Vandaag geopend: 10:00 - 17:00

Meer info
vanaf 189,84 US$
Meer info
Beoordeeld op 14 juli 2020 via mobiele applicatie

Prachtig bewaard gebleven planetarium. Heel mooi dat het allemaal nog werkt en nog steeds waarheidsgetrouw is.
Leuke route met uitleg erbij over het zonnestelsel.

Datum van activiteit: juli 2020
Beoordeeld op 8 juli 2020 via mobiele applicatie

Heel interessant museum. Een aanrader. Mooie uitleg gekregen in de planetariumkamer. De originele verf zit daar nog op de muur en het plafond.

Datum van activiteit: juli 2020
Beoordeeld op 30 juni 2020 via mobiele applicatie

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de voorgaande beoordelingen. Alhoewel planeten en sterren niet mijn directe intetesse hebben vond ik het planetarium zeer indrukwekkend. De film was zeer informatief en laat zien dat Eisenga een genie was.
Mooi dat het zo goed bewaard is gebleven en vooral dat alles nog steeds werkt! En met bewondering gekeken naar de hele aansturing op zolder, alles met de hand gemaakt.
Ik heb de gids, die toelichting gaf bij het planetarium, beloofd om meer bekentenis aan dit mooie museum te geven, bij deze dus!
Na het bezoek doorgereden naar Dronryp (10 minuutjes rijden richting Leeuwarden) waar Eisinga begraven is. Zijn geboortehuis staat bij de kerk, evenals een beeld. Het was een mooie en bijzondere middag!

Beoordeeld op 28 juni 2020

Wat een ongelooflijke prestatie van Eise Eisinga. Sterren en manen enzovoort behoren niet tot mijn belangrijkste interesses maar zelfs ik was bekoord door hetgeen Eisinga verwezenlijkt heeft en door de mooie staat waarin alles nog verkeert, nog altijd werkend. Een indrukwekkende ervaring

Beoordeeld op 25 juni 2020 via mobiele applicatie

Een prachtig museum.
In de loop van het museum kom je steeds meer te weten over Eise Eisinga en het hoogtepunt is dan aan het eind zijn kamer met het planetarium en alle andere wijzers. Bekijk boven zeker het raderwerk!
De entree vonden we opmerkelijk laag (6 euro)