“Verrassende keuken!”

Arabelle Meirlaen- Cuisine Intuitive
Reserveren met
Arabelle Meirlaen- Cuisine Intuitive is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 1 van 5 Restaurants in Marchin
Keukens: Frans
30 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Heel mooi en gezellig restaurant! Veel zaalpersoneel en een keuken in het restaurant, wat fascinerend was om te aanschouwen. We kozen ervoor om all the way te gaan, tenslotte waren we ook van ver hierheen gereisd. 7 gangen dus met wijnarrangement. Alle gerechtjes waren top! Zeer bijzondere keuken, nog nooit gegeten. Heel gedurfde combinaties, maar wel erg geslaagd. Soms zou je wel eens een klassieke touch verlangen, maar da’s persoonlijk natuurlijk. Het tempo lag wel heel hoog. Na het eerste voorgerecht kreeg ik maaglast door de snelle opeenvolging van de gerechtjes en de wijn. Op verzoek hebben ze eventjes pauze ingelast, maar nadien lag het tempo opnieuw zo hoog. Jammer, we konden zo soms onvoldoende genieten van wat geserveerd werd. De glazen wijn werden ook heel copieus gevuld en aangezien ze mekaar zo snel opvolgden konden we ze niet altijd leegdrinken. Wat wel spijtig is, tenslotte betaal je 10€ per glas. Jammer dat ze niet voorstelden om 1 of 2 glazen over te slaan. Wel heel goede wijnkeuze, vaak ook gedurfd. En allen uit Portugal, ze waren wel top! Water zou ook inbegrepen moeten zijn in de prijs, 5€ per flesje is echt wel duur en echt wel noodzakelijk gezien de hoeveelheden alcohol die geserveerd werden.
Kortom, alles overschouwd 4 bolletjes waard!

2 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Speciaal naar hier gereisd om Arabelles keuken te savoureren.
Het restaurant ligt vreemd genoeg in een woonwijk met een mooie tuin aan een Condruzische helling.
De rustiek van deze omgeving vloeit harmonieus over in het restaurant: vrij veel ruimte tussen de tafels, aangename belichting, grote raampartijen. Misschien jammer dat er geen aparte aperitief ruimte is.

We worden meteen warm onthaald. Het moet gezegd, het zaalteam is hier top! Men wenst ons eventueel in het Nederlands te bedienen. Mag wel, want wij zijn hier duidelijk niet de enige Vlaamse foodies. Maar we passen toch vriendelijk voor dit aanbod. Er wordt doorheen de avond niettemin kwistig gegoocheld met Nederlandse termen wat de nodige luchtigheid brengt.

De gerechten komen mooi op tempo. We proeven van een vooruitstrevende keuken, aards en technisch. Bij momenten missen we her en der een klassieke toets maar dat is kwestie van smaak. Vegetariërs en veganisten zullen hier ongetwijfeld bij de vele linzen, noten en zaden hun hartje ophalen.
Ik kies voor de begeleidende waters, mijn partner voor de passende wijn. Een huiscocktail en champagne zetten meteen de juiste toon, de amuses zijn van het beste dat de avond te bieden heeft. Nadien krijgen we een stukje octopus, langoustine, skrei en we eindigen met de Arabello en koffie.

Beetje vreemd is dat de meeste van bovenstaande producten worden ingevoerd uit Noord-West Frankrijk, daar waar ik meer een regionale keuken had verwacht. Een mooi stukje Ardeense vis aan de lijn gevangen of wat lokale ham of paté had hier zeker niet misstaan.
Ik begreep bij momenten soms moeilijk de filosofie van het huis. Zo brengt men bij het dessert een staaltje van een Marc Jacobs parfum. Men stimuleert ons deze geur terug te vinden in het gerecht. Op zich leuk concept maar moeilijk om net deze keuken te verbinden met een chemische mastodont.
Een aantal keren hebben we moeite met het verorberen van de gelatineuse versieringen en bovenal brengen de (weliswaar bio) waters en wijnen zelden meerwaardes.

Op het einde van deze rit kunnen we (voor de betaalde prijs) hier 4 sterren geven.
Een bijzondere vermelding voor de maître d'hotel, op eenzaam niveau hier.
Proficiat!

29 maart 2018 beoordeeld

Weinig kwaliteit en lege borden voor veel geld. De sommelier (man van de kok) heeft herhaaldelijk zijn duim en wijsvinger in ons bord gezet, zogezegd om na te gaan of de borden wel warm waren. Personeelsleden dragen witte handschoenen, wat uitermate onhygiënisch is. Alle stof, vuil, ... die ze aanraken wordt overal rondgedragen ... tot in je bord als de sommelier je bedient. Onze tafel leek eerder op een rond cafétafeltje dan een volwaardig restauranttafel. Tafel wankelde. Aan de hand van bierviltjes werd geprobeerd om het probleem op te lossen. Allemaal punten die een ons doet denken dat 18/20 eerder 1.8/20 zou moeten zijn. De Michelin-ster is absoluut onverdiend. Zelf een Michelin-couvert is al teveel. Volledig onterecht hoog aangeprezen. Nooit zetten we daar nog een voet binnen.
Restaurant verdient 1.6/20 ipv 16/20.

13 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We kwamen hier voor een lekker en gezellig etentje. We waren zeker niet teleurgesteld. Het eten en de sfeer waren fantastisch, met net een beetje mysterie en magie. Het enige minpuntje was dat men tot twee keer toe de speciale peper vergat toe te voegen, zelfs nadat we hadden opgemerkt dat de andere tafels deze wel kregen en hierover een opmerking maakte. Nadat we dit aan de maitre d'hotel meldden verontschuldigde hij zich wel en gaf zelfs een pakje met speciale peper mee. Toen we naar buiten gingen kwam Arabelle ons uitzwaaien en aich verontschuldigen. Buiten dit minpuntje hadden we een fantastische ervaring en zullen zeker terugkomen.

3 augustus 2017 beoordeeld

We hebben hier al tweemaal lekker gegeten maar deze keer waren we blij dat we naar huis konden.
Het restaurant is prachtig gelegen en heeft een mooie inrichting.Het is niet goedkoop.
Daar ik geen wijn dronk hebben we tweemaal de menu en één maal wijnarrangement PRIJS:330 euro
Daar ik twee gerechten van de zeven gangen niet graag had diende ik 20 euro bij te betalen voor iets anders.
De obers komen de gerechten voorstellen in het frans en spreken zo snel dat we het niet verstonden.
We hadden niet het gevoel van echt welkom te zijn , eerder dat we blij mochten zijn om daar te mogen eten.
Deze keer waren de gerechten ook niet echt super.
Spijtig want de vorige maal (toen we wel met vier waren) hadden we een beter gevoel

Reizigers die Arabelle Meirlaen- Cuisine Intuitive bekeken, bekeken ook

Huy, Provincie Luik

Saint-Georges-sur-Meuse, Waals-Brabant
Comblain-la-Tour, Provincie Luik

In Arabelle Meirlaen- Cuisine Intuitive geweest? Deel je ervaringen!