“Gezellige avond, lekker eten met vrienden”
Beoordeling van Il Fornello

Il Fornello
Geclassificeerd als nr. 76 van 184 Restaurants in Genk
10 augustus 2017 beoordeeld

Heel verzorgd restaurantje zonder pretenties. Lekkere pizza's en een ruime keuze aan pasta's. Mijn voorkeur gaat naar de pizza. Aan bieren ook een goede waaier aan keuzemogelijkheden. Ik heb honingbier geprobeerd, echt de moeite, best lekker :-)

Datum van bezoek: april 2017

11 juni 2017 beoordeeld

Hier nogmaals op zondagavond geweest en nu gekozen voor een pasta bolognaise. De porties zijn altijd zeer zeer ruim. Maar de pasta bolognaise kon mij niet bekoren qua smaak. Toch zijn er veel mensen die hier pasta eten. Mijn vriend had een pizza en was tevreden. Bediening is vriendelijk en de zaak is mooi en zeer proper.

Datum van bezoek: juni 2017
20 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik kom hier al jaren regelmatig, steeds lekker eten, steeds vriendelijke bediening!
Het is wel een zaak dat leeft, dus rustig in alle stilte dineren kan je hier niet.
Maar als je dat niet nodig vindt kan je hier altijd terecht.
Vooraf even bellen om te zien of er plaats is of reserveren kan wel handig zijn aangezien het bijna altijd vol zit in het weekend!

Datum van bezoek: mei 2017
18 mei 2017 beoordeeld

Met vrienden nog maar eens een Pizza gaan eten in Il Fornello. Gewoon TOP. Wie deze pizza's geen 10/10 geeft zal méér dan waarschijnlijk overal wel kritisch zijn. Voor die één goede raad. Doe het zelf.

Datum van bezoek: mei 2017
22 februari 2017 beoordeeld

Hier zondagavond gestopt voor een eerste bezoekje. Ikzelf had deze zaak nooit gevonden want is gelegen ver buiten het centrum van Genk en dan in een zijstraat waar je geen restaurant zou verwachten. Maar dit zie ik niet als een minpunt. Vele auto's geparkeerd en uiteindelijk toch een plaatsje gevonden.
De zaak is mooi en netjes binnen met een open keuken. Het was er zeer druk. Toch waren er nog tafeltjes vrij want het is een ruime zaak.

De menukaart is zeer uitgebreid. Tal van pizza's en pasta's ook verschillende soorten van deegwaren. Ik koos voor een pasta met scampi's en look en tomatensaus zonder room. Mijn vriend een pizza quatro formaggio en vooraf een anti pasti. Het werd mooi geserveerd en vers.

Vervolgens kwam het hoofdgerecht. Zijn pizza was een reuze meevaller omdat de vierde belangrijkste kaas aanwezig was en de bodem een dunne korst had.
Mijn pasta met scampi's, linguine, was een zeer ruime portie. Ik wist al vooraf dat ik dit nooit die zondag nog zou opeten.
Voldoende gekuiste scampi's aanwezig ook de look zoals gevraagd. Maar ik vond niet de smaak die ik zocht. De meeste mensen keren er ook met pakketjes naar huis vanwege de grote porties. Op vele tafels zag ik schotels met pasta's.
Ik zal hier zeker nog eens teruggaan voor een ander gerecht om mijn waardering te vervolledigen.
Prijs is een absolute meevaller in deze zaak. Vriendelijkheid absoluut aanwezig.
Ook de dranken zijn aan zeer democratische prijzen.
En de ruime variatie op de kaart is zeker een extra troef. Nu mijn smaak hier nog vinden ...

Datum van bezoek: februari 2017

Reizigers die Il Fornello bekeken, bekeken ook

In Il Fornello geweest? Deel je ervaringen!