“PUUR”
Beoordeling van Restaurant U

Restaurant U
Geclassificeerd als nr. 30 van 177 Restaurants in Genk
9 december 2017 beoordeeld

Fijn concept , eerlijke keuken en gezellige bediening. Echt een meerwaarde voor genieters die op zoek zijn naar een pure keuken.

28 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Eindelijk een frisse wind door het Genkse! Dit soort restaurant waren wij wel al in de grootsteden tegengekomen, maar nog nooit zo dicht bij huis. Zalige, pure smaken. Fijn concept, met zicht op de kok. Jammer dat het volzet was toen we een tweede poging deden. Volgende keer reserveren we zeker op tijd! En dat gaat niet lang meer duren ...

19 oktober 2017 beoordeeld

Een andere manier van tafelen. Je moet kunnen open staan voor andere gasten. Gewoon leuke gerechten (veel veggie) die je ergens anders niet op de kaart ziet.

1 oktober 2017 beoordeeld

Heel mooie ontdekking gedaan in een zijstraatje van de Vennestraat. Een straat waar al veel leuke restaurantjes zijn bijgekomen de laatste 3 jaar, maar dit is toch nog een ander niveau.In een oud pand hebben enkele gasten een fris, heel strak , bijna minimalistisch restaurantje in elkaar gestoken. Het is eigenlijk één grote toog in U-vorm waar iedereen rond zit terwijl je de kok kan observeren tijdens het klaarmaken van de gerechten. Ze zijn met 2 , dus de kaart is beperkt tot enkele voorgerechten en hoofdgerechten en 2 desserts. Voor de wijn kan je kiezen tussen 3 wit en 3 rood. De gerechten zijn heel actueel, modern, nieuw, de keuken van vandaag die je in Genk eigenlijk nog niet vindt maar wel in de grootsteden Antwerpen, Brussel, Londen. Creatief werken met granen en groenten. Een beetje de stijl van Ottolenghi (Nopi) maar dan nog op Genks niveau.Voor de personen die nog niet vertrouwd zijn met deze nieuwe keuken vraagt het toch wat openheid van geest. Het is lekker op smaak, fris, feel good. Aan de wijnselectie zou ik nog wat werken en het appel dessertje was ook niet het sterkste gerecht. Maar dikke proficiat hoe één kok en één assistent 30 man tijdig kon bedienen, elk met een volledige menu. Laat dit de magneet zijn om meer van dit type restaurantjes aan te trekken

15 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Na een tip van een collega bij het restaurant beland. Vriendelijk onthaald door de kok en fijn plaatsje aan het werkblad en het fornuis ontvangen. De menu bestaat uit vis, vlees en een veggie optie. Beide vegetarisch zijnde, dus de veggie optie uitgeprobeerd. Super lekkere gerechten met oog voor detail. De zaak en het eten ademt sfeer, gezelligheid, smaak en eerlijkheid uit. Ook de biertjes en wijntjes waren goed geselecteerd. Wij gaan zeker terug, gezellige avond, meer van dat!

Reizigers die Restaurant U bekeken, bekeken ook

Genk, Limburg Province

In Restaurant U geweest? Deel je ervaringen!