“Niet volgens verwachting”
Beoordeling van Menta

Menta
Laat maaltijden bezorgen
Geclassificeerd als nr. 32 van 130 Restaurants in Valkenburg
Beschrijving: In 2020 hebben wij voor het eerst de deuren van ons restaurant geopend. MENTA is een sfeervol Griekse restaurant gelegen in Valkenburg aan de Geul. Ons team bestaat uit jonge en enthousiaste medewerkers die zich 100% zullen inzetten om u een culinaire top ochtend, middag of avond te bezorgen. U kunt bij ons echt een avondje uit, met zijn tweeen, maar ook met vrienden en familie.
2 juli 2022 beoordeeld

Het is geen typisch Grieks restaurant zoals je dat gewend bent in Nederland. Dat maakt het interessanter om te proberen.

Plek:
Als je door Valkenburg loopt zie je allemaal restaurantjes in een drukke straat waarbij de terrassen helemaal vol zitten. Je waant je even in het buitenland. Dit restaurant zit daar één of twee straten achter waardoor je de drukte mijdt. Dat betekent ook dat het veel minder gezellig is als je buiten op het terras zit. Het terras zelf is erg klein en omdat het restaurant vrijwel op een hoek zit aan een relatief drukke weg, is er weinig gezelligheid.

Eten:
Een aantal gerechten moesten we mijden omdat mijn vrouw zwanger is. We kozen voor een grillmenu voor 2 personen waardoor we van alles een beetje konden proeven. Je moet dan niet denken aan het standaard Nederlands-Griekse Restaurant met een vleesmenu.
We kregen een klein bordje (ongeveer de grootte van een ontbijtbord) met op een apart groot bord de verschillende vleessoorten gepresenteerd. In een bakje apart kregen we nog wat friet met schil (onder het mom van crispy aardappel). Er was amper groente (niet eens genoeg voor 1 persoon). Dat wat er was, lag op het bord met vlees, alsof het bij de opmaak van het bord hoorde en niet per definitie als groentegerecht.
De verschillende vleessoorten waren droog en qua smaak niet goed bereid. Ik ben een liefhebber van Grieks eten maar dit was echt niet oké.

Personeel:
Het personeel spreekt Engels en is vriendelijk. Ze kwamen geregeld even controleren of langs lopen. Het was niet druk dus we hebben niet kunnen zien hoe ze onder drukte presteren.
Aan het eind werd ons gevraagd wat we er van vonden en daarbij heb ik eerlijk gezegd dat het niet goed was. Hij pakte het goed op en gaf aan dat ze juist hiermee verder konden.
We kregen nog een alcoholisch drankje aangeboden die lekker was.

Conclusie:
Wil je eten in Valkenburg en heb je niet gereserveerd, dan weet je zeker dat je hier terecht kan.
Wil je goed eten met een gezellige sfeer (maar wel druk), zorg dan dat je van tevoren hebt gereserveerd bij een ander restaurant.
Prijs/kwaliteit mag je zelf beoordelen. In mijn ogen niet in balans.

Datum van bezoek: juli 2022

25 juni 2022 beoordeeld

Vriendelijk personeel, heerlijk gegeten. Echte Griekse keuken, een echte aanrader!! Gezellige sfeer.

Datum van bezoek: juni 2022
26 mei 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

Lekker Grieks eten met een goede sfeer en Griekse muziek. Hier komen we graag weer terug. Alles is Grieks, inclusief de bediening.

Datum van bezoek: mei 2022
25 april 2022 beoordeeld

Fijn restaurant, zeer attent en gastvrij. Goede kaart met veel vegan en vegetarische opties. Wij hebben vegetarische gegeten en alles was vers bereid en voortreffelijk van smaak. De ijskoffie na is een aanrader.
Wij komen zeker terug.

Datum van bezoek: april 2022
31 maart 2022 beoordeeld

Een fijn en leuk restaurant! Heerlijk eten, een warm ontvangst, mooi interieur en lekkere muziek. Zeker een aanrader!

Datum van bezoek: maart 2022

Reizigers die Menta bekeken, bekeken ook

In Menta geweest? Deel je ervaringen!