“Lekker, maar nogal prijzig”
Beoordeling van Restaurant Decan

Restaurant Decan
Geclassificeerd als nr. 1 van 11 Restaurants in Berchem
Prijsklasse: € 22 - € 72
Beschrijving: Met restaurant decan kiest chef Jan voor pure producten en natuurlijke smaken. Hij laat zich inspireren door de Frans-Belgische tradities, met een verrassende, eigentijdse invulling. Zijn passie voor zowel koken als muziek geeft de creativiteit die je proeft in elk bord. Heerlijk dineren, een hele avond genieten, daar gaat het om.
27 augustus 2021 beoordeeld

Een klein restaurant waar je zowel à la carte als een menu kan eten. Naast ons was er deze middag slechts één enkele klant. Rustiger kan niet. De zaak oogt strak maar wel erg sober. Had toch wat gezelliger gekund.
De prijzen van sommige à la carte gerechten swingen stevig de pan uit. We kozen voor het 4-gangenmenu "decan", dat 69 € kost. Het bijhorende wijnarrangement kost 24 €, maar de wijn werd wel héél erg spaarzaam uitgeschonken. De wijnen waren ok, maar ook niet meer dan dat.
Als aperitief vroegen we iets niet-alcoholisch, en dat werd een eenvoudige tonic/pompelmoes ( 10 € ) begeleid door enkele amuses: een stukje watermeloen en een mosselsoepje. De eerste gang was cecina van rund met variaties van tomaat, mooi en smaakvol. Daarna volgde dorade met venkel en een jus van schaaldieren, ook erg lekker. Het hoofdgerecht was kalfsvlees met spinazie, en het nagerecht een combinatie van framboos/pistache/chocolade, ook weer mooi gepresenteerd en vele lekkere smaken.
De koffie achteraf kostte 5 euro, zodat we voor het geheel 108 € betaalden. Alles bij elkaar nèt iets teveel vonden we.

Datum van bezoek: augustus 2021

22 maart 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Datum van bezoek: maart 2023
8 mei 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

Datum van bezoek: mei 2022
9 maart 2023 beoordeeld

Datum van bezoek: maart 2023

In Restaurant Decan geweest? Deel je ervaringen!