“de patissier”

Prijsklasse: € 32 - € 41
Keukens: Belgisch
Geschikt voor: Romantisch, Speciale gelegenheden
13 april 2022 beoordeeld

De Lijsterbes heeft een fantastische patissier: we kregen een heel lekker creatief dessert (nochtans zonder chocolade) en ook heerlijke mignardises: een vanille macaron, een citroencakeje, een chocolade canelé de Bordeaux en een citroentaartje met Italiaanse meringue. Heerlijk.

Datum van bezoek: april 2022

26 november 2021 beoordeeld

Nog eens gaan eten in de Lijsterbes. Een 4-gangenmenu en, van het eerste voorgerecht tot het dessert, om duimen en vingers bij af te likken. Fijne smaken die aan het gehemelte blijven plakken. En nog steeds, zoals we dat van deze chef gewoon zijn, bij elk gerecht veel aandacht voor de groenten. Om te beginnen krijg je er nergens zoveel, terwijl we allemaal weten hoeveel werk het is om ze klaar te maken. Ik hou niet zo van groenten. Maar ze zijn gezond en deze chef zorgt er voor dat ze lekker zijn. Eet je in de Lijsterbes, dan eet je vrij gezond.
Alleen… die zoetigheden die je bij de koffie krijgt …, die waren geen waardige afsluiter van deze goddelijke maaltijd. Ze waren niet echt vers en aan de droge kant. Het taartje was wel lekker, maar deed de vorige zoetigheden niet vergeten.

Datum van bezoek: november 2021
8 september 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Met een cadeaubon gaan eten in Lijsterbes. Leuke locatie. De ontvangst zal ik omschrijven als "bizar" maar zal ik niet over uitweiden gezien het hier om het culinaire gaat. Het aperitief werd geserveerd in de tuin en was best gezellig, de tomaatjes waren super lekker. Op tafel bevond zich een plastieken zak met broodjes (weinig aantrekkelijk vond ikzelf). Het voorgerecht (rund ribstuk zacht gegaard met truffel mayo, appelmoes en kruiden) was lekker en niet alledaags. Bij het hoofdgerecht (moot kabeljauw gebakken met bouchot mosselen, curry en selder) liep het fout. Toen de "patron" kwam afruimen en vroeg of het lekker was, antwoordde ik veel te zout. Hij repte zich naar de keuken en kwam enkele luttele seconden terug met de vraag of wij thuis wel zout gebruikten en de mededeling dat het hoofdgerecht perfect was … voor mij mocht het hier al stoppen. Mensen die niet om kunnen met kritiek, sorry! Uit beleefdheid toch gewacht op het dessert (perzik aan t spit met citroenverbena en sorbet van rozen) dat zeer lekker was. Een goede raad voor de mensen die naar Lijsterbes gaan eten: "sois belle et tais toi" en houd vooral je kritiek voor jezelf!

Datum van bezoek: september 2020
1 september 2020 beoordeeld

Een 14-tal dagen terug gingen we voor de eerste maal eten in dit restaurant.
Het was het beste wat wij dit jaar aandeden en dat is niet alleen toe te schrijven aan de eerlijke aardse gerechten. Ook heel de omkadering, de jovialiteit, het 'thuisgevoel' zorgt ervoor dat je je als klant helemaal laat onderuitzakken, zowel in de eetzaal, op het gezellige buitenterras, als in de bar. Het buitenterras geeft je een zicht op de tuin, die je vertelt wat je zoal mag verwachten op je bord. Ik koos voor het bierarrangement wat mij heel goed beviel. Sommige reviews die ik hier lees maken gewag van te dure prijzen navenant de kwaliteit/kwantiteit. Ik ben het hier niet mee eens. Wij betaalden op sommige plaatsen duurdere totaalprijzen voor minder. Hierbij wil ik wel nog eens aanstippen dat wij het kader, de ontvankelijkheid en de totaalsfeer even belangrijk vinden als het eten zelf. en dit heeft chef Geert goed begrepen.
Een dikke pluim daarvoor, en hou het vooral zoals het is: Eerlijk, aards, gezellig en familiair

Datum van bezoek: augustus 2020
5 augustus 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Het eten was lekker maar niet speciaal, de ontvangst van de mannelijke garçon was alles behalve vriendelijk,zelfs als de tafel werd afgeruimd werd er niet eens gevraagd of het lekker was vind ik niet kunnen in en restaurant van die prijsklasse.De aangepaste wijnen zijn heel lekker maar toch duur voor 4 glazen 30€ bij de 4 gangen menu.

Datum van bezoek: augustus 2020

Reizigers die Lijsterbes bekeken, bekeken ook

Belsele, Oost-Vlaanderen

In Lijsterbes geweest? Deel je ervaringen!