dat hebben we, ook na herhaalde verzoeken, niet altijd gekregen.
Na onze geweldige ervaring in het Sheraton in Abu Dhabi in maart j.l waren onze verwachtingen misschien te hoog gespannen, maar Solabre heeft onze verwachtingen in ieder geval niet waargemaakt.
A.s vrijdag gaan we een ervaring rijker weer op huis aan in de wetenschap dat Solabre Golf en Spa door ons niet meer bezocht zal worden.

Verbleef: augustus 2014, reisde met familie
Beoordeeld op 28 november 2013

Tijdens een verblijf in het omliggende villa resort hebben mijn man en ik hier een dagje spa/resort gedaan met zwemmen , fitness en een klein hapje/drankje.
Eten en drinken is er duur en wat wij hadden nou ook niet echt het geld waard.
Mini hamburgertjes (droog) uit de magnetron geserveerd met chips is nu niet echt de klasse van de rest van de entourage waard.
Die was namelijk wel erg goed. Heerlijke en schone zwembaden van allerlei vormen en maten.
De infinity pool bovenop het hotel en de bijbehorende lounge bedden zijn geweldig, heerlijk grote parasols ook. De plaatjes liegen niet.
Over het hotel en de kamers kunnen we niet oordelen, aangezien we er niet geslapen hebben.
We zijn ze aan de receptie erg vriendelijk en hulpvaardig en ook het personeel van de golfshop is super.

Kamertip: ik zou een zo hoog mogelijke kamer boven de zwembaden vragen, of in de gebouwen er naast, anders lijkt me dat wel storend
  • Verbleef: september 2013, reisde met een partner
Beoordeeld op 6 november 2013

Eerder in Maspalomas geweest 6 jaar geleden in de Riu Palace. Had liever een andere bestemming uitgekozen maar last minute geboekt voor het hotel, en wat goed weer. Wat een schot in de roos ! Het beste in Europa !
Ik was 3 jaar geleden in de Sheraton in Elounda maar wat heeft deze Sheraton alles overtroffen voor me ! Architectuur fenomenaal, prachtige stijlvolle details, spa overweldigend goed ! Een groot compliment aan Juan Carlos van de spa ! Een zeer ervaren masseur!
Muziek keuze super ! Lounge muziek, chill out, everywhere a good feeling. Een zeer klassevol hotel, shuttle naar een meeting point met alle voorzieningen, absoluut een ideale ligging voor wie van een rustiger omgeving wil genieten. Ik had geen enkele behoefte om in Maspalomas te verblijven. Uitmuntend personeel en eten was super, geen frieten gezien die week.

Kamertip: Alle kamers hebben een fantastisch uitzicht door de architectuur
  • Verbleef: november 2013, reisde alleen
Beoordeeld op 9 oktober 2013

Een zalig hotel voor als je niet graag tussen de massa zit. Niet geschikt voor mensen die vanuit hun hotel direct aan het strand willen zitten. Er is een shuttlebus aanwezig naar het strand. Ruime kamers en leuke badkamer. Enkel ontbijt nemen is hier een aanrader, er is 's avonds wel telkens een ander buffet en dat is op zich niet slecht te noemen maar er zijn veel betere eetgelegenheden als je in je auto stapt.

• Verbleef: juni 2013, reisde met een partner
Beoordeeld op 27 maart 2013

Wij waren in het Golfhotel en waren absoluut niet te spreken over de maaltijden, een 5 sterren niet waardig : avondmaal in buffetvorm met een absoluut minimum aan variatie!
Restaurant véél te klein volgens het aantal kamers.
Een wachttijd aan de balie bij aankomst, een groep van ongeveer 30 personen, van ongeveer 1 uur !
Shuttle naar de golfcourse was prima maar slechts één shuttle per uur naar Maspalomas !
Mooie kamers met prachtig zicht.

• Verbleef: maart 2013, reisde met vrienden