“Zo maar binnengevallen. Wel verrast door de uitslag”
Beoordeling van Restaurant Kawop

Restaurant Kawop
Geclassificeerd als nr. 4 van 30 Restaurants in Lochem
Keukens: Belgisch, Frans
Dineropties: Diner, Reserveringen
Dineropties: Diner, Reserveringen
15 maart 2020 beoordeeld

Wij waren in Lochem om enkele dagen van de omgeving te genieten. We wilden uiteraard ook dineren maar dan niet in het hotel. We liepen alle restaurants langs maar vanwege de Coronabesmetting was er overal weinig drukte. Dit restaurant leek vanaf de buiten kant een goede optie.De kaart bevatte wel veel gerechten maar als carnivoor vond ik het aantal hoofdgerechten wat mager. Uiteindelijk gekozen voor de specialiteit de Ossehaasbiefstuk. Mijn partner had een hertenbiefstuk. Op de kaart staat dat de groen erbij zijn en dat was ook zo. Witlof, groene Asperges en aardappels lagen op het bord. Vooraf had ik nog wat friet bijbesteld en achteraf zie je dan dat je daarvoor bij moet betalen. De Ossenhaas was medium gegaard en dat was gevraagd. Deze was echt lekker. Ik heb nog niet zo heel veel keren hem zo lekker gegeten.
We wilden na het diner koffie bestellen en dan komt er ongevraagd allerlei chocolade bij zonder dat je dat besteld. Dan betaal je wel € 4,75 en de chocolade is best heel lekker maar ik had het netter gevonden als je dan een keuze hebt wel of geen chocolade. Als je bijvoorbeeld geen chocolade mag hebben dan kan je zonder tekst en uitleg kiezen voor alleen koffie. De wijn, we wilden een Merlot maar kregen een Cabernet Sauvignon Merlot combinatie voor € 4,95 per glas. De wijn was lekker maar ik vond de prijs niet niet echt in verhouding tot de smaak.

Alles bij elkaar lekker gegeten en dat gevoel overheerst wel. Toch wel een paar puntjes die ik genoemd heb die het dan net niet af maken. De bediening was overigens netjes en alert. De twee dames kwam veel voorbij en hielden onze tafel goed in de gaten. Daar was dus geen negatieve opmerking aan de orde.

Datum van bezoek: maart 2020

21 december 2019 beoordeeld

In het kader van Wild Eten in de Achterhoek hebben wij in restaurant Kawop een 4-gangenmenu genoten (en dat 'genoten' is lekkerlijk bedoeld!) Prima ambiance, vriendelijke en efficiënte bediening en bijzonder smakelijk eten! De afzonderlijke gerechten waren zeer goed op elkaar afgestemd en smaakten verrukkelijk. Een ervaring die vraagt om een herhaling.

Datum van bezoek: december 2019
29 oktober 2019 beoordeeld

Dit restaurant serveert een heerlijk wildmenu in het huis waar vroeger de Begijnen woonden (Kap(w)op als je naar buiten gaat riep Moeder overste). de gerechten zijn verfijnd met goede combinaties en niet zwaar. De wijn is goed (maar niet bijzonder).

Datum van bezoek: oktober 2019
27 september 2019 beoordeeld

Meerdere keren gegeten. Eigenwijze maar verrassend lekkere wijnen. Met wild worden lekkerste dingen gedaan. Akoestiek is wat moeilijk en het is er gauw erg warm.

Datum van bezoek: december 2018
18 augustus 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Slechte waar voor je geld. 32 euro voor 2 gangen die niet veel bijzonders waren en voor friet en salade moet je zelfs extra bij betalen, wat er niet bij werd gezegd! Vrij bijzonder voor een restaurant dat zich zo chique voordoet. Amuse was toastjes met auberginespread... had wat mij betreft ook wel wat hoogstaander gekund.

Datum van bezoek: augustus 2019

Reizigers die Restaurant Kawop bekeken, bekeken ook

In Restaurant Kawop geweest? Deel je ervaringen!