“Echte Italiaanse keuken”

Botticelli
Geclassificeerd als nr. 65 van 136 Restaurants in Nieuwpoort
Keukens: Italiaans
6 augustus 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Geen 25 verschillende pizza’s of 13 in een dozijn pasta’s.
Enkel voor de liefhebbers van de échte Italiaanse keuken. Simpele gerechten met weinig ingrediënten maar bóórdevol smaak! Ruime wijnkeuze.

Het moet gezegd, wel aan de dure kant!

Datum van bezoek: augustus 2020

5 augustus 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Wijnen? Ja. Wijnen aan woekercoefficienten? Absoluut. Deze kerel kan het allemaal mooi verpakken, maar op zich is de kwaliteit ook van de keuken maar gemiddeld. En zoals andere bezoekers al schreven...om 22:15 gaan de stoelen op tafel en krijg je de kans niet meer op een dessert of koffie...Oprotten aub! Het was niet onze eerste keer, maar toch de laatste keer...totaal geen liefde voor het vak. Prijs/kwaliteit/service pure diefstal.

Datum van bezoek: augustus 2020
8 juli 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Beperkte kaart, maar steeds lekkere pasta en vooral een must voor liefhebbers van de betere Italiaanse wijnen !

27 juni 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Lekker, vriendelijk en een uitgebreide keuze aan wijn.
Op basis van recente beoordelingen wens ik te benadrukken dat ik het niet eens ben met de lage scores.
Lekker eten aan een zeedijk is op zich al top, dus kan je ook niet verwachten dat het gratis is.
Een aanrader.

22 juni 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Voor het eerst sinds Corona trokken 5 vriendinnen en ik naar Nieuwpoort voor een korte vakantie in eigen land. Het was even geleden dat we op restaurant waren geweest dus kozen we voor een wat betere Italiaanse zaak; dáchten we...

Het begon eigenlijk al bij het bestellen van de wijn. We vroegen de eigenaar - die op dat moment nog redelijk vriendelijk was - naar de huiswijn. Dit hadden ze niet, maar hij kon ons wel een rode en witte wijn aanbevelen die goed in de smaak viel “bij de vrouwtjes”. Behoorlijk degoutant en seksistisch al, maar goed, het kalf was nog niet verdronken.

We bestelden de aanbevolen wijntjes en drie voorgerechten om te delen met 6. Als hoofdgerecht bestelden 5 van ons de pasta vongole (29€) en één iemand de pasta bolognese (18€). Het moet gezegd, de vitello tonnato (21€) was lekker en correct van hoeveelheid/prijs. De carpaccio (21€) was van redelijke kwaliteit maar zonder kruiden. De mozzarella “di bufala met honingtomaatjes” was één gesneden bol mozzarella van supermarktkwaliteit met 1 zielige kerstomaat in 3 stukjes gesneden, ook al zonder iets van peper of zout.

Intussen informeerde ik even naar de prijs van de wijntjes die we besteld hadden om eventueel een tweede flesje te vragen. De rode wijn was €46 per fles, de witte €38. Is dit wat je een klant aansmeert als die om een huiswijn vraagt? Niet erg respectvol lijkt mij.

Als hoofdgerecht kregen 5 van ons dus de Vongole. De schelpen waren goed gevuld maar ook hier weer was geen spoor van kruiding aanwezig op de pasta. Geen witte wijn, look, pikante pepers, olie, peper, ... zelfs geen zout, en KURKdroog. De fles olijfolie aan tafel was broodnodig en na afloop dan ook zo goed als leeg. De bolognese was oké maar veel te zoet. Toen de eigenaar bij het afruimen vroeg of het gesmaakt had zei een vriendin eerlijk dat de schelpjes lekker waren maar de rest misschien wel wat droog. Hierop negeerde de eigenaar haar, waarna hij gewoon met zijn ogen draaide en wegstapte. Nochtans kon de keuken deze tip wel gebruiken.

Kortom; een redelijke kwaliteit van producten, een kok die het zout niet weet staan en nog nooit van een ander soort kruiden heeft gehoord en een eigenaar zo vol van zichzelf dat hij liever de klanten schoffeert dan effectief zijn gerechten te verbeteren.

Met deze degoutante attitude hopen wij van harte dat deze arrogante Captain Italia snel ten onder gaat met zijn zinkend schip.
Eén punt én een tip voor het vriendelijke meisje in de bediening. Ga ergens anders werken waar je beter tot je recht komt.

Datum van bezoek: juni 2020

Reizigers die Botticelli bekeken, bekeken ook

Nieuwpoort, West-Vlaanderen

In Botticelli geweest? Deel je ervaringen!