“Lekker eten en drinken in een Spaanse sfeer”
Beoordeling van La Peña

La Peña
Geclassificeerd als nr. 31 van 183 Restaurants in Genk
Prijsklasse: € 4 - € 24
16 oktober 2022 beoordeeld

Gelukkig hadden we gereserveerd want het restaurant zat goed vol, zoals het eigenlijk hoort te zijn op een zaterdagavond in de gezellige Vennestraat.
Er heerste een drukke, rumoerige , leuke zuiderse sfeer waarbij ik me echt in het zuiden waande. Wat natuurlijk ook impliceert dat de bediening soms nogal chaotisch verliep, sommige bestellingen wat verkeerd waren wat in een ander restaurant misschien tot wat frustraties zou kunnen leiden, maar hier niet omdat het steeds met een glimlach door het personeel werd opgelost en door het lekkere eten uiteindelijkalle kleine mankementjes ruimschoots werden goedgemaakt.
Tip 1: neem een fles wijn, er is een mooie keuze uitstekende wijnen.

Datum van bezoek: oktober 2022

3 oktober 2022 beoordeeld

Mijn echtgenote had tapasschotels besteld om af te halen op mijn verjaardag.
Ze had telefonisch doorgegeven DRIE Tapas Variadas deluxe. Deze schotel staat enkel in het menu voor twee personen en kost dan € 57,50.
Samen met de rest was ik dus voorbereid op 285 euro. Ik moest echter veel minder betalen.
Maar... bleek toen ik thuis kwam dat er slechts één zulke schotel bij was.
Toen ik belde kreeg ik te horen dat iemand aan de telefoon had genoteerd Tapas Variadas deluxe voor drie PERSONEN, omdat dat niet gaat voor drie hadden ze er dus EEN van gemaakt (voor twee personen dus). Men kent dus de eigen menukaart niet. Gevolg: wij hadden te weinig eten en mijn vrouw heeft de hele namiddag ik de keuken gestaan om al improviserend voor eten te zorgen. Verjaardagsfeestje om zeep.
Niet meer voor ons hier, ook al is men nog zo vriendelijk.

Datum van bezoek: oktober 2022
24 juli 2022 beoordeeld

Met een groep een paella workshop gedaan. Dat was uitstekend: heldere instructie en goed geoutilleerde keuken. Later werd het in het restaurant opgegeten. In een fijne ambiance smaakte de paella heerlijk.
Ik bestelde een droge, witte wijn. De huiswijn was op en ze boden een Garnache blanca aan. De eerste was koel en op de juiste temperatuur. De tweede was lauw en ik besloot bij de volgende bestelling dat de melden. De derde keer bestelde ik weer een glas van deze wijn met het verzoek koel te serveren. Kreeg het lauwwarm geserveerd. Gereclameerd; kreeg toen wijn retour met koel gemaakt glas. Uiteindelijk maar ijsklonten in de wijn gegooid. Jammer.

Datum van bezoek: juli 2022
22 juli 2022 beoordeeld

We waren hier met vrienden, gezelschap van 4. We zouden gaan voor de "excelente" tapasschotel voor 4 en vroegen of we genoeg tijd zouden hebben (+/- 1u40min) voor we moesten vertrekken naar de cinema. Dit zou niet voldoende zijn. Toen vroegen we of we genoeg tijd zouden hebben voor de kleinere royal tapasschotel en dit zou geen probleem zijn.

We genoten van de schotel in meerdere rondes en van lekkere cocktails. De rondes volgden elkaar wel traag op. De zaak zat niet helemaal vol (2/3 ongeveer + leeg terras), maar je merkte dat het personeel het moeilijk getrokken kreeg. Met nog 45 minuten over hadden we nog 2 rondes/borden te gaan. We vroegen meermaals om een update en suggereerden dat ze de laatste ronde zouden laten vallen. De mannelijke garcon reageerde wat geagiteerd en zei dat het druk was en dat er niet genoeg tijd was voor de royal schotel. De voorlaatste ronde kwam 15 minuten voor ons vertrek en de allerlaatste 5 minuten ervoor. Het laatste gerecht (patatas bravas) was nog gloeiend heet en door tijdsgebrek hebben we het niet kunnen opeten.

Wat ook vreemd was dat men ons verschillende antwoorden gaf als we vroegen wat er nog zou komen (hoeveel rondes/borden/tapas). Dit gaf ons op het einde de indruk dat men ons vlug-vlug wat 'patatas bravas' als laatste gerecht gaf in plaats van onze normale schotel (die meer tijd zou kosten). Losse aardappelstukjes voelde wat vreemd aan als afsluiter. Misschien een misverstand, maar gezien de verschillende antwoorden en de gejaagde bediening is het een idee dat bij ons bleef hangen.

We hebben dus lekker gegeten, maar de laatste 45 minuten waren opgejaagd en we hebben niet genoeg tijd gehad om alles op te eten. Ondanks dat men ons in het begin verzekerde dat we genoeg tijd zouden hebben voor die kleinere royal schotel. Als men het beter had ingeschat op voorhand, hadden wij een veel aangenamere avond gehad en was dit waarschijnlijk een 5-sterren review geweest.

Datum van bezoek: juli 2022
6 juni 2022 beoordeeld

Geweldige keuken en bediening.Zelfs tijdens de avondmarkt heel vlot en vooral vriendelijk geholpen! Echt een aanrader

Datum van bezoek: juni 2022

Reizigers die La Peña bekeken, bekeken ook

Genk, Limburg Province

In La Peña geweest? Deel je ervaringen!