Travelocity
eDreams
Orbitz.com
Beoordeeld op 20 november 2017

Van 7 tot 14 oktober verbleven wij in deze accommodatie, die ik via Google gevonden had. Je moet er 5 minuten voor naar boven rijden vanaf de gezellige kustplaats Cogoleto. In deze tijd van het jaar is dit complex vrijwel leeg en het zwembad is niet meer in gebruik. Maar ook voor deze tijd van het jaar is het een geweldige plek. Een adembenemend uitzicht op de Ligurische zee (zeezicht moet je wel aanvragen) en het weer was fantastisch. We hebben iedere dag in zee gezwommen. In de ochtend lekker in het zonnetje ontbeten, genoeg plek om rond het huisje een plek in de zon te vinden. De eigenaar was bijzonder vriendelijk, belde mij zelfs in Nederland om af te spreken waar de sleutel lag, mocht hij er even niet zijn, en stuurde via whatsapp een foto met aanwijzingen. Het huisje is verder ruim en vrij basaal, zonde extra luxe. Keurige badkamer en slaapkamer met goed bed en veel kastruimte. De locatie zorgt ervoor dat je je de koning te rijk voelt. Er dan is er op 2 minuten lopen ook nog eens een geweldig restaurant, waarvoor de Italiaanse families via een weg met veel haarspeldbochten naar boven rijden. Maar dat is het helemaal waard! De service was in deze tijd van het jaar beperkt, maar we konden alles vragen of vinden wat we wilden.

Kamertip: Vraag om zeezicht. Als je kleine kinderen hebt en er in de zomer bent, kies voor een soort binnenplaats met gras en toegang tot zwembad
Datum van verblijf: oktober 2017
Beoordeeld op 26 augustus 2016 via mobiele applicatie

Mooi iets gedateerd en centraal gelegen complex met schitterend uitzicht. Het park heeft geen winkel, maar je kunt dagelijks bij de receptie brood en melk bestellen. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. WIFI is aanwezig voor een gering bedrag en bruikbaar bij receptie en zwembad. Ook is er een wasservice aanwezig. Gebied erom heen is ook mooi met leuke dorpjes, steden en boulevards die met elkaar verbonden zijn middels een lange kuststrook.

Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 15 augustus 2016 via mobiele applicatie

Op de diverse forums lazen we wisselende berichten.... Wij hebben een week volledig genoten... De mensen van de receptie zijn gewoon erg vriendelijk, het zwembad inclusief de geweldige barman/badmeester is een paradijs met geweldig uitzicht op Genua en de kustlijn. Het appartement voldeed en was schoon. Zelfs de bedden waren prima. We troffen het met de buren, Italianen gelukkig! Het complex is geschikt voor gezinnen net kids tot ca 12 jaar... Voor de doelgroep erboven os vrij weinig te doen. Heerlijke week gehad en genoten van alles met als toetje mooi vuurwerk ook het restaurant op het complex trekt terecht klanten uit de hele regio aan!

Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 1 september 2015

Leuke accommodatie! Prachtige ligging hoog boven Cogoleto, goede service, fijn ruim zwembad met veel ligbedjes en een gezellig barretje, SUPERgoed restaurant (niet heel goedkoop maar heerlijke echte Italiaanse gerechten) zit elke avond vól dus reserveren!!. De airco deed allen zijn werk niet heel goed. Maar verder eigenlijk niets op aan te merken.

Kamertip: Appartement 1 heeft geen goede airco. Zeezicht is in vrijwel alle app niet nodig om bij te boeken.
Datum van verblijf: augustus 2015
Beoordeeld op 3 augustus 2015

Allereerst ben ik best een kritisch iemand als het aankomt op onze vakantie. Dit wil niet zeggen dat we zo maar alles afkraken of de hemel in prijzen zonder goede onderbouwing.

Goed, de communicatie allereerst tijdens het boeken. Men schrijft in goed Engels retour en probeert je op uitstekende manier te woord te staan om tot een boeking te komen. Hierover enkel lof.

De locatie zelf:
Het resort zag er op de foto's erg mooi uit. Helaas zijn de foto's inmiddels wel al een paar jaartjes oud. Zoals bekend is, schijnt het zonnetje erg fel in deze regio met als gevolg dat de boel er ook al snel wat gedateerd uit ziet.
De muurtjes zijn niet meer zo wit als voorheen. De tuinen zijn niet meer zo mooi als zou kunnen (onderhoud blijft hier duidelijk achter).
Voor zover wij het konden beoordelen was het hier voornamelijk gericht op noodzakelijk onderhoud. Verder preventief onderhoud om de boel up to date te houden lijkt ons niet te gebeuren. Dat zal helaas in de toekomst enkel maar meer worden.
Zoals bekend is het niet geheel duidelijk waar je je dient te melden. Een bordje bij aankomst op het "resort" zou dat moeten vereenvoudigen.

Het inchecken:
We waren te vroeg (14.00uur), en moesten wachten tot onze villa beschikbaar was. We zouden een villa met zeezicht krijgen welke pas beschikbaar zou zijn om 16.00uur.
Om ons wat tegemoet te komen kregen we een bonnetje voor wat drinken bij het zwembad. Dit bonnetje was echter enkel geschikt voor een glaasje "sinaasappelsap" of koffie/thee. Om 16.00uur konden we dan ook keurig in ons huisje welke onder begeleiding werd open gedaan.

De villa:
Wij zaten buiten de appartementen in een villa bestaande uit een woonkamer, slaapkamer en badkamer. Het kinderbedje stond zoals gewenst ook beschikbaar opgesteld in de woonkamer.
De villa was schoon en de bedden waren keurig gedekt. De airco stond al even aan maar had een lekkage in het plafond welke in korte termijn opgelost werd door de onderhoudsman.
De villa is redelijk compleet. Als we dan wat op moeten noemen om mee te nemen dan is dat het volgende:
Afwasmiddel (geen vaatwasser aanwezig)
Theedoek (wel handdoeken beschikbaar maar geen theedoek)
Broodmes en snijplank (broodjes zijn op het resort te bestellen maar moeten gesneden worden)
Vuilniszakken om het afval af te kunnen voeren (enkel 1 aanwezig)
Toiletpapier (enkel 1 rol aanwezig)
Wij hebben bewust voor een villa gekozen, daar deze wat meer ruimte en privacy bieden als een appartement. Wel wat verder lopen naar het zwembad maar toch.
Wat wel opviel was dat ook hier het onderhoud wat achter blijft, op enkel het noodzakelijke of hetgeen gemeld wordt. Een korte controle zou zoiets toch ook moeten voorkomen?
Wat voorbeelden:
Keukenkraan spuit water tegen de wand aan tijdens water tappen
Keukenkastje van de prullenbak gaat bij gebruik oven niet meer dicht (uitzetten door warmte)
Douchedeuren sluiten niet meer volledig
Douchekop in houder zit enorm los. Door hoge waterdruk spuit deze uit de houder.
Functioneren airco (was bij ons een dag defect) na uittrekken alle stekkers in de villa starte deze wel weer op.
Handvat vriesvak koelkast ontbreekt. Hierdoor is deze lastig te openen.

Verder is zoals vermeld de villa wel compleet. Er is een grote koelkast met vriesvak, een oven, 2 pits gasfornuis en kookpannen alsmede een steelpan.
De TV is ronduit enorm klein (volgens mij nog kleiner als 52cm?) maar we zijn op vakantie dus vooruit, een spelletje yahtzee is dan net zo leuk.

De slaapkamer was ruim te noemen met goede mogelijkheden om spullen op te bergen. Er staat nog een kast meer tussen badkamer en slaapkamer dus bergruimte is er afdoende.
De airco blaast zowel in de badkamer als in de slaapkamer en woonkamer. Deze is echte wel redelijk luid. Maar met de warmte aldaar neem je dat al snel voor lief.
Onze dochter sliep op de slaapbank in de woonkamer en het kinderbedje hadden we ook in de woonkamer staan.

Het zwembad:
Het zwembad ligt tussen de appartementen in. Vanuit de villas is dit een klein stukje lopen. Er is permanente bewaking door een badmeester aanwezig bij het zwembad. ligstoelen en parasollen zijn gratis beschikbaar.
Er is een duikplank in het diepe gedeelte en een waterspuiter alsmede een klein whirlpool zitgedeelte in het ondiepe deel. Verwacht verder geen glijbanen etc.
Men draait er de muziek die de badmeester het mooiste vind. Hij is uiteraard ook de medewerker die je drankjes verstrekt aan de bar. (sympathieke kerel dat wel)
Helaas is het verplicht om met badmutsen te zwemmen. Ik kan daar nog steeds niet het nut van inzien. Hiernaast ben je verplicht een polsbandje om te hebben gedurende je verblijf anders mag je er niet zwemmen.

Tips:
-Neem een villa als je wat meer ruimte wilt. Vraag om zeezicht anders krijg je geheid iets minders.
-Je kunt broodjes bestellen voor de volgende dag bij de receptie. Best lekker brood al was de korst altijd wat hard. Maar dat lag ook aan het type broodje.
-De receptie is pas om 09.00uur open, eerder kun je dus ook niet je broodjes verkrijgen. Iets om rekening mee te houden.
-Het strand is niet op loop afstand. De weg naar beneden is een behoorlijk stukje lopen. Parkeren is in het hoogseizoen ook een ramp laat staan in de weekenden als het warm is. Houd hier rekening mee als je een strandbezoeker bent.

Cogoleto zelf:
De plaats Cogoleto is zelf niet zo boeiend. Het meeste dat wij bezocht hebben en gezien hebben lag meer rond de plaats Imperia.

Kamertip: Vraag om zeezicht. Ook de appartementen zijn mooier met zeezicht. Een villa bied meer ruimte.
Datum van verblijf: juli 2015