“Beste adres voor een culinair feest!”
Beoordeling van Barok Restaurant

Barok Restaurant
Geclassificeerd als nr. 8 van 183 Restaurants in Genk
30 november 2023 beoordeeld

Voor een verjaardag nog maar eens zo'n heerlijk caviar- menu besteld. Chef Vital van restaurant Barok is een ware kunstenaar als het om gebruik en presentatie van Royal Belgian Caviar gaat.
Zo genoten we van die geweldig lekkere en nootachtige oscietra caviar in combinatie met handgedoken coquilles, ceviche van gestreepte zeebaars, King krab poot en zeewolf. Ieder gerechtje was subliem! Voor ons het beste geniet- en feestadadres!

Datum van bezoek: november 2023
    • Sfeer

4 oktober 2023 beoordeeld

We waren er als de kippen bij om het nieuwe menu van restaurant Barok te proeven. Het was begin Oktober en buiten was het meer dan 20 graden. Met aperohapjes bestaande uit gebakken inktvis met fijne tartaar, pompoenwafeltjes met zuiderse kruidenkaas en filigraanfijne kletskopjes van sesam en maanzaad, wist de Chef de volhardende zomer met de aanstormende herfst te verzoenen.
Bij een frisse bries Riesling werden we getrakteerd op een
warm gerookte zalm met knolselderpuree en daarbij een varkenswangetje met Texelse mosterdcaviar op een bedje van zuurkool, genappeerd met een sausje van gember en wortel.
Wat een geslaagd huwelijk!
Bij een Chileense Viognier snoepten we van een reuze
langoustine en degusteerden we de beste bisque van grijze garnaal van hier tot in Oostende.
Een nazomers roomijs van ganzenlever op brioche gaf de gerookte paling op een mousse van aardappel net die finishing touch, en daarbij dronken we een Siciliaanse Chardonnay.
Een biologische Spaanse Merlot
werd geschonken bij een zalig duifje van Anjou, gegaard op drie manieren, en afgewerkt met beukenzwammetjes, aardpeer, rode kool en zwarte chocolade.
Bij een fruitige Banyuls smolten we helemaal voor een kruidig speculoostaartje met warme vijg, wit chocolade ijs en sinaassaus.
Bij de koffie refereerde de studentenhaver van zwarte chocola met noten en rozijnen naar het startende academiejaar terwijl de warme oliebollen met oranjebloesem aan sinterklaastijd en een vleugje sneeuw deden denken, en de in pasteltinten gehulde macarons deden dromen van een terrasje in Parijs in de prille lentezon....Kortom, het oktobermenu is weer een festijn van smaken, herinneringen en van mooie tijden om naar uit te kijken.

Datum van bezoek: oktober 2023
    • Sfeer
9 september 2023 beoordeeld

We Hadden geopteerd voor de menu.
Al's starter Hadden we een krokante makreel met sushi, een echte aanrader, het volgende gerecht de tarbot was echt een culinaire smaakbom. De diamanthaas smolt op je tong. Kortom geweldige ervaring.
De bediening was ook echt van hetzelfde klasseniveau!

Datum van bezoek: september 2023
6 september 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk gedineerd op een hoog niveau.
Het 5-gangen menu was heerlijk en de aangepaste wijnen waren super.
Bij het aperitief krijg je reeds een hoogstaand hapje, en bij de koffie huisgemaakte lekkernijen.
Echt een aanrader.
Wij gaan elke maand terug om dan van het nieuwe menu te proeven.
Dit is nog eens een echt restaurant met Frans-Belgische keuken op een top gastronomisch niveau. En nog betaalbaar! Zo vind je er niet veel meer.
Echt een aanrader voor iedereen die eens een avond echt wil genieten.

Datum van bezoek: augustus 2023
27 augustus 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit is een parel. Zelden zo lekker gegeten. Niet voor een snelle hap :-) Gezellig interieur, prachtige gerechten. Graag snel een volgende bezoek...

Datum van bezoek: augustus 2023

Reizigers die Barok Restaurant bekeken, bekeken ook

Genk, Limburg Province
Genk, Limburg Province

In Barok Restaurant geweest? Deel je ervaringen!