“Topavond! ”

Hofke van Bazel
Geclassificeerd als nr. 1 van 9 Restaurants in Bazel
Keukens: Frans
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Beschrijving: Een unieke locatie waar de gastronomie-beleving totaal is! Top-cuisine met een bijzonder gedreven team 'food lovers'. Een juist evenwicht: klassieke knowhow met eigentijdse, creatieve touch. Eigen zeer grote moestuin waar het ingrediënt vanaf zijn prille begin gekoesterd wordt. Gina's Choice is het eigen huislabel voor de vegetarische gastronomie. Prachtig kader met waanzinnige tuin, sfeervolle wijnkelder en onvergetelijke setting. Luxueuze suites voor overnachting. Restaurant met Michelinster - Alliance Gastronomique - Beste Benelux Groenterestaurant 2017
9 april 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

Bij binnenkomst valt onmiddelijk het prachtige décor op. Ik was onder de indruk.de gast vrouw gaf ons een rondleiding doorheen het gebouw.
Mooie keuken.prachtige tuin.prachtig gebouw.
Eens aan tafel.het aperitief met 3 prachtige hapjes die onmiddelijk de Toon zetten voor de rest van de avond.schitterend gepresenteerd en daar bovenop heerlijk.
Gevolgd door het vijfgangenmenu dat je zelf kan uitbreiden naar keuze met een extra signatuurgerecht.allen overheerlijk en mooie schilderijtjes.de aangepaste wijn bijgenomen.lekkere wijnen uit Frankrijk en Italie.pasten perfect bij de gerechten en werden nog bijgevuld.
Regelmatig bezoeken we eens een 1 ster restaurant en deze staat voor mij persoon lijk op nummer 1.
Zowel gastvrouw, kok,sommelier en personeel tonen veel enthousiasme en passie.doe zo verder

Datum van bezoek: april 2022

5 september 2021 beoordeeld

Heel lekker eten in een mooi kader .
Bij mooi weer wordt het aperitief geserveerd in de prachtige tuin . Alleen duurde het veel te lang vooraleer de hapjes er aan kwamen , het glas was dan al leeg . Dat is een fout die niet mag gebeuren in een sterrenzaak .
Voor de rest waren de gerechten lekker en origineel . Er wordt wel teveel gepusht om zoveel mogelijk te consumeren .
Prijzig maar toch een aanrader vinden wij , we hebben ervan genoten.

Datum van bezoek: september 2021
19 augustus 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Werkelijk de hemel op aarde!
In een super mooi kader.
Zowel gastvrouw als personeel doet het met veel liefde en passie. Hemels lekker eten met enorme mooie en kraakverse producten uit hun eigen prachtige tuin.
En het verblijf in de prachtig verzorgde, propere en mooie kamer in de s&b met een tot in de puntjes verzorgd ontbijt zorgde ervoor dat voor ons het plaatje hellemaal compleet was.
Genoten van elke minuut !

Datum van bezoek: augustus 2021
15 augustus 2021 beoordeeld

Het restaurant zit in een mooi oud gebouw met een schitterende tuin. Bij de ontvangst kregen we een rondleiding en wat informatie over de geschiedenis van het Hofke. Het eten was heel lekker en origineel: de verschillende schotels waren telkens kunstwerkjes. Er wordt veel met kruiden en bloemetjes uit eigen tuin gewerkt.
Enig minpunt: de sommelier morste elke keer water als hij bijschonk, en ik zag hem aan een andere tafel wijn inschenken met 1 hand, terwijl hij met de andere hand tegen de paal van een parasol leunde...voor een toprestaurant in die prijsklasse kan dat niet. Overigens een leuke en aangename lunch gehad.

Datum van bezoek: augustus 2021
10 juli 2021 beoordeeld

Eten was super lekker, bediening liet een beetje aan de wensen over. Serveuse ging ervan uit dat iedereen de extra gang en de aangepaste wijnen gingen nemen, terwijl het beleefd is om dit even vooraf te vragen. Rekening klopte ook totaal niet (op de wijnkaart stond bv. €26 voor een halve fles, op de rekening stond €30).
Hadden vooraf een bon aangekocht (hier stond op goed voor degustatiemenu + aangepaste wijnen en hebben nog €20 moeten bijbetalen voor de wijn). Amuses werden aangerekend omdat ik geen aperitief nam (ook dit werd niet op voorhand gecommuniceerd).

Datum van bezoek: juli 2021

Reizigers die Hofke van Bazel bekeken, bekeken ook

Kruibeke, Oost-Vlaanderen
Bazel, Oost-Vlaanderen

Antwerpen, Antwerpen
Bazel, Oost-Vlaanderen

In Hofke van Bazel geweest? Deel je ervaringen!