Fundacion Real Escuela Andaluza del Arte Ecuestre

Meer info
vanaf 112,44 US$
Meer info
Beoordeeld op 23 december 2016

Op verzoek van mijn vrouw ,een bezoekje aan de Spaanse rijschool "Andaluza de Arte Ecuestre" gebracht, mijn verwachtingen waren niet echt hoog gespannen! Maarrrrrrrr! ik heb genoten van de voorstelling. Voor paarden liefhebbers is dit natuurlijk schitterend.
Bij binnenkomst hoor je direct "niet fotograferen enz enz: jammer Toch heb ik stiekem foto,s gemaakt !
Tip : breng ook een bezoek aan het museum waar veel koetsen en ander paardenspul te zien is

Datum van activiteit: december 2016
Beoordeeld op 2 december 2016 via mobiele applicatie

Geweldig om de prachtige Andalusiërs te hebben zien trainen! De rondleiding (door een uitstekend Engels sprekende gids) was erg interessant en leerzaam, en ook nodig om de stallen te mogen bezoeken (en die wil je echt zien! :-)).

Je hebt dagen met shows en dagen met training. Dit zijn vaste dagen, staan op de website. Ik heb bewust gekozen voor een trainingsdag en dat was voor mij een uitstekende keus. Voor mensen die zelf niet in de paardensport zitten is een show wellicht leuker. Je kon de paarden zowel in de binnenbak als in de buitenbakken aan het werk zien.

Ook kun je het 'paleis' bezoeken, waar een zeer informatief museum in gevestigd is. Daarnaast kun je het koetsencomplex verderop in de straat bezichtigen in museumvorm. Hier staan heel veel koetsen en ongekend veel tuig tentoongesteld. En erg leuk: je kunt vrij rondlopen door het stallencomplex van de koetspaarden! De stallen van de rijpaarden waren enkel met gids te bezoeken.

Bovenstaand allemaal voor de bijzonder scherpe prijs van €11,- per persoon!

De openingstijden zijn krap, van 10.00 tot 14.00 uur. Zeker gezien de uitgebreidheid van de musea en het eindeloos naar de paarden kunnen/willen kijken, is het zaak dat je om 10.00 uur op de stoep staat! Let op: het complex is gevestigd middenin de stad en heeft geen eigen parkeervoorziening. Parkeren kan op een nabijgelegen parkeerterrein, maar het duurde even voordat daar een plek beschikbaar kwam. Een parkeergarage heb ik niet gezien.

Datum van activiteit: december 2016
Beoordeeld op 24 oktober 2016 via mobiele applicatie

Je krijgt een mooie rondleiding van de school en je kan tevens de ruiters zien oefenen . Je hebt een extraticket voor bezoek aan de koetsen . Je kan ook naar een mooie documentaire kijken op beide plaatsen . Waar voor uw geld !

Datum van activiteit: oktober 2016
Beoordeeld op 11 oktober 2016 via mobiele applicatie

Prachtige locatie en fantastisch om te zien en horen hoe men samen met de paarden dressuur tot echte kunst maakt! Een must voor paardenliefhebbers, maar zeker ook heel interessant voor anderen. Prachtige paarden en je voelt de passie hier echt leven!

Datum van activiteit: oktober 2016
Beoordeeld op 11 september 2016 via mobiele applicatie

De Spaanse rijschool is ook in ons land een begrip. Ze is in de jaren 60 gestart en men kan iedere dag een bezoek brengen,voormiddag, en de trainingen aan het werk zien. Er is een geleid bezoek van de stallen 1/2u . Wil men echter een voorstelling bijwonen dit is enkel op donderdag om 13u. Tickets best op voorhand te kopen. Inbegrepen is ook bezoek aan het koetsen museum en zelden zo mooi blinkende koetsen gezien.

Datum van activiteit: september 2016