“De moeite”

Gusto
Geclassificeerd als nr. 8 van 181 Restaurants in Genk
Keukens: Belgisch, Frans, Vis en zeevruchten, Wijnbar
Dineropties: Na sluitingstijd, Lunch, Diner, Ontbijt, Reserveringen
Beschrijving: Gusto is een trendy, design restaurant in hartje Genk. De zaak wordt bezield door een jong team met aan het hoofd Ardan Boffé geflankeerd door zijn zus en zijn vriendin. Wij staan samen voor hoogwaardige, kraakverse ingrediënten, verfijnd gebracht in een sympathiek, gastvrij, no-nonsense kader. Gusto staat open voor iedereen, dus niet enkel voor de hippe hotelgasten van Carbon hotel. De dag begint in Gusto met de ontbijtjes, op werkdagen uitgeserveerd tot 10u, in het weekend tot 11u. Onze ontbijtdames verzorgen de lekkerste ontbijtjes van buffet tot uitgeserveerd luxe ontbijt in verschillende gangen. Voor elk wat wils. Aangezien we zeer vroeg open zijn, kiezen heel wat Genkenaren ervoor om de eerste kop koffie met krant bij ons te nemen, dit zorgt voor een gezellige mix van Nationale en Internationale gasten. 's Morgens lopen onze leveranciers af en aan met de ingrediënten voor de dag. Vanaf 12u werkt onze chef voor u in een open keuken, met dagverse producten. De kaart is klassiek Belgisch-Frans geïnspireerd, modern en verfijnd gebracht. Speciaal op de kaart is ook onze sushi & sashimi. Een logische keuze vanwege de dagverse aanvoer van verse vis. Elk gerecht is een kunstwerkje op het bord. Drinkt u graag een glas wijn dan hebben we goed nieuws. Wij hebben 20 wijnen die per glas geschonken kunnen worden via ons enomatic systeem in de wijnbar. Dit uiteraard naast onze zeer uitgebreide wijnkaart, waarin tal van bekende en minder bekende parels verscholen zitten. Dit betekent echter niet dat we geen aandacht schenken aan onze huiswijntjes, die ook met zorg en oog voor kwaliteit geselecteerd worden. Speciaal aan Gusto, in tegenstelling tot vele andere restaurants, is de degustatiekaart (Een apart stukje in de menukaart) Deze degustatiekaart laat toe om al onze à la carte gerechten in kleinere porties te bestellen. Zo kan eenieder naar hartelust gerechtjes combineren, zonder te vervallen in een eentonigheid van smaken. Een culinaire reis kan beginnen. Ook gin en grappa liefhebbers kunnen ook hun hart ophalen. We kijken steeds uit naar nieuwe smaken op de markt en serveren deze steeds met de gepaste tonic en garnituren. Onze lunchformule op werkdagen is erg leuk omdat die toelaat aan de vaste prijs van 28 euro pp, 2 gerechtjes te kiezen uit de degustatiekaart incl koffie of dessert. Voor 28 euro pp behoren dus ook alle dagverse luxe producten zoals kreeft, kingkrab, Black Angus ossenhaas etc tot de mogelijkheden. Niks staat u natuurlijk in de weg om te klassiek te kiezen voor een lekker garnaalkroketje gevolgd door een stukje ossenhaas met handgesneden frietjes. Ook vegetariërs krijgen steeds een leuk dagvers alternatief. Ook daar weer dus, geheel de vrije keuze om nieuwe gerechtjes te proberen aan een uiterst voordelig tarief. Dineren moet een totaalbeleving zijn. U kan daarom beginnen met een aperitief in de wijnbar met een hapje of op een van onze terrassen om vervolgens in het restaurant rustig te tafelen. Wil u zich laten verrassen? Kies dan voor een van onze menu's al dan niet met aangepaste wijnen. We hebben 3 formules: Seizoensmenu (Klassieke porties, seizoensgebonden ingrediënten) , Klassiek Menu (Klassieke ingrediënten van zeer hoogwaardige kwaliteit, die iedereen lust, normale porties) of het degustatiemenu (Verfijnde gerechtjes in kleinere porties, min 4 gangen, zodat u een minimum van diverse smaken en gerechtjes kan proeven) Wenst u iets te vieren? Feestelijke gebeurtenissen zoals verjaardagsfeestjes, familiefeesten, babyborrels, jubilea, huwelijksdiners, recepties, walking dinners, barbecues in de zomer, worden op maat door ons verzorgd rekening houdende met uw budget. We zijn hier in gespecialiseerd en kunnen u van begin tot eind begeleiden en zo u wenst tips en advies geven om zo perfect mogelijk datgene te verwezenlijken wat u voor ogen heeft. Kleine extra's die een wereld van verschil maken. Neem contact met ons op, voor vrijblijvende info of reserveer uw tafeltje. Alvast hartelijk dank voor uw interesse in Gusto!
8 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Bij aankomst weinig volk in het restaurant. De obers stonden klaar aan de toog. We werden correct onthaald. Aperitief werd aangeboden en een hapje. Het aardappelwafeltje ziet er mooi uit maar qua smaak was er weinig aan/koud, denk dat het warm lekkerder is.
Als vegetariër apprecieerde ik dat de chef een volledige vegetarische menu wou aanbieden, ook zonder vis.
Bediening had i h begin v d avond oog voor alles, tempo bediening en krijgen van het eten was in balans. Naarmate het drukker werd merkte we wel op dat er door de bediening net iets te weinig overzicht was. Eerst werden we bediend door twee obers, later op de avond zagen we één ober niet meer terugkomen, lang wegblijven. De ober keek heel goed op alle tafels en corrigeerde daar zoals het moet maar hij verkeerde bijna in een trance of tunnelzicht naar glazen etc. Tip: kijk rond naar alle tafels. Soepje en hoofdgerecht waren zeer lekker. Vegetarische lenterolletjes ook zeer lekker. Er werd gevraagd of we extra brood wensten. Op ons dessert iets langer moeten wachten maar voor ons nog net binnen de normen. Fijn dat er nog een extraatje aangeboden wordt bij koffie/thee. De prijs voor een glas wijn vond ik aan de dure kant, ik vroeg een zachte rode wijn mr kreeg toch eerder een meer kruidige wijn.
Voor ons een positieve ervaring en we gaan zeker terug.

7 augustus 2018 beoordeeld

Gezellig terras, binnen heerlijk koel, topkeuken en buitengewone service! Aanrader voor al wie eerst in Genk gaat shoppen!

7 augustus 2018 beoordeeld

Op een heerlijke zomer avond een verjaardag gevierd op het buiten terras. Ondanks de warme zomer dag perfect te genieten. Degustatie menu genomen 5 gangen met aangepast wijnen. Prima menu met juist afgemeten porties en voldoende wijn uit een goed assotiment.

5 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vriendelijke ontvangst en prima bediening.Het eten was heel lekker en goed verzorgd.Wijn aan de prijzige kant.Zeker het proberen waard.

1 augustus 2018 beoordeeld

Bij het aperitief heel goed en vriendelijk bediend geweest door een ouder dame, voor diner hadden wij een (ruime) tafel gereserveerd in het hotel zelf.
Daar liep alles een beetje in het honderd:
Reeds bij het brengen van een eerste drankje liep het fout, een verkeerde drank werd geserveerd.
Als voorgerecht voor de garnaalkroket gekozen, maar wat ze brachten was een ander voorgerecht, deze hebben ze geruild.
De garnaal kroket was super heerlijk.
Een fles wijn gekozen, de (jongere) dienster kwam deze openen aan tafel, schonk een beetje in het glas van mijn echtgenoot, zette de fles op tafel en vertrok.
Later kwam ze terug en schonk mij in met de nodige druppels op tapijt!
Ook bij het hoofdgerecht kwamen ze met de verkeerde borden, gekozen voor de parelhoen wat op zich geen goede keuze was (2 stukjes borstvlees), droog, zonder smaak, geserveerd.
De munt tee was heel lekker maar de cappuccino was een gewone koffie!

Reizigers die Gusto bekeken, bekeken ook

Genk, Limburg Province

In Gusto geweest? Deel je ervaringen!